שימוש נבון בטכנולוגיה חכמה

שימוש נבון בטכנולוגיה חכמה

למה כדאי להודיע לאנשים שמסביבך אם אתה מתכוון להשתמש בטאבלט, לשים לב למקום ממנו אתה מנהל שיחה ובכלל – האם אירוע משפחתי הוא הזירה הנכונה לנהל שיחת עסקים בטלפון? על כללים ואתיקה בשימוש בסמארטפון ובטאבלט

שיתוף

בעוד אנו מתקשרים את עצמנו לדעת ומתחברים אל העולם באופן מהיר יותר ויותר, כדאי לקחת צעד אחד אחורה ולשאול את עצמנו כמה שאלות העוסקות בשימוש נבון בטכנולוגיה החכמה.
כיצד משפיעה הטכנולוגיה הזאת על מערכות היחסים שלנו ועל האנשים שמסביבנו? מהו האפקט של השימוש במכשירים אלה כשאנו לא בגפנו, על מי שנמצאים בסביבתנו המיידית ובתקשורת פנים אל פנים אתנו.
התשובות לשאלות שאעלה יכולות להיות שונות מאדם לאדם וממקום אחד למשנהו, אך מתן תשומת-לב אליהן והבאתן למודעות, יכולה להפחית את השכיחות של התנהגויות שעלולות לפגוע בסובבים אותנו.

1. האם זה המקום הנכון לשימוש במכשיר? האם אתה נמצא במסעדה, בתיאטרון, בקולנוע או בכל מקום ציבורי אחר בו האווירה והסביבה חשובות לאלה שמסביבך? האם אירוע פרטי הוא המקום הנכון לטיפול בענייני עבודה? האם מקום העבודה הוא המקום הנכון לטפל בענייניך הפרטיים?
התחשב במיקום ובאנשים הסובבים אותך כשאתה בוחר איך להשתמש במכשיר החכם שבידך.

2. איך האדם שאתו אני מנהל את התקשורת תופס את האינטראקציה בינינו? האם ייתכן שרעש מסביבו או מסביבנו מפריע לו לשמוע את השיחה? האם הוא, או אנחנו, נמצאים במקום הומה אדם? בשיחת וידאו – מה יראה האדם שמולנו? האם המיקום שבו אתה נמצא קשור לנושא השיחה, האם הוא מוציא אותה מהקשרה או שמא, חס וחלילה, מגחיך אותה? כשאתה שולח הודעת טקסט – סביר להניח שהקורא אותה לא "ישמע" את הסרקזם שבקולך, וכשאתה שולח אי-מייל וודא שתהיה פנוי גם לענות לתגובתו של הצד השני.
לפני שאתה יוזם או מגיב לכל סוג של תקשורת, קח לעצמך שנייה "לשחק" במחשבתך את שרשרת התגובות בכדי להימנע ממבוכה או אי נעימות של האדם אתו אתה בקשר.

3. איך הפעולות שלי משפיעות על אחרים ואיך אני נתפס בעיניהם? אלה הן אולי שתי הנקודות החשובות ביותר בכללי ההתנהגות הבינאישיים. אם אתה נתפס כמי שנוקט בפעולות לא מכבדות, גם אם אין זו כוונתך – כך יראו אותך. הבהר לאנשים שמסביבך מה אתה עומד לעשות בכדי שהם לא ישערו את הגרוע ביותר. למשל: אם אתה מתכוון להשתמש בטאבלט בכדי לכתוב לעצמך הערות במהלך הישיבה, ציין זאת כבר בראשיתה (שמא יחשבו שאתה גולש להנאתך בפייסבוק). אם אתה משאיר את הטלפון שלך פתוח כי אתה מחכה לשיחת טלפון או אי-מייל חשובים ודחופים – הסבר זאת לנוכחים, אם כי אין צורך להיכנס לפרטים על מהותם.
שימושים שאינם רלוונטיים לפעילות שבה אתה משתתף כרגע גורמים לך להיראות כמי שאינו מכבד את האנשים סביבו, את זמנם ואת נושא הפעילות.

4. האם אני בשליטה על המכשירים שלי או שהם שולטים בי ובסדר היום שלי? כל התנהגות עלולה להפוך להרגל עד כדי שנפסיק לשים אליה לב.
השתמש בתבונה בטלפון החכם ובטאבלט והפעל גם את השכל הישר. תהנה מהם, נצל אותם כראוי ובאופן יעיל.

5. להזכירך – הם כאן כדי לשרת אותך ולא ההיפך.

ענבל גלפרב – מנחת סדנאות לתדמית אישית ועסקית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה