בן הזוג במילואים? מותר לכם לאחר לעבודה

בן הזוג במילואים? מותר לכם לאחר לעבודה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ איתן כבל שמאפשרת לגברים ונשים להגיע מאוחר יותר לעבודה בעת שבני זוגם בשירות מילואים

שיתוף
חיילי מילואים

חיילי מילואים

הורים מכירים היטב את הקושי בהכנת הילדים בבוקר לגנים ולבתי הספר. הקושי אף מתגבר כאשר אחד מבני הזוג נמצא במילואים ומטלות התארגנות למוסדות החינוך מוטלת על הורה יחיד.

על כך חשב יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר שדולת המילואים בכנסת איתן כבל, שיזם הצעת חוק שתאפשר לנשים או גברים שבני הזוג שלהם נמצאים בשירות מילואים, להגיע שעה מאוחר יותר לעבודה או לצאת מהעבודה שעה מוקדם יותר.

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק שיזם כבל. הצעת החוק אושרה לאחר שח"כ כבל הצליח להגיע להסכמות עם משרד האוצר ועם שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים, שלדברי ח"כ כבל ראוי לכל תודה ושבלעדיו לא ניתן היה לקדם את החוק.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "לכאורה הנושאים בנטל המילואים הם בני הזוג המשרתים בשירות מילואים פעיל, אך בפועל מי שנושאות בנטל המילואים לא פחות מחיילי המילואים עצמם, הן בעיקר בנות הזוג (יש גם מעט בני זוג) של החיילים, אשר בעת המילואים מוטלת עליהן עבודה כפולה ומכופלת".

לדבריו של ח"כ איתן כבל: "אני שמח שהכנסת אישרה את החוק היום – זהו תחילתו של שינוי שכ"כ נדרש, במיוחד בשנים האחרונות, לטובת תמיכה במעגל המשפחתי של חיילי המילואים. כשהבעל נמצא במילואים, כל שגרת החיים השוטפים בבית משתנה, ואנחנו חייבים לתת לזה פתרון. הצעת החוק הזו תקל על ציבור המשרתים אך בעיקר על משפחתם. "

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה