שיתוף

לפני שמונה שנים בערך נכנסתי לניתוח קל. אמרו לי יומיים אשפוז ותוך שבוע אני בבית וחוזר לעבודה, בתפוקה מלאה. כשהתעוררתי מהניתוח עמדה מעלי הרופאה ואמרה: איזה יופי התעוררת.

"שאלתי: מה זאת אומרת? קרה משהו? היא אומרת: היתה לנו תקלה קלה. שכחנו את המדחום בתוך הבטן שלך אבל אל תדאג, מרגע זה הניתוח היה קצת יותר ארוך, הוצאנו את המדחום ואתה בסדר גמור. בעוד שבוע אתה הולך הביתה. שאלתי כמה זמן ישנתי. אמרו הניתוח היה 12 שעות אבל אל תדאג בעוד שבוע אתה הולך הביתה", כך החל בנימין הלוי גן אור, מנכ"ל חברת 'שפן הסלע' את הרצאתו בכנס חשיפת מרצים של HRus בנושא: כיצד מבצעים מיצוב אפקטיבי שגורר הנעת עובדים לטובת המטרות הארגוניות.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


"השבוע הזה הפך לשנתיים של הישרדות שבהן חטפתי כל מחלה אפשרית", מספר הלוי גן אור. "[…] הרופאים אמרו לי: כנראה שתהיה מחובר לצינורות ואינפוזיה כל חייך. מערכת העיכול שלך קרסה.

"לאחר תשעה ניתוחים, אין לי כיום קיבה, כרתו לי את הקיבה לחלוטין, אין לי ושט, אין לי חצי סרעפת, אין לי חלק מהריאה, אני מקיא את רוב מה שאני אוכל, וישן בישיבה.

"הסיפור הזה נשמע קצת טרגי. ואכן כך היה יכול להיות אילולא החלטתי באותו יום שאני בריא. מה עושה אדם שמחליט שהוא בריא? הורדתי את הגלימה של החולה, לקחתי את עמוד האינפוזיה והודעתי לאחות שאני יוצא החוצה.

"הלכתי עם העמוד לתחנת האוטובוס, נסעתי לתל אביב עם העמוד, תחנה מרכזית, יורד מהאוטובוס עולה לקו 405 לירושלים, נוסע לירושלים. מגיע לירושלים עולה על קו 1 נוסע לכותל. הולך לכותל נוגע באבנים מתחיל להתפלל ומבקש מהקדוש ברוך הוא להיות בריא. מבקש את ההזדמנות לעמוד על הרגליים.

"ותוך כדי כך הטלפון שלי מצלצל. על הקו רחל האחות. היא שואלת: 'איפה אתה? לפני חצי שעה היית צריך לקבל תרופות. אתה חייב להכנס. לקבל את התרופות'. אמרתי שאגיע רק יקח לי קצת זמן. בערך שעתיים".

שמי בנימין הלוי גן אור, בעלים ומנכ"ל חברת שפן הסלע, חברה שמוכרת חוויות חינוכיות מעצימות ומשנות תפיסות חיים. אני מעסיק צוות עובדים שרואים בעבודתם שליחות ומרוויחים שכר הוגן.

"לפני כן הייתי מנהל הפיתוח העסקי של אגד היסעים, מנכ"ל של חברת תיירות, מג"ד במילואים, גדלתי בגולני ועוד. התחלתי את החיים שלי כחבר אגד. נהג אוטובוס. יום אחד עולה אישה לאוטובוס מסתכלת עלי ושואלת: במה אתה מתעסק.

"הבנתי שאם היא שואלת אותי במה אני עוסק השאלה הרבה יותר מורכבת מאשר מה אני עושה עכשיו. אמרתי לה: אני מוביל. וביום שהבנתי שאני מוביל אמרתי לעצמי, אני מוביל ארגונים, אני מוביל ילדים אני מוביל נוער חיילים וכו. איך אני מוביל את עצמי.

"את השאלה הזאת אשאל אתכם. איך אתם מובילים את עצמכם. כל אחד מאיתנו מוביל אנשים, ילדים, משפחה וכו. כל אחד מאיתנו בסופו של דבר הוא עץ גדול שנותן הרבה פירות והרבה צל לאחרים. השאלה היא איפה אני כמוביל ולאן אני לוקח את עצמי.

"כל מה שסיפרתי לכם עד עכשיו לקח אותי למקום שהבנתי שתי תובנות עיקריות: ראשית, כדי שאדם יהיה במקום שהוא רוצה להיות הוא צריך להאמין במסוגלות העצמית שלו. האמונה במסוגלות העצמית זה איך אני בסופו של דבר, איך אני מסתכל על עצמי ומה אני עושה עם עצמי. איך אני בסופו של דבר מעורר השראה באחרים.

"האמונה במסוגלות העצמית היא איך אני מאמין לאן אני מסוגל להגיע. וזה לא קשור לגוף. זה קשור לאיך אני רואה את זה. יכולתי עד היום לשכב במיטה ולהגיד לעצמי אני מאה אחוז נכה. הסבירו לי שאני צריך לצאת לפנסיה ואין לי מה לעשות יותר בעבודה.

"מעבר לאמונה במסוגלות העצמית שלי, השאלה היא איך אני מסתכל על עצמי, לאן אני רוצה להגיע. איך אני כותב לעצמי את החלום שלי.

"ואיך אני לא נותן לשודדי האנרגיה לקחת ממני את החלומות שלי ולהסביר לי למה אני לא יכול. באותו יום שהחלטתי שאני בריא, לבשתי ג'ינס. אתה יכול להחליט כל יום שאתה גמור. האם אני בריא? לא. אבל אני חי את החלומות שלי עד הסוף, חד משמעית. בעקבות זה הקמתי חברה שזה מה שהיא עוסקת בו".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 050-526-5747   |   beny2085@gmail.com

 

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה