איפה שיש עשן יש עובדים שמעשנים

איפה שיש עשן יש עובדים שמעשנים

ארה"ב: עיריית Delary Beach מבקשת להצטרף לשורת מעסיקים שקבעו מדיניות גיוס עובדים חדשה לפיה 'אין כניסה למעשנים'

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

עיריית Delary Beach במדינת פלורידה רוצה, כמו מעסיקים רבים בארה"ב, לצמצם את ההוצאות ובין היתר את העלויות של ביטוחי הבריאות לעובדים ולכן היא מבקשת לגייס אך ורק עובדים שאינם מעשנים. זו כבר איננה יוזמה חדשה בארה"ב וכמובן שהיא נהנית מתמיכה מצד אחד ומביקורת נוקבת מהצד השני. 

כמו כל עירייה שנייה בארה"ב, גם Delary Beach מתמודדת עם בעיות תקציביות וחלק מתכניות ההבראה שהוצגו לאחרונה כוללת את יוזמתו של מנהל משאבי אנוש ברוס קאוסר. קאוסר טוען שעובדים מעשנים עולים לעירייה בסביבות 12,000 דולרים בשנה רק עבור הוצאות הקשורות לצריכת ניקוטין (תוספת לביטוח הבריאות, היעדרויות מהעבודה מסיבות רפואיות שקשורות ישירות לנזקי העישון וכיו"ב).  

אל ג'קיוט, חבר מועצת העיר, תומך ביוזמתו של קאסור וטוען כי כיום, כאשר העיר נאבקת עם קשיים כלכליים, צמצום עלויות הביטוח הרפואי, דרך מדיניות העסקת עובדים שאינם מעשנים, הוא אחד הצעדים הנבונים.

באם תתקבל היוזמה לגייס אך ורק עובדים שאינם מעשנים, תצטרף Delary Beach לרשימת מעסיקים (ביניהם אפילו ערים כמו העיר הוליווד בפלורידה), אשר מקבלים רק עובדים לא מעשנים כחלק ממדיניות הגיוסים. ישנן כיום עיריות ברחבי ארה"ב בהן העובדים המעשנים נדרשים לשלם דמי השתתפות גבוהים יותר בביטוח הבריאות היות שדמי הביטוח שלהם גבוהים יותר.

ישנן מספר ערים בפלורידה (וביניהן העיר בוקה רטון) שבהן העובדים המעשנים מתבקשים להשתתף בסדנאות גמילה מעישון ביוזמת העירייה ובתמיכתה וכמו כן חל איסור על עובדי ציבור וביניהם שוטרים, כבאים וכיו"ב לצרוך ניקוטין. המעסיקים (עיריות, תחנות כיבוי ומוקדי שיטור) נימקו את הדרישה שהעובדים לא יעשנו בכך שהעישון מכניס את העובדים לקבוצת סיכון, מה שמייקר את ביטוחי הבריאות בצורה משמעותית ואף גם פוגע בסביבת העבודה בכלל ובפרט בציבור העובדים שלא מעשנים.

ואולם ליוזמות הקוראות למעסיקים להימנע מגיוס עובדים מעשנים יש תומכים, יש לא מעט מתנגדים ואף מתנגדים נחרצות לשיטה. פרופסור ג'יי וולפסון מאוניברסיטת דרום פלורידה נמנה מבין מתנגדי היזמה. במאמר שפורסם לאחרונה באתר Human Resources Magazine טען וולפסון כי: "מדיניות זו, השוללת את סיכוייו של מועמד להתקבל לעבודה רק משום שהוא מעשן היא בגדר חציית גבולות. עישון סיגריות הוא עדיין לא עבירה על החוק. עישון מזיק לבריאות ולכן מכניס את המעשנים לקבוצת סיכון אבל ניתן להגיד את אותו דבר על מזון מהיר…".

למידע נוספות בנושא בריאות ועבודה, הנך מוזמן/נת לקרוא את המאמרים הבאים:

תכנית הבראה
שיעבדו ויהיו בריאים
מעשנים 'יקרים', אתם עולים לארגון 12,000 ש"ח בממוצע שנתי

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה