שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

ככל שנמשך הסגר בעקבות משבר הקורונה וככל שיותר ארגונים מפסיקים לעבוד או מפחיתים את היקפי העבודה למינימום, לא כל שכן ככל שארגונים מפטרים עובדים, כך נראה יותר ויותר שעידן הרובוטיקה והבינה המלאכותית יגיע מהר יותר משחשבו תחילה.

אם בתקופת הטרום קורונה נהגו היה להעריך כי הרובוטים והבינה המלאכותית יכנסו בהדרגה לארגונים במהלך העשור או שני העשורים הקרובים, הרי שכעת נראה כי גוברים הסיכויים לכך שארגונים בכל העולם ינסו להגביר את המעבר לעבודה עם רובוטים.

החשש העיקרי היה שרובוטים יחליפו את העובדים האנושיים ויותירו אותם ללא עבודה וללא פרנסה.

אלא שכעת, בהנתן המצב החדש, יתכן שיווצר שילוב של עובדים אנושיים עם רובוטים ובינה מלאכותית, כאשר העובדים יהוו את המוח המכוון והיצירתי שמאחורי הבינה המלאכותית.

מגמה נוספת שיתכן שתתפוס תאוצה לאחר היציאה ממשבר הקורונה היא הקמה מדורגת של מפעלים ממדינות בדרום מזרח אסיה בחזרה אל מדינות האם.

מדובר במפעלים חדשים המבוססים על רובוטיקה, בהם העבודה הטכנית תתבצע על ידי רובוטים, כאשר העובדים האנושיים יפעילו אותם מרחוק ויפקחו על איכות העבודה ופיתוח המוצרים החדשים.

יתר על כן, אם עד כה דובר על רובוטים שישפרו את הבטיחות בעבודה, כאשר כל הפעולות שכיום מסכנות את בריאותם, שלומם ואף את חייהם של העובדים, יתבצעו על ידי רובוטים, הרי שהמפעלים החדשים מבוססי הרובוטים (אם וכאשר יוקמו) יווצרו סוגים חדשים של תפקידים עבור בני האדם.

בתפקידים אלה יגדירו העובדים האנושיים את עיצוב המוצרים שייוצרו על ידי הרובוטים, את תכונות המוצרים, שיטות בקרת איכות ועוד.  

אחד היתרונות של הרובוטים טמון בכך שאין להם הסחות דעת, הם לא יוצאים להפסקות, לא צריך לממן עבורם ארוחות, הם לא מטרידים, לא מתנכלים, לא לוקחים חופשות, ויכולים לעבוד 24 שעות שבעה ימים בשבוע.

יתרה מכך, רובוטים אינם מושפעים משחיקה, לחץ, חרדה ותחושות נוספות שמגבילות את עבודתם של בני האדם.

רובוטים לא צריכים לקבל פידבק, אין להם תלונות על יחס לא נאות מצד המנהלים שלהם, הם לא צריכים לקבל בונוסים והכי חשוב – אין צורך להשקיע בשימורם בארגון משום שהם לא מחפשים עבודה במקום אחר.

המשמעות היא ייצור של הרבה יותר מוצרים בשעת עבודה, לפעמים חסכון בעלויות הובלה, והכי חשוב – עמידה דייקנית בלוחות זמנים. המשמעות היא שכל ארגון שיבסס את העבודה על רובוטיקה, יגיע מהר יותר לשוק.

בנוסף על כך, רובוטים לא סובלים מהפרעות קשב וריכוז ולא מגיעים עם מצב רוח רע לעבודה.

אין להם מקרי חירום שעלולים לטרוד את מחשבותיהם, והם תמיד נמצאים במקום שהם צריכים להיות, מבצעים את עבודתם ברציפות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה