ברוכים השבים: גיוס עובדי בומרנג במגמת עליה

ברוכים השבים: גיוס עובדי בומרנג במגמת עליה

אין זמן טוב יותר מההווה להשבת עובדים שעזבו את החברה

שיתוף
גיוס עובדי בומרנג

גיוס עובדי בומרנג

בתקופה האינטנסיבית של היום ובתחרות על הכישרונות, אין לוותר על עובדים שכבר עבדו בחברה, בתהליך גיוס כישרונות.

מרבית האנשים יוצאים מהדלת ולא מסתכלים אחורה, כשהם עוזבים עבודה בחברה מסוימת. האינסטינקט הוא להיפרד לשלום ולעולם לא לחזור, אך בעידן הנוכחי – עובדי בומרנג יכולים להיות מצילי חברה.

מחקר חדש שנערך לאחרונה בארה"ב חשף כי ישנה חשיבה משתנה של עובדי הבומרנג, מישהו שעזב ארגון מכל סיבה שהיא, ולאחר מכן חזר לארגון, התקבל בזרועות פתוחות.

בסקר הארצי של למעלה מ -1,800 אנשי משאבי אנוש, נמצא כי יותר ויותר עובדים חוזרים לארגון אותו עזבו ומתקבלים שם בזרועות פתוחות.

המחקר מראה כי יש לך סיכוי טוב יותר מאשר אי פעם להיכנס לחברה שבה עבדת בעבר. אולי המשרה המקורית שלך לא התאימה, אולי משהו חדש נפתח מאז שעזבת ומאפשר לך פוזיציה טובה יותר והתאמה טובה יותר לכישוריך.

מה השתנה? על פי תוצאות הסקר, כמעט מחצית מאנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש טוענים כי לארגון שלהם הייתה בעבר מדיניות נגד החזרת עובדים לשעבר גם אם העובד עזב במצב תקין – אך 76% אמרו כי הם מקבלים יותר את העסקתם של עובדי בומרנג כיום מאשר בעבר. מנהלים מסכימים – כמעט שני שלישים אמרו שהם פתוחים כיום יותר לגיוס עובדים לשעבר.

בעוד שרק 15% מהעובדים אמרו כי הם חזרו למעסיק לשעבר, כמעט 40% אמרו כי ישקלו לחזור לחברה שבה עבדו בעבר.

בחמש השנים האחרונות, 85 אחוזים מאנשי משאבי אנוש אמרו שהם קיבלו בקשות עבודה מעובדים לשעבר, ו -40 אחוזים אמרו שהארגון שלהם גייס מחדש כמחצית מהעובדים לשעבר אשר הגישו בקשה.

ישנם 3 סוגים עיקריים של עובדי בומרנג שסיכויים לחזור לעבודה גבוה במיוחד:

1. אלו שעזבו את הקריירה שלהם. אלה אנשים שעבדו אצל מעסיק במשך מספר שנים, אבל ראו הזדמנות להוספת מיומנויות חדשות והתקדמות, ואז חזרו לעבודה ברמה גבוהה יותר ושכר גבוה יותר.

2. אנשים עם קריירה מתמשכת ושוחקת. הם היו בחברה זמן רב למדי. עמיתיהם אולי עברו תפקידים על מנת לעשות משהו שונה. הם ראו הזדמנות שהם לא יכלו לזכות בה, או שהם הגיעו למסקנה שזה הזמן לנסות משהו אחר, אולי הזדמנות לשנות תעשייה או להגשים תשוקה. הם חשבו שאם לא יעשו זאת כעת, לא יעשו זאת לעולם ולכן עזבו. אבל לפעמים זה לא קרה, זה נראה יותר טוב על הנייר, או בראש שלהם מאשר כשזה הגיע למציאות. אז הם שבו לאחור והגיעו אל הבוס לשעבר שלהם וביקשו לחזור.

3. אירוע חיים הכריח אותם לעזוב. בן זוג יכול להיות שעבר, אשר נדרש להם לעזוב את העבודה שלהם, או שהם לקחו את הזמן כדי לטפל בהורה חולה. עכשיו הם רוצים לחזור בתור עובד קבלן, או לעבוד מרחוק עם קצת גמישות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה