איך להניע אנשים לפי המוח שלהם

איך להניע אנשים לפי המוח שלהם

מנהלים שרוצים להפיק את המרב מהעובדים שלהם, צריכים להחליף כובעים בתכיפות ולפנות אל כל עובד בדרך שתתאים למבנה האישיות הספציפי שלו

שיתוף
הנעת עובדים

הנעת עובדים

כאשר חברות אינן יכולות להרשות לעצמן להחזיק כוח עבודה גדול, המוטיבציה של הצוותים המצומצמים חשובה מאי פעם. גייל בראונינג, מייסדת Emergenetics International, פירמה לפיתוח עסקי שפועלת בארצות הברית, סינגפור והולנד, מייעצת בטור ב-Inc. קודם כל לגייס אנשים מבריקים, אנרגטיים וחדשניים ואז לספק להם את ההנעה הנכונה – כזאת שתתאים למוח ולמבנה האישיות של כל אחד מהם.

בראונינג מציעה למעשה משהו שמעבר לשיטות החיצוניות ליצירת הנעה בקרב עובדים, כמו בונוסים, טייטלים מחמיאים, פרסים וכדומה, ומתמקדת בפנייה לסוג הטיפוס וביצירת הנעה פנימית.

 טיפוסים אנליטיים – אנשים כאלה רוצים לדעת איזה פרויקט הוא רב ערך ושהעבודה שלהם תורמת להצלחתו. הם צריכים מנהלים שמצטיינים בתחום מסוים ושההתמחות שלהם תהיה כזאת שתורמת לצוות. האנליטיים מעדיפים תגמול שנמצא בהלימה לתרומתם. אם הם ביצעו כמות עבודה עצומה בעצמם, אל תצפו מהם לשמוח אם תגמלתם את הצוות כולו.

 אנשים בעלי טבע "תבניתי" – עובדים מהסוג הזה רוצים לדעת שעבודתם מסייעת להתקדמותה של החברה. הם מעדיפים מנהל מאורגן, מתאים למשרתו וכזה שטוב בפרטים הקטנים. הם אוהבים לקבל הכרה בכתב, בתזמון הנכון ובאופן שמתאים למשימה. דוא"ל מעודד הוא דרך הולמת לתקשר איתם.

 אנשים חברותיים – החברותיים רוצים לחוש מוערכים בשל אישיותם ולדעת שלמה שהם עושים יש השפעה על הפרויקט. הם יעשו מאמץ גדול למען מנהל שמבטא אמונה ביכולותיהם. הם מעדיפים לקבל את ההכרה פנים אל פנים עם מחווה שיוצאת מהלב. אם ההעדפה האישית שלכם היא תקשורת כתובה, שלחו לעובדים החברתיים פתק כתוב בכתב יד שמנוסח באופן אישי לעובד או לעובדת המסוימים.

 אנשים חדשניים – עבור החדשניים התמונה הגדולה חשובה יותר מאשר האדם המסוים שמנהל את המשימה. הם מעדיפים לזכות בהכרה שתבוטא במשהו לא שגרתי ורב דמיון, ובשבילם למחוות הערכה מוזרה ומפתיעה תהיה משמעות רבה.

השקטים – אנשי הצוות בעלי הטבע השקט אינם זקוקים לתרועת חצוצרות, אבל הם מעריכים עידוד שניתן באופן פרטי ופנים אל פנים.

האקספרסיביים – החבר'ה האלה מרגישים מונעים יותר כאשר המשימות נידונות באופן גלוי, ועבורם דלתות פתוחות הן עניין חשוב. הם אוהבים הכרה פומבית שיש בה רעש וטקסיות.

עושי שלום – האנשים הטובים האלה מקווים שכולם ינועו באותו כיוון. הם אף פעם אינם תובעים לעצמם הכרה או תגמול ולכן ההחלטה אם להעניק אותם תלויה בכם, המנהלים.

העקשנים – הטיפוסים הללו הם בעלי חשיבה בלתי תלויה. אם הם מסכימים איתכם, המוטיבציה שלהם תהיה גבוהה. הם ידאגו שתדעו מה מוצא חן בעיניהם כתגמול חיצוני, והם נוטים לרצות את מה-שזה-לא-יהיה כאן ועכשיו.

הממוקדים – חברי הצוות הממוקדים חייבים לבטוח במנהל ובפרויקט, אחרת המוטיבציה שלהם עלולה לגמגם. הם רוצים לדעת מראש לאיזה תגמול הם יכולים לצפות. ודאו שאתם מקיימים כל מה שהובטח להם.

אנשים גמישים – הטיפוסים מהסוג הזה זורמים עם הצוות כל עוד הפרויקט אינו מתנגש אם המוסר או עם האמונות שלהם. כל סוג של הכרה ישמח אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה