שיתוף

מסקר שנערך על ידי חברת הסקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי לשיעור מהותי ביותר של עובדים אמריקאים יש יחסים לא 'מסורתיים' עם המעסיק שלהם.

מהסקר עולה, כי לכ-29% מכלל העובדים בארה"ב יש עבודה עיקרית אחרת מזו שלגביה הם נשאלו וכ-36% מהעובדים מבצעים עבודות במתכונת פרילנס בנוסף לעבודתם העיקרית.

חלק מהעובדים שמחים יותר מאחרים בנוגע ליחסי עובד-מעסיק גמישים אלו. עובדים עצמאיים (פרילנסרים) מדווחים על חוויות עבודה חיוביות יותר מעובדים שעובדים בעבודות מזדמנות נוספות כמו למשל עבודות זמניות.

מחוברות עובדים במגמת עלייה

עוד עולה מהסקר, כי מגמת השיפור במידת המחוברות של העובדים נמצאת במגמת עלייה. מהסקר עולה, כי חל שיפור מהותי  בארה"ב במהלך העשור האחרון הנאמד בכשמונה מיליון עובדים נוספים החשים מחוברים למקום העבודה.

מדובר בכשמונה מיליון עובדים נוספים שמגיעים לעבודה מלאי מוטיבציה הודות לתמיכת הארגון בו הם עובדים.

קורסים ותוכניות למידה: אמצעי מוכח להגברת מחוברות

עוד עולה מהסקר של גאלופ, כי קורסים ותוכניות למידה הם אמצעי מוכח להגברת מחוברות העובדים. מהסקר האחרון שערכה החברה עולה, כי מעסיקים שהשקיעו בתוכניות למידה רואים עלייה ממוצעת של כ-14% בשיעור העובדים שדיווחו על מידת מחוברות גבוהה, לעומת עלייה ממוצעת של שמונה נקודות האחוז בחברות שלא השקיעו בלמידה.

לדוגמה, בחברות המעסיקות כ-1000 עובדים ניתן לראות בממוצע 1.8 מיליון דולר ברווחי הפריון הודות לעלייה במחוברות העובדים בשנה הראשונה.

חברה אג'ילית מחייבת מנהלים מצויינים

מסקנה נוספת שעולה מהסקר של גאלופ היא כי לא ניתן ליצור חברה אג'ילית בלי מנהלים מצויינים. לדברי מחברי הסקר, ארגון אג'ילי הוא הרבה מעבר לבאז וורד. חברות אג'יליות יכולות להגיב מהר יותר לדרישות השוק ולצרכים העסקיים של לקוחותיהן.

למרות זאת מצא הסקר כי פחות מ-20% מהעובדים בצרפת, גרמניה, ספרד, בריטניה וארה"ב דיווחו כי החברה בה הם עובדים היא חברה אג'ילית.

כדי ליצור חברה אג'ילית יש צורך בתרבות ארגונית מתאימה, מנטליות ארגונית מתאימה והנהלה שמספקת לעובדים כלים ותהליכים שתומכים במטרת האג'יליות.

השפעות השחיקה בעבודה

מסקנה מסוג אחר שעולה מהסקר היא כי רוב העובדים חווים שחיקה בעבודה. שחיקה פוגעת בבריאות העובד, ביחסי העבודה שלו, בפריון ובפיתוח הקריירה. ובכל זאת עובדים רבים חווים שחיקה באופן קבוע. מהסקר של גאלופ עולה, כי כ-67% מהעובדים אומרים שהם לפעמים, לעתים קרובות או תמיד חוו שחיקה עמוקה בעבודה.

עוד עולה מהסקר כי עובדים שחווים שחיקה לעיתים קרובות מאוד או תמיד הם:

1 בעלי סבירות הגבוהה בכ-63% לקחת ימי מחלה.

2 בעלי סבירות הגבוהה בכ-23% לבקר בחדר המיון.

3 הסיכוי שהם יעזבו את המעסיק שלהם גבוה פי 2.6 לעומת עובדים שלא חווים שחיקה בתדירות גבוהה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה