שיתוף

במהלך עשרים השנים האחרונות למדנו יותר על תפקוד המוח שלנו מאשר בהיסטוריה האנושית כולה. הממצאים החדשים חושפים אמיתות במדעים כמו רפואה, מדעי החברה והמנהל.

טכנולוגיות כגון MRI, סריקות CT וכד', מאפשרות לנו לגלות את התגובות של המוח בנושאים בלתי מוחשיים כגון רגשות, אשמה, צדק או אתיקה. ממצאים אלו הם בעלי ערך רב לפיתוח מנהיגות בכל תחום.
כיום, זה אך הגיוני לדבר על נוירו-מנהיגות (Neuroleadership). המשמעות היא החלת כלים המשמשים במוח ביעילות לפיתוח מנהיגים שהם מודעים יותר, מהווים השראה וחיוביים.

ממצא ראשון: כאב פיזי וחברתי מופעלים בצורה דומה במוח

עבור המוח שלנו, להרגיש מכה של נפילה היא כמעט כמו תחושה של דחייה חברתית על ידי קבוצה, לכל הפחות, אנו מעבדים מידע כזה באותו מקום. לכן, המפתח הוא מתן הכרה לעובדים שלכם והקניית תחושת שייכות לצוות. אנשים מרגישים את הצורך להיות חלק ממשהו גדול יותר – אותה מציאות מתרחשת בארגונים, עובדים אשר תופשים את מעשיהם כחלק ממטרה משותפת ומשפיעים על תוצאות הארגון יעבדו עם מוטיבציה גדולה יותר.

ממצא שני: המוח יכול לשנות את עוצמת הקשר העצבית

איכות זו ידועה כגמישות המוח והיא תוצאה של רמת החיבור העצבי של גירוי. ממצא זה מסביר לנו כי המוח יכול ליצור קשרים עצביים חדשים, אך הוא גם מציין כי רשתות עצביות אשר התחזקו לאורך זמן יכולות לייצר התנהגויות אוטומטיות אצל אנשים מה שיוצר התנגדות לשינוי. במוח האנושי יש כ 80,000 מחשבות יומיומיות אשר יותר מ 60,000 הם באותו היום.

אם מנהיג מצפה לשינויים התנהגותיים בצוותים שלו, עליו להפעיל את המודעות לשינוי. במובן זה, מנהיג יכול לדרבן שיחות עם הצוות שלו באמצעות שאלות ולא פתרונות. בדרך זו, הוא מפעיל את התודעה של כל חבר צוות. כאשר מנהיג מצליח באמצעות פתרונות, עובדיו לומדים לשים לב. עם זאת, כאשר מנהיג מנהל באמצעות שאלות, משתפי הפעולה מייצרים רמה גבוהה יותר של מודעות לשינוי.

ממצא שלישי: רגשות מופעלים על ידי נוירוטרנסמיטורים בתגובה לגירויים סביבתיים ויש להם השפעה רבה על ההתנהגויות שלנו

יש מגוון רחב של נוירוטרנסמיטורים המפעילים את התאים המוטוריים של גופנו, ומייצרים מגוון רחב של התנהגויות. להיות מודעים לרגשות שאנו מרגישים כלפי גירויים מסוימים, יכול לשנות את דפוסי התגובה שלנו. מחקר כזה ממכון Neuro Leadership מסכם כי להורמונים כגון טסטוסטרון וקורטיזול יש השפעה רבה על רמות האגרסיביות והמתח שמנהיג מטפל בהם. מנהיג הופך למעשה אלכימאי שיכול לשנות את הרגשות שלו, כמו גם את אלו של הצוות שלו בהתאם לצרכים של הארגון. לשם כך עליו לפתח כוחות תצפית נלהבים, באופן שיביא את הרגשות הנכונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה