אפליה על רקע בריאותי עלתה למחוז 500,000 דולר

אפליה על רקע בריאותי עלתה למחוז 500,000 דולר

ארה"ב: מחוז בולטימור במדינת מרילנד יפצה עובדים ומועמדים שהופלו על ידי המשטרה וכוחות כיבוי האש על רקע בריאותי

שיתוף
פיטורין
פיטורין

כוחות כיבוי האש והשיטור במחוז בולטימור שבמדינת מרילנד לא מפגינים סובלנות כלפי עובדים ומועמדים שמצבם הבריאותי איננו פ-י-ק-ס! כך עולה מהפרשה האחרונה שהגיעה לכותרות, לפיה מועמדים נדחים, לא מתקדמים או נאלצים להתפטר בשל סיבות רפואיות. 

10 שוטרים וכבאים ממחוז בולטימור שבמדינת מרילנד ועוד שני אזרחים שהגישו מועמדות ולא התקבלו לעבודה, הגישו יחד תביעה לבית משפט פדרלי כנגד המחוז.

העובדים והמועמדים טענו כי כדי להגיש מועמדות או להתקדם בתוך המשטרה או כוחות כיבוי האש, הם נאלצו לעבוד בדיקות רפואיות 'מיותרות', לחשוף את התיקים הרפואיים שלהם בפני מקבלי החלטות ולעבור סדרת תחקירים 'חודרניים' בנושא מצבם הבריאותי.

הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בארה"ב הגישה את התביעה בשם העובדים והמועמדים, בכתב תביעה שכלל לא פחות מ-28 עמודים ובהם סעיפי אישום חריפים. מכתב התביעה עולה כי כוחות כיבוי האש והמשטרה אלצו את המועמדים ואת העובדים המבקשים להגיש מועמדות לתפקידים בתוך הארגון לעבור סדרת בדיקות מקיפות, לחשוף תיקים הרפואיים הכוללים היסטוריה רפואית, נתונים גנטיים ועוד מידע חסוי. בין הטיעונים המרכזיים בכתב התביעה ניתן לציין את העובדה שעובד שסירב לקחת חלק בבדיקות הרפואיות החודרניות פוטר וכן שני מועמדים החולים בסוכרת נדחו על ידי כוחות כיבוי האש על הסף.

עם הגשת כתב האישום לבית המשפט הפדרלי, יזם המחוז הסכם פשרה, הכולל פיצוי הולם לתובעים, וזאת כדי להימנע מפסיקת שופט. מחוז בולטימור הציע לתובעים פשרה בסך של 500,000 דולר. 30,000 דולר מיועדים לכיסוי ההוצאות המשפטיות ושאר הסכום יחולק בין 12 התובעים.

מהאגודה לחולי סכרת בארה"ב נמסר כי האגודה מברכת על הסכם הפשרה אולם המאבק טרם הסתיים. הצעד הבא יהיה להגיש תלונה זהה כנגד מחוז בולטימור בשם קצין משטרה ושני כבאים אשר אולצו לאחרונה להתפטר מסיבות בריאותיות.

האגודה מסתמכת על תמיכת המערכת המשפטית, שרק בשנת 2010 פסקה 225,000 דולר לטובת וויליאם בלאק, חוקר במשטרת בולטימור אשר נאלץ לעבור ניתוח בגלל מחלת הסוכרת ופוטר כתוצאה מכך. 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה