שיתוף

הסוגייה של הימנעות מגיוס שגוי והצלחה בגיוס הטלנט הנכון והמתאים ביותר לחברה – או במילים אחרות, איך ניתן להמנע מגיוס שגוי ולגייס את המועמד המתאים והנכון ביותר – טורדת רבות את מוחם של מנהלי משאבי האנוש.

לעיתים קורה, שאיוש המשרה מתעכב, לוחות הזמנים שנקבעו לאיוש המשרה נמתחים מעבר לרצוי ולצפוי, והלחץ לאייש את המשרה גובר.

במקרים כאלה אין זה נדיר שבחינה מעמיקה של המיומנויות, הידע והכישרון של המועמדים נדחקת הצידה, מפאת הלחץ לאייש את התפקיד.

פעמים רבות התוצאה של הלחץ לגייס היא, שהחברה מגייסת עובדים שאינם מתאימים, שאין להם הכישורים והמיומנויות המתאימים, ושהם עצמם מתפשרים על תפקידים שהם כלל אינם רוצים בהם.

גיוס מהיר תוך פשרה על עובדים שאינם מתאימים במדויק לארגון, עלול לפעמים לעלות לארגון יותר מאשר עיכוב נוסף של איוש מהיר של המשרה.

אם כן, מה בכל זאת צריך לעשות כדי למשוך מועמדים באיכות גבוהה: ראשית, חשוב מאוד לפרסם מודעה שתפרט לפרטי פרטים את דרישות התפקיד. חשוב להיות מאוד ספציפיים בתיאור המשרה.

יש לציין האם מדובר בעבודה מהבית או מהמשרד או גם וגם, האם נדרש מהעובדה להתגורר במרחק מסויים ממקום העבודה, ומהם הכישורים ותכונות האופי הנדרשים לתפקיד.

שנית, חשוב מאוד לחזור אל המועמדים בתוך פרק זמן סביר לגבי ההחלטה, ולעדכן אותם לגבי סטטוס המועמדות במהלך הליך המיון.

הנקודה השלישית היא ההיבט של מותג המעסיק: חשוב מאוד שהמודעה תבטא את צרכי המעסיק בצורה מאוד מדוייקת.

אחרת, לא רק המעסיק יהיה מאוכזב מהגיוס, גם העובד שגוייס עלול להתאכזב כאשר מקום העבודה והתפקיד הם לא מה שהוא חשב שיהיו.

עובדים שנקלטו היטב ומרוצים ממקום העבודה ומקליטתם, ישמשו לאחר מכן שגרירים שיסייעו למותג המעסיק ויאפשרו בכך להקל על גיוס טלנטים נוספים.

הנקודה הרביעית, שהינה חשובה ביותר, היא גמישות בעבודה שיכולה להגדיל את מאגר המועמדים שעומד לרשות המעסיק.

דווקא בימים אלה, חשוב מאוד שהמעסיק יהיה גמיש לגבי המיקום הפיזי של העובדים, או במילים אחרות, שיהיה פתוח לרעיון של עבודה מהבית או למודל העבודה ההיברידי.

גמישות בעבודה יכולה להקנות למעסיק מותג מעסיק תחרותי, ולאפשר לו לגייס את הטלנט המתאים, מהר יותר.

יתרה מכך, הגמישות לגבי עבודה מהבית באופן מלא, פותחת בפני המעסיק מאגר שלם של טלנטים המתגוררים במרחק פיזי גדול מהאיזור בו ממוקמים משרדי החברה.

פרט לכך, יש לשים דגש על אפשרויות הפיתוח והקידום של העובד, וכמובן על נושא השכר וההטבות.

בד בבד, וכדי לקדם את מותג המעסיק, חשוב מאוד לקיים שיחות תקופתיות לעיתים קרובות עם העובדים בנוגע לשביעות רצונם מהתפקידים שלהם ומהחברה, ולגבי הדברים שחשובים להם בחברה ובערכיה.

ולבסוף, ההשקעה בעובדים: לאחר שהמועמדים הרצויים גוייסו, והפכו לעובדים שנקלטו בחברה, חשוב מאוד להשקיע בהם במהלך כל תקופת עבודתם בחברה.

המשמעות היא בין השאר שחשוב לזהות את נקודות החוזק והתורפה שלהם ולסייע להם להגיע לביצועים גבוהים יותר. במקביל יש לטפח את היכולות המקצועיות שלהם ולתת להם בסיס לקידום, בין אם מדובר בקידום מקצועי או בטיפוחם כמנהלים לעתיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה