שיתוף

שנת 2017 כבר ממש בפתח ואנשי משאבי אנוש כמו יתר המנהלים, נערכים לקראת מודלי עבודה חדשים ומתקדמים יותר.

עם השינויים וההתקדמות המואצת בעידן הנוכחי, נכנסות לשוק העבודה מגמות חדשות אותן מומלץ להטמיע בעבודה השוטפת.

להלן כמה מהמגמות בתחום משאבי להן אנשי משאבי אנוש מתכוננים:

בדיקת מעורבות העובדים בזמן אמת

כיום מוצעים מספר כלים מדהימים שביכולתם למדוד כמה העובדים חשים מעורבים בחברה, על בסיס יומי, שבועי או חודשי. הכלים מבוססים על שאלות עליהן העובדים משיבים, ועל ניתוחי השאלות הללו במערכת להפקת דו"חות בנושא מידת המעורבות. כלים אלה יכולים לסייע לזהות היכן צצות בעיות של מורל והאם הצוותים פועלים בצורה אפקטיבית. כלים אלו ניתנים לשילוב בכלי התקשורת השונים ומסייעים מאוד לבחינת מעורבות העובדים ולהעלאתה בעת הצורך.

כאשר מודדים מעורבות בזמן אמת, מומחי משאבי אנוש יכולים לטפל בבעיות בזמן אמת ובכך למנוע תסכול שעשוי להוביל לחוסר פרודוקטיביות. בעיות נוספות שניתנות לזיהוי באמצעות כלים אלו הן: הטרדות מיניות, איומים, לחצים מצד מנהלים, ועוד.

ניתוח אנליטי לעובדים

בשנים האחרונות כלי ניתוח האנשים האנליטי תפסו תאוצה רבה. ניתוח אנליטי של אנשים בחברה מסייע מאוד לקבל החלטות המבוססים על נתונים של אותם האנשים. כלי ניתוח אנליטיים כאלו יתחזקו ויתבססו מאוד בשנת 2017, לדברי מומחים. המשמעות היא, שדברים רבים ישתנו בדרך בה מנהלים אנשים כיום.

עם זאת ישנם עדיין אתגריים משפטיים בתחום ואתגרים אתיים של מה מותר לבדוק ומה אסור, כיוון שלכלים רבי עצמה אלו יש אפשרות לשימוש לרעה וניתוח דברים שאין צורך או זכות לדעת.

בדיקת ביצועים שנתית

חברות וארגונים כיום מתקדמים כל כך מהר שאנשי משאבי אנוש לא יכולים לחכות שנה בטרם יתמודדו עם בעיות או לחילופין תגמולים, לעובדים בהתאם לביצועים שלהם.

כיום, מנהלים ועובדים צריכים לתקשר הרבה יותר ולטפל ביעילות ובמהירות בנושא בנושא הצלחות והפסדים. נוסף על הצורך העסקי, מעט מאוד אנשים אוהבים את סקירת הביצועים השנתית. בשנת 2017 יותר ויותר חברות צפויות לוותר על סקירת הביצועים השנתית, ובמקום סקירה שנתית, מעסיקים יערכו בדיקות ביצועים תכופות יותר ויתגמלו יותר ויותר אנשים שעמדו בציפיות או התעלו מעליהן.

משאבי אנוש בענן

יותר ויותר מערכות ניהול הון אנושיות כיום שומרות את הנתונים שלהן  בענן, מה שמקל לגשת לנתוני עובד. עם זאת, גישה זו גם יוצרת גם כמה נקודות תורפה כגון חדירה לפרטיות ואפשרות פריצה לנתונים. בשנת 2017, הענן לא יאפשר למעסיקים לחדור לנתונים חסויים, ותתאפשר כניסה לנתונים מסוימים בהתאם למידת הסיווג של המשתמשים והאישורים המתאימים שלהם.

תכניות בריאות

מגמת תכניות הבריאות בעבודה צפויה להמשך ולהתחזק בשנת 2017. הדבר כולל תכניות בריאות מותאמות להיסטוריה הרפואית שהעובד מספק ולמבנה שלו. עובדים יזכו לתכניות בריאות מעולות בהתאם למידע הרפואי שלהם ובהתאמה אישית.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה