שיתוף

מערכות הבינה המלאכותית, למידת מכונה ורובוטיקה כבר מיושמות במגוון רחב של תחומים, החל במוקדי שירות לקוחות, 'סירי' ועד מכוניות בנהיגה עצמית.

זהו לא אמור להיות גורל אכזר שמכוון כנגד עובדים אנושיים. נהפוך הוא. העתיד נראה הרבה יותר טוב כאשר מדברים על עבודה הרמונית של אדם ומכונה.

מדובר בשילוב נקודות החוזק של עובדים אנושיים עם נקודות החוזק של מערכות הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, למידת מכונה וכו.

עבודה הרמונית של בני אדם ומכונות אמנם אינה פופולרית בסרטי המדע הבדיוני, אבל בפועל זו יכולה להיות בשורה משחמת לא רק לגבי העתיד הרחוק אלא גם לגבי הטווח המיידי בו חברות (שיכולות כעת להרשות לעצמן כלכלית להשקיע במערכות אלה) יוכלו להגביר את התפוקה שלהן ואת איכות מוצריהם ושירותיהן ולהתחרות טוב יותר בשוק העולמי.

בימים אלה כבר מפותחות טכנולוגיות שמסוגלות לחקות התנהגות אנושית ואף מראה אנושי.

דו"ח מגמות שפורסם לפני כשלוש שנים על ידי דלויט קאפיטל עולה, כי כ-38% מהחברות יטמיעו באופן מלא רובוטיקה ואוטומציה עד שנת 2022 (בתוך כשנתיים מהיום).

אם כן מה יכולים לעשות מנהלי משאבי האנוש כדי להכין את המשאב האנושי לקראת בואם הקרב של הטכנולוגיות של מחר.

לפני כל דבר אחר יש חשיבות רבה ליצירת כוח עבודה גמיש. כפי שעסקים נדרשים כיום להמציא את עצמם מחדש, כך גם עובדים יצטרכו להמציא מחדש את עצמם ואת תחומי המיומנות שלהם כדי לעמוד בקצב הצרכים העסקיים.

ככל שקצב השינוי יגבר, כך יותר ויותר ארגונים יצטרכו ליישם גמישות של עובדים בעבודה.

או במילים אחרות, זריזות מספקת כדי לבצע מגוון רחב של משימות. מדובר ביכולת לצמוח ולהסתגל עם החברה ולא לבצע משימה קבועה אחת.

זה אולי נשמע מבהיל מבחינת העובדים, אבל בסופו של דבר זה אמור להיות חדשות טובות עבורם.

התפתחות הטכנולוגיה יכולה להציע להם הזדמנויות צמיחה ולמידה שלא היו בעבר, וכתוצאה מכך אף לבצע תפקידים מעניינים יותר, מאתגרים יותר ומגוונים יותר. ובסופו של דבר להגביר את מידת המחוברות של העובדים לארגון.

מאחר שהעתיד טמון בבינה המלאכותית וברובוטיקה, תפקידם של מנהלי משאבי האנוש וגם של שאר צוות ההנהלה הבכירה בארגון, הוא לזהות כבר היום תחומי מפתח שבהם לבינה המלאכותית תהיה ההשפעה הגדולה ביותר.

בה בעת עליהם להתחיל להציב תוכניות שיעזרו לעובדים ללמוד מיומנויות חדשות ובמקביל להרחיב את תחומי הלמידה שלהם.

המשמעות היא שמנהלי משאבי האנוש צריכים לדייק עבור העובדים את תחומי הלמידה ולהדגיש את חשיבות הלמידה לאורך החיים.

כמו כן על מנהלי משאבי האנוש לספק לעובדים הזדמנויות לשדרג כל העת את כישוריהם וחוויותיהם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה