שיתוף

ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות טורפות את כל הקלפים בשוק העבודה, כטורנדו שמגיע לכל פינה, והופך על פיהם את כל הכללים ודפוסי ההתנהגות שהיו קיימים עד לפני כמה שנים.

השינויים הללו צפויי להמשך ואף להתגבר לפחות במהלך העשור הקרוב, ולהביא מהפך מקצה לקצה של כל מה שהיה מוכר וידוע.

זו הסיבה המרכזית לכך שרוב הארגונים מציבים את החדשנות בראש סדר העדיפויות האסטרטגי שלהם.

הם יודעים שהדרך היחידה לשרוד את המציאות המאתגרת והבלתי צפויה הזו, היא להמשיך ולפתח מוצרים ושירותים כדי להתיצב בחזית הציפיות המתפתחות במהירות, ולעיתים קרובות הפכפכות, של הלקוחות שלהם.

שינויים קיצוניים חדשות לבקרים הם המציאות החדשה. ארגון שלא נערך לשינויים המשבשים דפוסים קיימים, עלול לשבש לעצמו את העתיד העסקי.

הדינמיקה הזאת משתקפת גם בנוף התעסוקתי: אם בעבר עבדו רוב העובדים במשרה מלאה, הרי שכיום מהווים בעלי המשרות המלאות כמחצית מהעובדים בארגון.

כל השאר מהווים מגוון רחב של צורות העסקה: ממשרה חלקית של עובדים שמועסקים על ידי יותר מארגון אחד דרך פרילנסרים, מומחים חיצוניים, יועצים ועוד.

מצב זה מציב את הארגון בפני כמה אתגרים בכל מה שקשור לקידום עובדים, הפיתוח הארגוני ופיתוח הקריירה של העובדים.

חלפו הימים בהם הקידום היה צפוי ובוצע בדרכים שנקבעו מראש. כיום סולם הארגונים התהפך. ההכשרה והלמידה השתנו, מהכשרות רשמיות שיזומות על ידי הארגון, לחוויות למידה אורגניות המוטמעות במודלים של 'שירות עצמי'.

סביבות העבודה הפכו הפכפכות, תנודתיות, לא בטוחות, מורכבות ועמומות. מי שרוצה להפיק את המירב והמיטב מהגורמים הללו, ולשגשג בסביבת העבודה הנוכחית, נדרש לאמץ גישה משתנה גם בפיתוח הקריירה.

התפתחות הקריירה בעידן הנוכחי חייבת להיות בעלת כמה מרכיבי מפתח:

1 הקפדה על גיוון ורבגוניות:

הצלחה בקריירה דורשת כיום רמת חסרת תקדים של גמישות, יכולת הסתגלות ורבגוניות. שם המשחק הוא 'רב תכליתיות'.

כל עובד נדרש להיות שחקן רב-תכליתי ולפתח מיומנויות רב-תכליתיות. ככל שגיוון היכולות של העובד גדול יותר, כך הוא יכול להוסיף ערך מוסף נוסף ליכולתו לפתח קריירה מצליחה תוך שמירה על זריזות ועל יכולת להתאים עצמו לשינויים המהירים.

2 משמעות מעודדת מוטיבציה:

כדי שהפיתוח הארגוני יקבל את תשומת הלב הראויה לו מצד העובדים, עליו להיות בעל משמעות. עובדים לא ישקיעו את המאמץ הנדרש כדי לקדם תוכניות ומטרות אם אין להם קשר רגשי אליהן.

3 חופש בחירה ויכולת הסתגלות לשינויים מהירים:

בעבר פיתוח הקריירה הונחה על ידי ערוצי קריירה מקובלים שיושמו על ידי כל העובדים באשר הם. אבל מה קורה כאשר באמצע הדרך נוצר מכשול בדמות שינוי מהפכני, או שהעובד פשוט רוצה לשנות כיוון.

ממש כפי שמערכות ה-GPS הדינמיות (וייז וכד) מספקות לנהג נתונים עדכניים על התנאים המשתנים בכביש ועל דרכים חלופיות, כך גם תוכניות בניית הקריירה צריכות שיהיו בהן הרבה מאוד צמתי קבלת החלטות, מגוון אפשרויות ודרכים שיובילו את העובד בכיוון הנכון.

אפשרויות אלה, בשילוב עם רבגוניות ויכולת הסתגלות, מאפשרות למתג את הארגון (כמעסיק) בכל פעם מחדש, ולנצל את האפשרויות המתפתחות ברגע שהן עולות על פני השטח.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה