שינויים במערך הגיוס בשנת 2015

שינויים במערך הגיוס בשנת 2015

דו"ח Global Recruiting Trends של לינקדאין מגלה מה צופנת 2015 לקהילת משאבי האנוש

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

הרשת החברתית לינקדאין עוקבת אחר עולמות משאבי אנוש אין-סייד-אאוט, ומזה ארבע שנים ברציפות היא עורכת תחזית (מבוססת מחקרים, סקרים, שולחנות עגולים וכיו"ב) לשנה הבאה. דו"ח הטרנדים הצפויים לנו השנה פורסם לאחרונה באתר Workopolis, ופירט את השינויים החשובים המצפים לנו בשנת 2015:

על פי הדוח (Global Recruiting Trends Report), שבו לקחו חלק 4,000 משתתפים מ-31 מדינות, צפויות למגייסים המגמות הבאות:

יותר כסף

תקציב הגיוסים ב-2015 יהיה גדול יותר מכפי שהיה בשנים האחרונות. יש לכך שני הסברים, ואולי שניהם נכונים. האחד הוא שהשוק יוצא ממיתון ומתחיל "להתחמם", והצורך בגיוס מקבל עדיפות גבוהה. השני הוא שאנשי משאבי האנוש הצליחו לבסס מעמד גבוה יותר בשנים האחרונות, וב-2015 ניתן יהיה לראות את המעמד, ההשפעה או השותפות העסקית המלאה – בצורת תקציב מרשים יותר שיאפשר לעשות יותר בתחום הגיוס.

דף הקריירה באתר הבית של החברה ועמודי החברה ברשת החברתית יהיו המקומות המועדפים לפגוש בו טאלנטים

השימוש בעמודי החברה ברשתות חברתיות ועמוד הקריירה באתר, כפלטפורמה עיקרית לגיוס טאלנטים, יהפוך הרבה יותר מרכזי בשנה הקרובה. זה יבוא על חשבון פרסום מודעות דרושים במדורי דרושים/ אתרי דרושים ופחות הישענות על חברות השמה חיצוניות וכיו"ב. מחלקת הגיוס תמקסם את אפשרויות הגיוס שלה בשטח "הווירטואלי" שלה, בעמודים העסקיים שלה או בעמוד הקריירה שלה כפלטפורמה מועדפת למיתוג מעסיק ופרסום משרות ספציפיות.

הנטוורק שלנו יהיה אפקטיבי פחות מרשתות מקצועיות

עד לפני ארבע שנים פנינו לנטוורק שלנו כדי לאתר טאלנטים, אולם בשנה הבאה הדגש יהיה יותר על רשתות מקצועיות ספציפיות – למשרה ספציפית, לענף ספציפי, לעולם תוכן ספציפי. כך במקום להישען על מערך הנטוורק שלנו לכל משרה שתפתח, אנו נצא לחפש את המקום הנכון לפרסם אותה, כלומר נחפש להתחבר לקהילות ספציפיות ששם סביר להניח נמצאים הטאלנטים.

החיפוש אחר טאלנטים לוקח אותנו צעד אחד קדימה, דורש מאיתנו להיות אקטיביים יותר, לצאת לחפש ולא סתם לפרסם משרה ולעשות מה שעד לא מזמן כולנו עשינו – Post&Pray.

נצטרך גישה אגרסיבית כדי לגייס מועמדים פאסיביים

המועמדים הטובים ביותר, הטאלנטים שאנו רוצים כל כך ובעצם פותחים עבורם תהליך גיוס – הם מועמדים פאסיביים. ב-2015, כ-75% מקרב הטאלנטים שאותם נחפש יהיו מועמדים פאסיביים. נתון מפתיע שעולה מדו"ח הגיוס השנתי של לינקדאין ל-2015 הוא שרק 61% מקרב החברות הגלובאליות ערוך לגייס מועמדים פאסיביים. ליתר החברות אין תוכנית/ אסטרטגיה/ אנשי גיוס שהוכשרו במיוחד לתפקיד של גיוס מועמדים פאסיביים. לכן בשנה הבאה יהיה קושי ופער אדיר בין הגדרות התפקיד והציפיות שלכם מטאלנטים לעומת איכות המועמדים שיגישו מועמדות.

לכן, אחת המסקנות החשובות שכדאי ללמוד כבר עכשיו מהדוח היא שאם עדיין לא בניתם תוכנית לגיוס מועמדים פאסיביים – זו ההזדמנות שלכם כי זה יהיה הכלי החשוב ביותר לגיוס טאלנטים לארגון.

כנס הגיוס השנתי ידון על מגמות נוספות בעולם הגיוס בישראל. לחצו כאן להרשמה לכנס 

אין תגובות

השאר תגובה