שיתוף

עד לפני מספר שנים המיומנויות הרכות נחשבו לתוספת נחמדה יותר מאשר לערך עליון, כאשר ערכי העל היו הכישורים הטכניים.

העולם משתנה במהירות וכיום יש ראיות לשינויים בפרדיגמת הכישורים ובתהליכי הלמידה הנרכשים שמהווים חלק בלתי נפרד באפשרות לפיתוח יכולות העתיד.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי פרויקט המילטון הראה, כי ב- 30 השנים האחרונות השפעתם של הכישורים החברתיים על ההצלחה בעבודה עלתה ביותר מ -15%, בעוד ההצלחה הקשורה למיומנויות טכניות נשארה יציבה.

דו"ח של 'The Future of Jobs" מציין כי בשנת 2020 אינטליגנציה רגשית, יצירתיות וניהול אנשים יהיו בראש הרשימה של הכישורים הנדרשים. תפקיד מרכזי חדש זה של מיומנויות חברתיות יכול להיות מוסבר על ידי הצרכים השונים הפועלים בשוק עם ההתקדמות הטכנולוגית.

אנשים צריכים להיות מסוגלים לשלב את המומחיות שלהם עם המומחיות של אנשים אחרים, תוך זמן קצר. עובדים ומנהלים לא יכולים להתמודד לבד עם מורכבות העבודה, אך ניתן ללמוד איך לשתף פעולה עם אחרים כדי לעמוד בקצב השינויים.

ארגונים שרוצים להצליח צריכים לאמץ את הפרדיגמה החדשה הזו ולעצב סביבות למידה בדגש על פיתוח המיומנויות הרכות. פיתוח מיומנויות חברתיות מצריך למידה מתמשכת לכל החיים המבוססת על 3 עמודי יסוד שונים:

תהליך מתמשך

התהליך צריך להיות מתמשך ומספק משוב קבוע. לא ניתן לצמצם "שעות הכשרה" בכיתה. ניתן לשלב סביבת למידה מסורתית עם פעילויות אישיות ולהתאמן על אינטראקציה מתמשכת בין אנשים.

למידה פעילה

פיתוח המיומנויות הרכות צריך להיות מבוסס על למידה פעילה, המאפשרת למשתתפים להתנסות וליישם ולא רק לשנן. לכן, תפקידו של הפרט הופך להיות המוקד המרכזי של תהליך הלמידה, כמי שאחראי ללמידה שלו. גישה זו משנה גם את תפקיד המדריכים, המאמצים תפקיד מנחה לתמיכה באנשים (במקום להיות מקור הידע היחיד והייחודי).

תהליך למידה אינטראקטיבי

תהליך הלמידה צריך להיות אינטראקטיבי, ובכך למנף את האינטראקציה החברתית בין אנשים על מנת לחלוק חוויות, משוב, ידע, ולשמור על מומנטום של למידה מתמשכת.

שינוי זה הוא אתגר והזדמנות מדהימה עבור עובדים, מנהלים וארגונים. בתי ספר אוניברסיטאיים כיום מיישמים תכניות תמיכה בארגונים וביחידים במסע הלמידה שלהם על ידי תכנון תכניות מכוונות "שותפי למידה" בניגוד ל"ספקי קורסים". תפקידם של המנחים לעקוב אחר האנשים שמעבר לתלמידים ולתמוך בהם כדי לעודד אותם לשינוי הפרדיגמה, לא רק ע"י העברת תכנים.

למידה לאורך השנים מייצגת פרדיגמה חדשה להתמודדות עם אתגר פיתוח מיומנויות במורכבות הנוכחית, והיא נחשבת לאחריות משותפת הכוללת אנשים, ארגונים ומוסדות חינוך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה