מי שעובר מעבודה לעבודה – מפסיד!

מי שעובר מעבודה לעבודה – מפסיד!

העובדים אולי חושבים שהם יגדילו את השכר שלהם אם יעברו מעבודה אחת לשנייה אך מחקר חדש מראה שהם דווקא בכיוון השני. הם למעשה מפסידים

שיתוף
שכר

עובדים נוטים לעבור מעבודה אחת לשנייה מסיבות רבות ומגוונות: הם רוצים להתקדם מהר יותר, הם לא מסתדרים טוב עם המנהל הישיר שלהם, הם גילו שהם לא אוהבים את התפקיד שלהם וחושבים על הסבה מקצועית… אחת הסיבות לכך שהעובדים בימינו (בעיקר הצעירים) עוברים מארגון לארגון היא השאיפה לשפר את כושר ההשתכרות שלהם. זינוק במדרגת השכר מניעה עובדים לעשות רילוקיישן, לעבור ממגזר אחד לשני, לעשות הסבה מקצועית או פשוט לעבור מהארגון שלכם אל המתחרים הישירים שלכם. בלי כל בעיה.

על פי ה- Office for National Statistics עובדים במשרה מלאה אשר נשארו במקום העבודה שבו הועסקו בשנה שעברה, באותו תפקיד, השתכרו יותר מעמיתיהם שעזבו (בין היתר כדי להשתכר יותר). על פי הדוח, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR GrapeVine, העובדים שהתמידו חרף הקשיים והפיתוי לקום ולעזוב זכו לתוספת שכר ממוצעת של כ-4.1%.

על פי הדו"ח, לא רק שהעובדים שנשארים בארגונים ומתמידים בתפקידים שלהם לאורך זמן זוכים להעלאת שכר שנתית, היות שצברו ותק והארגון סומך עליהם – העובדים הוותיקים הם בעלי סיכוי גבוה יותר לזכות בהזדמנות לעשות שעות נוספות וכך להגדיל את שכר באופן משמעותי.

סיבה נוספת לכך שמשתלם יותר לעובד להישאר במקום עבודה היא הקשר בין ותק של עובד בארגון ליכולת שלו להגיע לעמלות/בונוסים גבוהים יותר, ציוני איכות גבוהים יותר (בהערכת עובדים) ו/או ההזדמנות להשתלב בפרויקט מתגמל כמו הדרכות עובדים חדשים, צוות היגוי וכיו"ב. כל אלה טומנים בחובם אפשרויות לתגמול לפי שעות נוספות, פרויקטים נוספים ובונוסים שונים הניתנים על איכות, קביעות ושביעות רצון המנהלים.

אז נכון שעל פניו זה יכול להראות כאילו שעובד שעוזב ארגון ומצטרף לארגון אחר לטובת שכר גבוה יותר – עושה את הצעד הכלכלי הנבון וכי העובד העוזב ירוויח יותר אך, הדוח טוען אחרת. ככל שעובד נשאר בתפקידו, הוא מגדיל את הסיכוי שלו להעלאת שכר ושיפור תנאי העסקה בדרכים שונות (שרובן שמורות לעובדים ותיקים). לכן, אם מסתכלים על התמונה הגדולה, במצב שבו עובד עוזב ארגון אחד כדי לעבור לארגון אחר תמורת שיפור שכרו באחוזים בודדים, הוא למעשה מפסיד מהמהלך! לעומת זאת, העמית שנשאר באותו ארגון ובאותו תפקיד נהנה מסיכוי להשתכר יותר בטווח של שנה.

אז בפעם הבאה שעובד בא אליכם ואומר שהוא שוקל לעזוב כדי להגדיל את השכר שלו באחוזים בודדים, הציגו לו את התמונה הגדולה: עזיבת מקום עבודה אחד לטובת מקום עבודה אחר, בתמורה להעלאת שכר באחוזים בודדים, איננה משתלמת בטווח הארוך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה