אושר בקריאה ראשונה: עובדים בגופים ציבוריים יחויבו לפרסם את האימייל שלהם

אושר בקריאה ראשונה: עובדים בגופים ציבוריים יחויבו לפרסם את האימייל שלהם

הסוף לשימוש בפקס? גופים ציבוריים יחויבו לפרסם דרכי יצירת קשר בדואר אלקטרוני

שיתוף
הדוא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה אתמול (21.5) את הצעת חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, התשע"ח-2018 של חברי הכנסת דוד ביטן, שרן השכל וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ סתיו שפיר.

מוצע לחייב גופים ציבוריים הנותנים שירות ציבורי לפרסם באתר האינטרנט שלהם את עיקרי סוגי השירותים הניתנים בהם, פריסתם הגיאוגרפית ודרכי ההתקשרות עימם (פרסום אמצעי הקשר הדיגיטלי שאפשר לפנות באמצעותו) ודרכי התקשרות עם העובד או היחידה הנותנים שירות לציבור.

בדברי ההסבר נכתב: "באתרי האינטרנט של גופים ציבוריים רבים לא מופיעים פרטי יצירת קשר של העובדים השונים. דבר זה מקשה על הציבור בבואו לפנות אליהם לצורך קבלת מענה לפניותיו. היעדר הנחיות ברורות בסוגיה זו, מוביל לשוני רב בין גופים הציבוריים השונים באופן הפרסום של הפרטים ומשכך לפערים גדולים בזמינות ביניהם. ישנו צורך להנגיש את היכולת ליצור קשר עם עובדי הציבור בתחום אחריותם ופעילותם.

לפיכך, מוצע כי גופים ציבוריים המנויים בתוספת להצעת החוק יהיו חייבים לפרסם בכל אחד מפרסומיהם הרשמיים, לרבות באתרי האינטרנט שלהם, כתובת דואר אלקטרוני עדכנית של עובדי המשרד או מספר טלפון של העובד או מי מטעמו. כך ניתן יהיה להנגיש את השירות הציבורי לאזרח ולהגביר את אמון הציבור בגופים הציבוריים המנויים בחוק זה."

לדברי ח"כ השכל: "המציאות עצובה, הממשלה והמגזר הציבורי בישראל נתפסים ככבדים ומיושנים, הממשלה עימם מסורבל וחלקם עדיין לא מאפשרים לאזרחים התקשרות באמצעו דואר אלקטרוני. במדינת ישראל, אומת הסטארט אפ עדיין מאלצים שימוש בפקס בלבד. האבסורד הגדול יותר כי המשרדים משתמשים בתוכנה בה הפקיד מקבל למייל את מה שאנחנו שולחים בפקס. באיזה בית היום אפשר למצוא מכשיר פקס? זו בירוקרטיה מיותרת ומעיקה ומזהמת את הסביבה בייצור נייר מיותר"

52 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת המדע והטכנולוגיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה