שיתוף

הלחץ להתרחב בעולם כדי לקצור את הפירות הכלכליים של הגלובליזציה מעמיד ארגונים רבים בטריטוריה זרה, גם באופן מילולי.

מה הם האתגרים הגדולים ביותר בגיוס בכירים גלובלי? וחשוב יותר, מה הארגון שלך יכול לעשות כדי להקל על האתגרים הללו ולהשיג הצלחה?.

בעיית ניידות כישרונות

הרחבת והקמת משרדים במקומות שונים מבחינה גיאוגרפית דורש הרבה מעבר המיומנות הבסיסית. הגדרת תפקיד של מנהל במדינה אחת משתנה כאשר מנהל פועל במדינה אחרת, אפילו כאשר מדובר בשלוחות של אותה החברה. בארצות שונות המדיניות משתנה, וכן דרכי ניהול העובדים.

אחד המכשולים הברורים הוא מחסום השפה הפוטנציאלי שהמנהל יכול לטפל בו בעת המעבר לחו"ל. עם זאת, מכשול מאתגר אף יותר הוא התנגשות התרבויות, הן מחוץ לארגון והן בתוכו.

אחד הגורמים הגדולים המשפיעים על הפער ההולך וגדל בין שלוחות החברה ברחבי העולם, הוא ארגונים רבים שממשיכים לגייס ולהעביר כישרון באמצעות אותה מדיניות ונהלים כפי שהם עושים באופן מקומי. הכרחי כי המעסיקים יבינו שהצבת כישרונות בשווקים המתעוררים מחייבת לא רק גישה שונה לגיוס וניהול כישרון, אלא גם סוג אחר לגמרי של עובדים.

מיומנויות רכות

גיוס מנהלים גלובלי צריך לכלול לא רק מנהלים בכירים מיומנים במיומנויות עבודה, אלא מנהלים המיומנים באנשים גם כן.

במיוחד בניהול גלובלי, המיומנויות הרכות של המנהלים חשובים אף יותר מהרגיל. עליהם להיות מאוד סובלניים לתרבויות שונות ולאנשים שונים לחלוטין מאלו שהכירו.

לאינטליגנציה הרגשית יש משקל רב אצל מנהלים גלובליים, והיא אחת התכונות שיש לבחון בדקדקנות. הגמישות והיכולת להסתגל למצבים שונים הנובעים ממדיניות ומתרבויות שונות, חיוניות אף הן.

תקשורת עם מועמדים

לאותם מנהלים שעבודתם כרוכה בניהול אנשים מרחבי העולם, דרושה יכולת תקשורת מוגברת וחזקה. יש למצוא דרכים לתקשורת יעילה עם עובדים בינלאומיים, דבר שאתגר. מבחינה לשונית. גם אם תדברו בשפה משותפת כגון אנגלית, זה לא אומר שיתקיים מפגש של מוחות כאשר התקשורת מתרחשת.

לעתים קרובות, אין זו השפה המדוברת המציגה את המכשול הגדול ביותר, אלא ההבדלים התרבותיים שפשוט אינם "מתורגמים" בין תרבות אחת לאחרת. כיצד ניתן לטפל באתגר זה?

התשובה היא בטיפוח כוח עבודה מגוון יותר. חשיפה להבדלים תרבותיים היא חלק בריא וחיוני בכל אסטרטגיה ארגונית לצמיחה עתידית. ככל שהגלובליזציה נעשית חשובה יותר כמתחרה תחרותי, הארגונים המבטיחים גיוון בשיטות ההעסקה שלהם יעלו לראש הערימה.

חששות מתקציביים מוגברים

גיוס גלובלי מייצג עומס משמעותי על תקציב גיוס הכישרונות הארגון. כיצד ניתן להקל על כך?
הדרך הטובה ביותר להבטיח כי התקציב מנוצל היטב היא, להגדיר פרופיל לגיוס מדויק ככל האפשר מהתחלה. חשוב לערב את המנהלים הקיימים ואת הנהלת החברה בתהליכי הגיוס הגלובליים המורכבים, ולאמץ כלים אנליטיים לבדיקת יעילות הגיוסים הקודמים, כדי להימנע ככל האפשר מטעויות שיעלו ביוקר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה