שיתוף

בימים אלה מקבלים רבים ממנהלי משאבי אנוש מאות ויתכן שגם אלפי פניות עם קורות חיים ממועמדים רבים, שעל חלקם אפשר היה רק לחלום בתקופה שקדמה למשבר הקורונה.

ולמרות זאת, לא כדאי למהר לבחור, ולא כדאי להסתחרר מהכמויות שרק ילכו ויגדלו, של קורות החיים.

הצורך להתאים את המועמדים המוכשרים והמיומנים ביותר, בצורה מדויקת לארגון, ממשיך להציב את אחד האתגרים המרכזיים למנהלי משאבי האנוש גם כעת ואף יותר מכך ככל ששנת 2021 תתקדם לכיוון יוני.

אם כן, איך ניתן לבדוק מספר גדול כל כך של קורות חיים ולהגיע אל המועמדים הנכונים ביותר, בלי לשבת חסרי אונים (וחסרי זמן) מול אינסוף האפשרויות.

אחד הפתרונות היעילים ביותר הוא לשלב בארגון טכנולוגיות של בינה מלאכותית. מדובר בטכנולוגיה שתסייע רבות לבצע התאמה מדוייקת ככל האפשר בין המועמדת לבין הארגון, התפקיד והמנהל הישיר.

ולמרות זאת, איסוף הנתונים יצטרך (לעת עתה) להמשיך להתבצע על ידי מנהלי משאבי האנוש. מנהלי משאבי האנוש תמיד התמודדו עם מצבים סותרים ולא פשוטים אלא שבימים אלה ההתמודדות קשה שבעתיים.

הנהלת החברה דורשת מהם למצוא עובדים מיומנים ומוכשרים שיתאימו לארגון גם ברמה המקצועית, גם במישור החברתי, גם במובן ההתאמה לתרבות הארגונית, גם במישור התאמת האישיות, גם כאלה שיוכלו לשמש עתודה ניהולית ועוד כהנא וכהנא דרישות להתאמה מושלמת.

מנגד, ובאופן פרדוקסלי לחלוטין, על אף הצפת קורות החיים, עדיין, היצע המועמדים שהם מאוד מקצועיים, מיומנים ומוכשרים הוא נמוך מדי ביחס לבידוק, גם בימים אלה.

אתגר נוסף נובע מכך שלאור המצב הכלכלי הגלובלי, ארגונים רבים יתקשו לשלם לטלנטים את השכר וההטבות שהם מבקשים.

מנהלי משאבי האנוש מוצאים עצמם לפעמים במצב בו הם צריכים לשקול האם לוותר על טלנט שמבחינם הוא מושלם, רק כדי לעמוד במגבלות התקציב.

אין זה מן הנמנע, שבמקרים מסויימים, כשמגבלת התקציב מכריעה את הכף, יאלצו מנהלי משאבי האנוש להתפשר על טלנט שהוא אולי קצת פחות מתאים במישור האישיות, או במישור המקצועי, או מבחינת הניסיון.

כאן נכנסות לתמונה ההכשרות. ארגון שנאלץ לגייס טלנט שההתאמה המקצועית שלו, או סוג הניסיון שלו, או אפילו חוויות העבר שלו מבחינת תרבות ארגונית, אם כל אלה הם לא מתאימים במדויק למה שהארגון צריך, זה המקום לארגן למועמד שגוייס (לעובד החדש), הכשרות שיאפשרו לכוונן טוב יותר את היכולות שלו לצרכי הארגון.

במישור המקצועי אפשר, ולמעשה צריך, להפנות את המועמד להכשרה שתשפר את היכולות המקצועיות שלו באופן שיתאימו במדויק לצרכי הארגון. אחת התכונות המאפיינות טלנטים היא היכולת שלהם למנף את הידע והניסיון שצברו כדי ללמוד מיומנויות חדשות.

במישור ההתנהלות האישית, ניתן להעביר לעובד החדש הדרכות לגבי התרבות הארגונית ולהטמיע בו את שיטות העבודה הנהוגות בארגון, כמו גם את ההבנה לגבי מערכת יחסי האנוש בין העובדים לבין עצמם, בין העובדים למנהלים, ובין העובדים להנהלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה