לוחות דרושים ברשת: האם הם באמת כלי יעיל לגיוס?

לוחות דרושים ברשת: האם הם באמת כלי יעיל לגיוס?

חיפוש אחר מועמדים באתרים ייעודיים יותר מתמיד מחייב מהמגייסים לזכור את הנאמנות הכפולה של האתרים – מצד אחד כלפי המועמדים ומצד שני כלפי המעסיקים

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

המעבר לגיוס דרך הרשת הוא הגיוני כאשר המטרה היא לפשט את התהליך המורכב שכולל קריאת מכתבי פנייה וקורות חיים, מיון, תיאום ראיונות, ראיונות ושוב מיון. האם אתרי הדרושים הייעודיים באמת נותנים למגייסים את המענה הטוב ביותר? אריק שרמן מ-Inc. נדרש לסוגיה ומאיר כמה נקודות תורפה חשובות שקיימות באתרי האלה.

אחד מכלי הגיוס הרשתיים החשובים ביותר הוא כמובן לינקדאין. הרשת החברתית המקצועית הזאת נחשבת למקום הטוב ביותר למצוא בו כישרונות מובילים, אבל לא הכל מושלם. שרמן מצטט את "צייד הראשים" ניק קרוקודילוס שכתב שלינקדאין אוחז במקל משני קצותיו ובמקרים מסוימים גובה כסף גם ממפרסמי מודעות הדרושים וגם ממחפשי העבודה. מצב עניינים כזה מחייב את מנהלי הגיוס לשאול האם הם באמת מקבלים את הערך המלא של מה שהם משלמים עבורו.

הבעיה של המעסיקים אינה מתחילה בחיפוש אחר מועמדים או ביצירת רשתות קשרים עם אנשים מהתעשייה, אלא כאשר הם מפרסמים מודעות דרושים בתשלום. למשתמשי לינקדאין יש את האפשרות לשלם 30 דולר (ולקבל עודף של 50 סנט) בחודש תמורת סטטוס מועדף של מחפש עבודה – Job Seeker Premiumstatus. הייחוס המועדף "מניע את הפניות שלך לראש הרשימה של המועמדים המובלטים".


מנהלי גיוס, הנכם מוזמנים להירשם לכנס מנהלי הגיוס שיתקיים ב-15 בדצמבר. לחצו כאן לפרטים


אצל המגייסים זה צריך להדליק נורה אדומה, אומר שרמן. הצגת מועמדים בראש הרשימה היא בדיוק כמו התוצאות הממומנות שמופיעות בראש הדף כאשר מבצעים חיפוש בגוגל. אם מועמד מופיע ראשון ברשימה, זה לא אומר שהוא האדם הטוב ביותר בשבילכם. ייתכן כמובן שמדובר בטאלנט אמיתי, אבל בדרך כלל המשמעות היא שפשוט נוספו לכם עוד שמות לרשימה שצריך לסנן, ואלה שמות שאין לכם זמן מיותר לבזבז עליהם, גם אם קיים סיכוי שבמקרה אחד מהם הוא האיש או האישה הנכונים.

הפרימיום לא עושה אותם טובים יותר

שרמן שוחח עם נציגי לינקדאין שאמרו לו, שבהתאם לניתוחים שהחברה עצמה ביצעה, מנויי "פרמיום" מגויסים לעבודה במהירות גדולה פי שניים בהשוואה למנויי לינקדאין האחרים. אבל ייתכן שהסיבה לכך היא שמנויי הפרימיום הם אנשים שמתאמצים יותר מאחרים למצוא לעצמם משרה חדשה. אי אפשר להסיק מכך שמנויי הפרימיום טובים יותר או מתאימים יותר לתפקיד בהשוואה למתחריהם.

חשוב לציין שמנויי הפרימיום מסומנים כ"מועמדים ממומנים", כך שמנהלי גיוס אינם יכולים לטעון שהם מרומים, אך עדיין מנקודת המבט של המגייסים, לראות שמועמד מסוים מקבל יחס מועדף זה לא משהו שמועיל לעבודה או עוזר בסינון הפניות שהם קיבלו כתגובה למודעת הדרושים. שרמן אף מעלה את החשש שהיחס המועדף בתשלום עשוי לגרום למועמדים "גבוליים" להגיש מועמדות כמנויי פרימיום כי כך הם יודעים שהם קנו לעצמם יתרון בתחרות.

לא רק גיוס באמצעות לינקדאין בעייתי. אתר המגייסים CareerXroads ביצע בדיקה שלפיה רק ב-1.3% מהמקרים מעסיקים דיווחו על גיוס דרך אתר Monster.com ועל 1.2% דרך אתר CareerBuilder, על אף שבכל אחד מהם רשומים מיליוני מחפשי עבודה. גם ב- CareerBuilderפועל מעין שירות של יחס מועדף שבו תמורת תשלום ציון ה"רלוונטיות" של מועמד למשרה מתעדכן בתוצאות החיפוש של המעסיק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה