בעקבות משבר 2008: צניחה בשיעור ניוד העובדים

בעקבות משבר 2008: צניחה בשיעור ניוד העובדים

דוח שפורסם על ידי מכון המחקר הבריטי Resolution Foundation, מזהיר מפני פגיעה ביכולת הקידום של צעירים כתוצאה מהקיפאון בשוק העבודה

שיתוף

צניחה בשיעור ניוד עובדים יצרה חסם לקידום למשרות בכירות שעלולה להשפיע על בעיקר הכנסותיהם של עובדים צעירים – כך עולה מדוח מטעם Resolution Foundation, מכון מחקר בריטי שעוסק ברמת החיים של השכבות הבינוניות.

על פי הדוח, יציבות בעבודה, הנמדדת על פי משך הזמן שבו עובד מחזיק במשרה כלשהי, עלתה במהלך שני העשורים האחרונים בשל חזרתן של נשים אל מקום העבודה לאחר חופשת לידה וכן בשל שוק העבודה בגיל השלישי. עוד נמצא כי לאחר המשבר הכלכלי ב-2008 שיעור מעבר העובדים בין תפקידים ירד בצורה ניכרת.

מחברי הדוח מזהירים שצניחה זו עלולה להיות סיבה לדאגה בקרב עובדים, בשל היעדר יכולתם לזכות בקידום מקצועי ולהגדיל את שכרם. היעדר ניוד בין משרות הינו מגמה בעייתית בעיקר עבור צעירים המצויים בשלבי קריירה המוקדמים, שבמצב תקין היו מתקדמים מהר יותר, וכך חסם זה עלול לפגוע בפוטנציאל ההשתכרות שלהם.

קידום Photo by digitalart.חוסר ביטחון תעסוקתי
לורה גארדינר
(Laura Gardiner), חוקרת ראשית ואנליסטית מדיניות ב- RF, מציינת כי לבריטניה יש רקורד טוב בהבאת אנשים רבים יותר לעבודה במהלך שני העשורים האחרונים, אולם יש הטוענים שמגמה זו באה על חשבון הביטחון התעסוקתי. מעניין כיצד מאמצי השלטון הישראלי להכניס נשים ערביות וחרדים לשוק העבודה ישפיעו בתחום זה על חוויית העובד הישראלי. "למעשה החלק הכולל של עבודה לא בטוחה נותר יציב, אפילו מאז ההתרסקות ב-2008", אומרת גארדינר. "על כל פנים, העלייה האחרונה בצורות ההעסקה התלויות בתנאים המשתנים, כדוגמת חוזה אפס שעות שבו לא מובטחת לעובדים אפילו שעה אחת, דבר המאפיין חוזים עם עובדי קבלן, הביאה חוסר ביטחון עמוק יותר למיעוט גדול של עובדים, בעיקר עובדים צעירים".

פאול גרג (Paul Gregg), פרופסור לכלכה ומדיניות חברתית באוניברסיטת באת' ועמית ב-RF, הוסיף שקיימת עלייה בקביעות בעבודה. "כמות הזמן שאנשים מבלים באותה משרה עלתה באופן קבוע, בעיקר בקרב נשים ועובדים מבוגרים יותר", ציין גרג. "שינוי זה נתמך על ידי שילוב של יוזמות פיננסיות, תמיכה באמצעות טיפול בילדים וחקיקה בתחום התעסוקה. אולם אנו רואים גם אנשים שנעים בין משרות בתדירות נמוכה יותר. הדבר עלול ליצור חסם בקידום שמכשיל את יכולת הקידום בקריירה של צעירים, וכך לפגוע בהכנסותיהם".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה