איך להגיב על תלונות של הטרדה מינית במקום העבודה

איך להגיב על תלונות של הטרדה מינית במקום העבודה

מנהיגים לעתים מרגישים לא בנוח ומתקשים להגיב על טענות של הטרדה מינית כאשר הן מתעוררות

שיתוף
הטרדה מינית

הטרדה מינית

כיום יצירת תרבות ארגונים המבוססת על תקשורת פתוחה הינה בראש סדר היום. אולם הקשבה אמיתית והתייחסות רצינית לעובדים שמעלים סוגיות שפחות נוח להתמודד איתן, לא תמיד מיושמות בפועל במסגרת המדיניות הזו.

המסרים שהעובדים יכולים להעביר לא תמיד נעימים ועשויים להיות "חדשות רעות ויקרות" לארגון. אם זה עובד מוכשר שמודיע על עזיבתו, שמבשר כי הוא עובר לעבוד אצל המתחרים, או עובדת שמתלוננת על הטרדה מינית במקום העבודה.
אתגר זה של הקשבה אמיתית לעובדים והתייחסות רצינית לפניותיהם, יצר פתח נוסף לתלונות על הטרדות במקום העבודה.

כשעובדים התבקשו לספר על כל מה שמטריד אותם, הם שיתפו ביתר קלות גם את הנושא הזה. יש מספר מטריד של טענות על הטרדה מינית והתעללות שנובעים מכוח בארגונים, גם בתחום הספורט והפוליטיקה. החדשות הטובות הן, כי התנהגות לא נאותה מקבלת אף היא התייחסות רצינית וחריפה כיום. החדשות המאתגרות הן, שלעתים קרובות המנהיגים מרגישים לא בנוח ולא מוכנים להגיב על ההאשמות הללו כאשר הן מתעוררות.

ישנן 2 אסטרטגיות שיכולות להיות שימושיות למנהל במקרה של עובד שמעלה תלונה על הטרדה במקום העבודה – הראשונה – ניהול עצמי, והשניה – תגובה יעילה לעובד.

באשר לניהול עצמי, יש להכיר בכך שהתגובה הראשונה עשויה להיות רגשית מכל הסיבות האפשריות: עיתוי גרוע, חדשות רעות, חשש מעלויות, חשש מנזק למוניטין, ואפילו חשש לאמינות התלונה – האם הטענה אמיתית. יש כמה עצות מועילות לניהול תגובות רגשיות אלה, ללא תלות בטבעה ובחומרתה של ההאשמה:

ניהול עצמי: השהייה – לנשום לפני שאתה מדבר, להירגע ולחשוב על מה שנאמר.

תגובה יעילה לעובד:

אישור חשיבות הבעיה – להדגיש בפני העובד כי אתה מעריך שפנה אליך בנושא, שזהו נושא חשוב ביותר וכי אתה לוקח את זה במלוא הרצינות ומתייחס לכך בכבוד.

להרוויח זמן – אם העובד תפס אותך מחוץ לשעות העבודה, במקום ציבורי או בסוף פגישה, אתה יכול להגיד לעובד שאתה רוצה לתת לנושא את תשומת הלב שמגיעה לו ולהגדיר זמן לשיחה ייעודית לכך.

להתחייב – יש להבטיח לעובד שאתה מקצה גורם ייעודי לחקור את הנושא. הסבר לו כי ייתכן שלא תוכל לחלוק כל פרט לאורך הדרך, עקב דרישות משפטיות ואחריות לטיפול הוגן, אך תוכל לוודא כי הנושא יטופל במלוא הרצינות.

אישור והרגעה – אשר שוב לעובד כי זה נושא חשוב ואתה לוקח אותו ברצינות. עדכן אותו כי אתה מעריך את העלאת הנושא וכי זה חשוב וקריטי לארגון שלכם שתטפלו בבעיה במלואה.

חשוב להתכוון לכל מה שאמרתם. לעתים קרובות מנהלים מוצאים את עצמם מגיבים מבחינה רגשית, בדרך של התגוננות או פחד ואז אומרים דברים שהם לא באמת מתכוונים אליהם. כתוצאה מכך, הם יכולים להרגיש שהם נתפשים לא טוב ופחות אמינים. לכן, חשוב לעצור רגע ולנשום ולהגיד את כל הדברים הנכונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה