מנמנמים באמצע העבודה? תרגישו בנוח

מנמנמים באמצע העבודה? תרגישו בנוח

גם אתם מרגישים שאוזלים לכם כל הכוחות והתפוקה יורדת אחרי ארוחת הצהריים? במקום להילחם בזה, נסו לתפוס נמנום ולהתעורר ממנו רעננים ופרודוקטיביים

שיתוף
מנמנמים בעבודה

רובנו חווים את זה מדי יום בעבודה. אנחנו אוכלים את ארוחת הצהריים המזינה שלנו וזמן קצר לאחר מכן מרגישים איך הכוח שלנו הולך ויורד ואיתו רמת התפקוד שלנו. 

אז מה עושים? דרייק בייר מאתר משאבי אנוש -Fast Company מספק תשובה מפתיעה שרובכם תשמחו לשמוע: מנמנמים.

זה אולי נראה כמו בזבוז זמן במקרה הטוב וכמו מפגן בוטה של עצלות במקרה הרע, אך בייר מגלה לנו כיצד הנמנום יכול לתרום תרומה משמעותית למקום העבודה ולהחזיר את כבודה האבוד של הסייסטה. במציאות הישראלית שלנו, בה במקרים רבים ליום העבודה יש התחלה, אך אין לו סוף, הדברים עשויים להיות משמעותיים במיוחד.

לאו ווידריך הוא מייסד שותף וסמנכ"ל שיווק בחברת Buffer היושבת בקליפורניה. אם תחפשו אותו במשרד בסביבות השעה שלוש אחר הצהריים, סביר להניח שתתקשו למצוא אותו. בשנתיים האחרונות, בכל יום בשעה שלוש, ווידריך מתפנה לנמנום.
כמי שלומד את תחום הפרודוקטיביות, ווידריך גילה ששעות אחר הצהריים הן החלק הגרוע ביותר והכי פחות אפקטיבי ביום העבודה. אחרי ארוחת הצהריים הוא שוקע בכבדות המוכרת לכולנו והיא גורמת לו לתעב כל דבר שהוא עוסק בו, לא משנה במה מדובר.

"אנחנו מאמנים את עצמנו בהתאם לרעיון שצריך למשוך הלאה, לשתות קפה, ואיכשהו בכוח לגרום לזה לעבוד," אמר ווידריך. "לא מצאתי בזה היגיון, אז במקום זאת ניסיתי לשחרר. ניסיתי לקרוא בשעות האלה, אבל הייתי עייף אפילו מכדי לקרוא, אז החלטתי שפשוט אישן." זו הייתה החלטה מוצלחת. היום ווידריך מרגיש שיש לו שני ימי עבודה מכיוון שיקיצת אחר הצהריים גורמת לו להרגיש רענן כמו בבוקר.

אז איזה נמנום מתאים לכם?
השינה שלנו מתאפיינת במחזוריות, בדומה לחיי הערות שלנו. בכל אחד משלבי השינה מתרחשים תהליכים מוחיים שונים שחלקם מאפשרים מנוחה למערכת וחלקם כנראה מסייעים לתהליכי זיכרון ועיבוד מידע. את נמנומי הצהריים צריך להתאים למקצבי השינה וליום העבודה. בייר מציע נמנומים באורכים שונים שכל אחד מהם מתאים למצב אחר:

"נמנום עוצמה" של 10 עד 20 דקות: מרענן ומאפשר לחזור לעבודה עם טשטוש מינימלי.
נמנום של 60 דקות: מאפשר להיכנס לשנת גלים איטיים, שעוזרת בזכירת עובדות. צריך לזכור שלאחר ההתעוררות תזדקקו לזמן מה של התאפסות.
נמנום של 90 דקות: מאפשר מחזור שינה מלא, שמחזק את היצירתיות. כדאי לוודא שהשינה מתקיימת בין השעות 13:00 ו-16:00, אחרת היא עלולה לפגוע במחזורי שנת הלילה.

תנומת צהריים עלולה לגרום לאנשים מסביבכם לחשוב שאתם ישנים במקום לעבוד. זה נכון, אך – ווידריך מציין שמדובר פה בפרודוקטיביות אותה מרוויחים בשעות שלאחר התנומה, פרודוקטיביות המחליפה 20 דקות של בהייה חסרת מעש במסך המחשב באותם חלקים של היום בהם אינכם מסוגלים לעשות כלום. על מנת להתחיל בשגרת נמנומי צהריים תצטרכו לא רק להרגיל את עצמכם לשינוי ההתנהגותי, אלא גם לדבר על כך עם הקולגות שלכם ולוודא שהם לא חושבים שהפכתם לבטלנים העוצרים את יום העבודה שלהם.

מהרו להירשם לכנס הרווחה שיתקיים ב-14 ביוני בכפר המכביה. לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

סדנת ניהול זמן

אין תגובות

השאר תגובה