איך מגייסים עובדים בפייסבוק?

איך מגייסים עובדים בפייסבוק?

הרשת החברתית פייסבוק יכולה לסייע לך פלאים בגיוס עובדים אבל זו גם יכולה להזיק! אם לא יעשה בה שימוש נכון ונבון

שיתוף
פיטורים ופייסבוק

פיטורים ופייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק יכולה להוות מקור מצוין לאיתור מועמדים טובים, אבל עבודה לא נכונה עם הממשק יכולה להבריח מועמדים טובים בדיוק באותה מהירות. מדובר על חרב פיפיות שצריך לנהוג בה משנה זהירות.

לאחר כמה שנים טובות של שימוש ברשת החברתית ככלי לגיוס עובדים, מומחים כבר יודעים לומר שלא מדובר בפיתרון 'קסם', ואף ששימוש לא נכון במדיה החברתית יכול להרחיק מועמדים. מי שבוחר בחירה נכונה ואפילו טבעית, לעשות שימוש בפייסבוק ככלי גיוס עובדים צריך תחילה לדעת מה עושים ובעיקר מה לא עושים, כדי להבטיח גיוס עובדים מוצלח.

מעל מיליארד גולשים מחוברים לפייסבוק, המשמשת אותם לחיפוש עבודה והגשת מועמדות, ואתכם, מנהלי משאבי האנוש, לגיוס עובדים. אך לפני שאתם חושבים שמצאתם פתרון אידיאלי, חשוב לדעת שפייסבוק היא המדינה הגדולה ביותר בעולם וכמו לכל מדינה – יש לה חוקים ורגולציות, נהלים, תרבות, דפוסי התנהגות רצויים ולא רצויים. מי שנכנס לפייסבוק צריך לדבר בשפה המקומית ולנהוג על פי המנהגים המקומיים והכי חשוב – עליו להכיר את הכללים ואת הנורמות.


רוצים לשמוע עוד? בואו להתעדכן בכנס הגיוס! לחצו כאן לפרטים


אתר Course Park הפונה לקהילת משאבי אנוש, מביא לכם את עיקר ההמלצות של המומחים לגיוס עובדים ברשתות חברתיות לשימוש נכון ומושכל בפייסבוק ככלי לגיוס עובדים (כאשר מרבית העובדות שמוזכרות כאן תקפות במידה זו או אחרות לרשתות חברתיות נוספות ולמדיה החברתית כולה).

אל תשווקו את העסק בצורה אגרסיבית

אנחנו בעידן השיווק האגרסיבי אולם כאשר גולשים מבלים ברשת החברתית הם פחות סובלניים לפרסומות. נסו כמה שיותר להמעיט בהפצת תכנים שיווקיים / פרסומיים מובהקים.

אל תרבו בהודעות

גולשים שונאים לקבל הודעות ארוכות, שיווקיות ובכלל הם שונאים לקבל חומרים מאנשים שאינם מגיעים מהחברים שלהם ו/או מגופים שאליהם הם לא מקושרים ושאינם משתייכים לקבוצות הללו.

אל תעלו הרבה משרות בבת אחת ואל תפיצו את אותה משרה פעם אחר פעם

הדגש הוא על הפצת מסר קצר וברור. מי שמעוניין ימשיך משם (ימצא את אתר הבית, ישלח קורות חיים, יבקש עוד מידע וכיו"ב). המטרה היא לא להציף את החברים במידע על משרות.

אל תצרפו רשימות גדולות מדי של חברים בבת אחת

לפייסבוק יש מערכת התרעות כך שאם אתם פותחים קבוצה ומצרפים רשימה גדולה מדי, מערכת ההתרעות יכולה אף היא להביא להשעייתכם מהרשת. מומלץ לא לצרף יותר מ-10 חברים חדשים ביום.

לצורך גיוס עובדים ברשת החברתית צריך לבנות פרופיל עסקי ייעודי

גיוס עובדים לחברה צריך להיעשות תוך מיתוג החברה כך שיש להציג את החברה באופן המקצועי ביותר. לשם כך מומלץ בחום לפתוח פרופיל חברה עסקי ולא לעשות שימוש בחשבונות פרטיים (גם אם הפרופילים הפרטיים הם של אנשי גיוס אשר עיקר מטרתם היא לגייס עובדים ברשת). הדרך המכובדת ביותר (בעיני הגולשים) הינה לפנות אליהם באמצעות פרופיל חברה ייצוגי ורשמי. בפייסבוק המשמעות של הדבר היא היא פתיחת דף עסק, ולא פרופיל משתמש!

צרו הפרדה ברורה בין עסקים לחיים הפרטיים

למרות הרצון להגדיל את מאגר החברים עד כמה שניתן ולמרות הנטייה הטבעית לצרף חברים ובני משפחה לקבוצות שלנו ולהצטרף לקבוצות שלהם – חשוב ליצור הפרדה ברורה בין פרופיל חברה עסקי לבין הפרופילים הפרטיים. הימנעו עד כמה שניתן מצירוף גורמים שאינם שייכים לקבוצה העסקית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה