שיתוף

הרצאתה של מעיין גנות חושפת באור חדש את הגורמים המניעים את כל אחד ואחת מאיתנו במהלך העבודה ובחיי היומיום, ומעניקה למנהלי משאבי אנוש כלים ליצירת מוטיבציה בקרב העובדים בארגון.

"כולנו נדרשות להיות וונדרוומן", מסבירה גנות בהרצאתה. "אמא, בת זוג, אחות, חברה, לנהל קריירה מרשימה, וזה לא נגמר בזה. גם בתוך הארגונים, במסגרת התפקיד שלנו כמנהלי ומנהלות משאבי אנוש, אין זה מספיק לדעת רק על הפרט ורק על ההווה ולדאוג להווה שלנו. העבודה שלנו צריכה להיות מדידה וצריך שיהיה לה ערך עסקי. במילים אחרות, אנחנו צריכים להשיג יותר מהמשאב האנושי. מאותם עובדים.

"אם נסתכל על מערכת היחסים של העובדים עם הארגון, נראה שזה מזכיר לנו מערכת יחסים זוגית: בשנים הראשונות האהבה פורחת, אבל לאט לאט האידיליה מתפוגגת. עד שבוקר אחד העובד מתעורר ומוצא עצמו במצב הבא:

"במקרה הטוב הוא עוזב. זה במקרה הטוב. במקרה הרע הוא נשאר, ורמת החיבור הרגשי שלו לארגון, המחויבות, האכפתיות, והתשוקה שלו יורדים ויחד איתם יורדים גם המוטיבציה והתוצאות העסקיות.

"בעצם היינו רוצים להיות במצב בארגונים שלנו, שיש לנו עובדים שמחוברים רגשית לארגון כל הזמן. עובדים שהם שחקני נשמה. אבל איך מגדירים ויוצרים שחקן נשמה ומאיפה מביאים אותו. מישהו כאן בקהל חושב שהוא שחקן נשמה שירים יד. מעטים. אבל השאלה הכי חשובה היא, האם יש דרך לקחת את העובדים בארגון ולהפוך אותם לשחקני נשמה. אני טוענת שכן.

"איך עושים את זה: פה אתם נכנסים לתמונה. קחו לכם רגע, אפילו שני רגעים, ותהרהרו כל אחד עם עצמו בחוויה הכי טובה שהיתה לכם אי פעם כעובדים בארגון. ותרשו לי לגלות לכם סוד, שבכל החוויות שלכם יש מכנה משותף. בחוויה הזאת תמיד היה לכם חופש פעולה, הרגשתם שיש לכם שיקול דעת מלא, שסומכים עליכם. ראיתם שאתם עושים משהו למען מטרה משמעותית, למען תכלית עם מטרה שמעוררות רגש. ראיתם את התרומה שלכם והבאתם את מי שאתם, את המומחיות שלכם, ואת כל היכולות שלכם לידי ביטוי.

"כי אוטונומיה, תכלית, ומומחיות, אלו הם שלושה צרכים אוניברסליים של כל בני האדם באשר הם. וכאשר הצרכים האלה מקבלים מענה, אנחנו מסופקים. ואז אנחנו הופכים לשחקני נשמה. וכשהם לא מקבלים מענה, האושר, המוטיבציה והסיפוק שלנו צוללים.

"אז תרשו לי רגע להדגים בקצרה: המנכל האגדי של 3M כבר במאה הקודמת תבע את כלל ה-15%. לדבריו, 15 אחוזים מזמנם של המהנדסים בחברה מוקדש למה שהם רוצים לעשות. וכך נוצרו המון רעיונות ויוזמות חדשים. הרבה מאוד חברות מצליחות במשק אימצו את העיקרון הזה, הרחיבו אותו והפכו אותו ליתרון.

"אם אתם רוצים לדעת מהי מידת האוטונומיה אצלכם בארגון, צריך לשאול את העובדים איך הם מרגישים. כי אוטונומיה זו תחושה סובייקטיבית. כל אחד מרגיש משהו אחר. הדרך היחידה להשיג זאת היא על ידי כך שנשאל את העובדים. נגלה שהאמת עוברת איפשהו באמצע. השאלה היא איפה הארגון שלכם נמצא.

"בואו נדבר על תכלית. מבחינתי אין ארגון שממחיש תכלית בצורה טובה יותר מאשר הצבא שלנו. הארגון הכי גדול בארץ, עם הכי הרבה עובדים מבני דור ה-Y, עם תכלית אישית מעוררת השראה שמגיעה מהבטן. בלי זה לא היינו רואים חיילים שמתנדבים לקרבי. גם בארגונים צריך לדעת לחבר לתכלית שמגיעה מבפנים ומעוררת רגש. אנשים רוצים ללכת אחריו.

"הצבא הוא גם דוגמה מצויינת להמחשת מומחיות. משרתי הקבע כל שנתיים מחליפים תפקיד. יש להם פרק זמן מאוד מוגדר להביא את היכולות שלהם לייצר ערך מוסף, ותוך כדי כך כבר מכשירים אותם לתפקיד הבא. יש פה מנגנון שיודע למצוא את היכולות ואת המומחיות של האנשים כל הזמן למשך תקופת חיים מאוד ארוכה.

"אם זה עובד בארגון כמו צבא, זה יכול לעבוד גם בארגונים שלכם. ויש כבר ארגונים שקיבלו השראה מהצבא ומאמצים את העיקרון הזה".

מעין גנות היא מרצה ומנחת סדנאות לפיתוח שחקני נשמה בארגון ליצירת צמיחה ארגונית. כמו כן, היא יועצת לחווית לקוח ומומחית למוטיבציית עובדים. יש לה ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בארגונים, כמו גם בליווי והקמה של יחידות עסקיות חדשות בעולם.

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות ישירות אל מעיין גנות:

באימייל: maayangb1@gmail.com

או בטלפון:  052-4375939

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה