תוכנית גמילה דיגיטלית לעובדים בארגונים

תוכנית גמילה דיגיטלית לעובדים בארגונים

מדוע חשוב שארגונים יישמו תכנית גמילה דיגיטלית לעובדים וכיצד זה יכול לשפר את הפרודוקטיביות

שיתוף
גמילה מטכנולוגיה

גמילה מטכנולוגיה

הטכנולוגיה ללא ספק הופכת את חיי העבודה שלנו לקלים יותר, מוסיפה גמישות ונוחות – אך האם היא גורמת לנו להיות מאושרים יותר במשרד?

מחקרים שמוצאים התאמה ישירה בין שימוש נרחב בטכנולוגיה והשלכות על רווחת העובדים, עולים וצפים עוד ועוד. הרעיון של "גמילה דיגיטלית" הוצג כפתרון, כאשר פירוש גמילה דיגיטלית הוא להימנע משימוש במכשירים דיגיטליים או אלקטרוניים למשך פרק זמן מסוים.

להלן מספר דרכים בהם ארגונים נוקטים כדי ליישם תכנית גמילה דיגיטלית לעובדים:

פגישות ללא טכנולוגיה

בעידן בו כולם מגיעים לפגישות עם מחשבים ניידים ביד ומצגות על המסך, מתקיימות גם פגישות שהן לגמרי ללא טכנולוגיה.

זה יכול להיות שימושי במיוחד כאשר מתבצע סיעור מוחות לרעיונות חדשים, ללא הסחות דעת של מסכים בהירים, התראות של הודעות מידיות, וצלצולי טלפון. תשומת הלב של האנשים נשארת ממוקדת ללא הסחות דעת והקשב מנותב כולו לרעיונות המועלים. הדגש בפגישות הוא על תקשורת מילולית ולא דיגיטלית, להפריית היצירתיות והרחבת היוזמות.

הפסקות סדירות

העובדים הפוריים ביותר, דיווחו על עבודה של 52 דקות בהתפרצות מרוכזת, לפני שלקחו הפסקה של 17 דקות. עודדו הפסקות אלו אשר תהיינה חופשיות מכל שימוש בטכנולוגיה. תנו לעיניים לנוח לגמרי מן המסכים, כך שהעובדים יוכלו לרענן את הגוף והנפש לקראת ההתפרצות הבאה של 52 הדקות.

ארגנו פעילות יוגה

נסו לארגן שיעורי יוגה במקום העבודה (או פעילויות דומות), שיזכירו לעובדים שאפשר לקחת אוויר, להירגע ולרענן את המוח ממחשבות ולחצים. הצהריים הוא עוד פרק זמן במשך היום, בו אנשים נמשכים לעתים קרובות למדיה החברתית שלהם, להזנת פוסטים, ולקריאת חדשות באינטרנט. אולם כאשר העובדים בילו את רוב הבוקר מול צורה כלשהי של טכנולוגיה, זה יכול להיות טוב יותר לתת למחשבות, לעיניים ולאצבעות, להשתחרר ולנוח.

אחת הדרכים המומלצות והטובות ביותר לכך היא ארגון פעילויות צהריים המתמקדות בהגברת הרווחה. יוגה היא דוגמה פופולרית במיוחד לכך. לחלופין, אפשר להציע פעילויות ספורט, כושר, משחקים וכד'.

שעה קבועה נקייה מטכנולוגיה

יצירת חלון של שעה קבועה על בסיס שבועי או אפילו יומי, שבו כל החברה מתנתקת מן הטכנולוגיה ומתמקדת במשימות האישיות שלה, עשוי לעבוד טוב יותר אם ההנהלה תקשיח עמדות בנושא ותדרוש מכל עובדי ומנהלי החברה להתנתק מהטכנולוגיה בשעה זו, לא להשיב למיילים ולא לשלוח הודעות. פשוט להישאר מנותקים לשעה אחת. מלבד העובדה שזה יכול לעזור לעובדים להתמקד בעבודתם ללא הסחות דעת מיותרות, זה יכול גם לעורר שיחות פנים אל פנים בין הצוותים שלך.

מדיניות השארת המחשב הנייד במשרד

הקדישו יום אחד בשבוע העבודה בו העובדים משאירים את המחשב הנייד שלהם במשרד ומתחייבים שלא לעבוד מהבית באותו היום. וודאו כי המנהלים לא שולחים הודעות דוא"ל לחברי הצוות שלהם לאחר שעות העבודה ביום זה, או מבקשים מחבר צוות לעשות משהו שקשור לעבודה כשיגיע לביתו.

העובדים צריכים להיות חופשיים להירגע ולהתנתק מהעבודה כשהם נכנסים לביתם. זה יוביל לכוח עבודה אנרגטי, ממוקד ופורה יותר, כאשר הם יחזרו לעבודה למחרת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה