תרבות החברה: מהם שלושת עקרונות התרבות שיש ללמד עובד חדש?

תרבות החברה: מהם שלושת עקרונות התרבות שיש ללמד עובד חדש?

כאשר עובד מתחיל עבודה חדשה, יש להפנות את תשומת לבו לשלושת ההיבטים של תרבות החברה

שיתוף
עקרונות הגיוס

עקרונות הגיוס

כאשר עובד חדש מצטרף לארגון, יש לו חלון זמן קצר להסתגל לתרבות. זהו הכלל הישן בן 90 הימים, וישנם יותר מדי אנשים מוכשרים אשר לא הצליחו להתאקלם היטב בחברה החדשה שלהם, כיוון שהם לא הצליחו לקרוא את התווים התרבותיים.

מצב זה קורה, כיוון שרוב הארגונים אינם מסבירים את הכללים התרבותיים לעובדים חדשים, ומגייסים עובדים חדשים הממוקדים כל כך בעבודה ובמנהל החדש שהם מתעלמים מהשפעתם העמוקה של הכללים. עם זאת, להכין אותם לתרבות ומדיניות החברה משחק תפקיד ענק בהצלחה הראשונית שלהם.

בתרבות החברה ישנם שלושה ממדים עיקריים הדורשים את תשומת הלב של העובד החדש. לאלו יש את ההשפעה הגדולה ביותר על היכולת שלו לנווט בעבודתו החדשה:

יחסים

החברות נבדלות באופן שבו הן מטפחות מערכות יחסים, עד כמה הן מעריכות ומעודדות את שיתוף הפעולה, ובאיזו מידה נדרש זמן תקשורת כדי להחליט החלטות חשובות. בארגונים מסוימים, הדרך היחידה להשפיע על אחרים היא על ידי כל שמבלים איתם באופן אישי. באחרים, ישנה העדפה לתקשורת כתובה או מצולמת כגון הודעות טקסט או שיחות ועידה בווידיאו, על פני פגישות אישיות. כאשר העובד החדש מגיע לארגון שלכם, הסבירו לו מהן דרכי התקשורת המועדפות בארגון. האם יהיה עליו להשקיע זמן בבניית מערכת יחסים עם קולגה לפני שהוא יוכל לבקש ממנו לעזרה או קלט על הפרויקט? או האם זה מקובל לאסוף רשימה של אנשים שהוא יוכל פשוט לקבל מהם סיוע כאשר יהיה זקוק להם?

תקשורת

כאשר העובד מתחיל עבודה חדשה, חשוב שהוא יסתכל על הדרך בה אנשים נוטים לתקשר אחד עם השני. האם זה דרך ערוצים רשמיים, כגון פגישות שתמיד נקבעות מראש? או האם אנשים לעתים קרובות יותר מתקשרים באופן ספונטני עם תיעוד מועט או כלל לא? (אולי המנהל פונה לעובדים לעתים קרובות ואומר, "אתם יכולים להצטרף לפגישה זו עכשיו?").

היררכיה קובעת לעתים קרובות מתי וכיצד מקובל לתקשר עם עמיתים בכירים. לדוגמה, בארגון יותר היררכי, ייתכן שיהיה על העובד החדש "לנקות מראש" את כל התקשורת כלפי מעלה בהיררכיה עם המנהל שלו. בארגונים היררכיים פחות, אנשים עשויים להיות מעודדים לשלוח למנהיגים בכירים הודעות ולשוחח איתם. הדרך הטובה ביותר להבין את הכללים האלה היא לשאול מסביב.

קבלת החלטות

איך חברות לקבל החלטות גם משתנה בדרכים חשובות. חברות מסוימות מקבלות החלטות בזמן אמת בפגישות רשמיות, בעוד שאחרות נוטים לבחון לעומק ולאורך זמן את הרציונל ורק אז לקבל החלטות מהותיות. גם אם פגישות רשמיות הן הנורמה, העובד החדש עשוי יהיה לגלות כי החלטות אמיתיות מתהוות ליד פינות הקפה, במסדרון, או על ארוחת צהריים. שימו לב אם ההחלטות שהתקבלו בפגישות ייושמו. אם אתם רואים רואה אנשים בקבוצה כלשהי של פעולות מסכימים על החלטה, ולאחר מכן מבחינים כי דברים קורים אחר כך, זה אומר שישנם מנגנונים חזקים של קבלת ההחלטות על הדרך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה