שימור עובדי אבטחה: הבטחה ליחס

שימור עובדי אבטחה: הבטחה ליחס

העובד שרצח את מנהלו במלון באילת חטף את נשקו של המאבטח. איזה מין מאבטח זה, שאדם אחד מצליח לחטוף ממנו את נשקו? לזה יש תשובה חד משמעית

שיתוף
עובדי אבטחה ושמירה

שימור עובדי שמירה ואבטחה

הרצח בבית המלון באילת שאירע שלשום מוציא החוצה מחשבות מתיבת הפנדורה שקיימת בהרבה מאוד ארגונים: עובדי האבטחה והשמירה, הסובלים מתדמית נמוכה ולעתים קרובות מתנאים מתחת לכל ביקורת אפשרית, מיחס רע או גרוע מכך – מחוסר יחס. אז מה קרה בעיר הדרומית? עובד מטבח במלון ליאונרדו קלאב שפוטר מהעבודה חטף את הנשק ממאבטח המלון וירה למוות במנהל שלו. היורה נלכד ונורה למוות לאחר שלא הפסיק לירות לעבר כוחות היחידה ללוחמה בטרור שהגיעו למקום.

הפרשה עוררה תגובות רבות ובין הטוקבקים הרבים עלו שאלות כמו איך יכול להיות שאדם אחד הצליח לחטוף את נשקו של המאבטח? איזה מין מאבטח זה? התגובות מנגד לא אחרו לבוא, כולל סיפורים אישיים. הנה אחד מהם:

"אני בהחלט יכול להבין את העובד הזה! להצדיק -לא, אבל להבין – בהחלט כן!
מדוע? אני עבדתי חודשים רבים במלון ידוע מאוד בת"א (שלא אציין את שמו) במשכורת רעב של 20-21 ש"ח לשעה. הייתי קב"ט, שמיותר לפרט את גודל ותחומי האחריות של תפקיד כזה, ומעולם לא קיבלתי לא שכר ראוי ולא יחס ראוי!
התייחסו אליי במשך חודשים ארוכים כמו כלב, כאשר הייתי סטודנט שנה א' שנאלץ לעבוד כדי להרוויח את לחמו ולא לחיות על חשבון הוריו העמלים!
אני עד היום בז למלון הזה, למנהליו השבעים והנהנתנים שהכרתי היטב !!!!!!
אתם לא יכולים להבין איך הרגשתי, מרוויח משכורת רעב למרות התפקיד הלוחץ הזה, בעוד עובדים ערביים שעבדו בניקיון קיבלו שכר גבוה יותר!!!"

לוח הדרושים ברשת גדוש במודעות לעובדים בתחום. חלק מהמודעות מנסות למשוך מועמדים באמצעות הבטחות למה שברור שחובה לתת לפי חוק: "תנאים סוציאליים והחזרי נסיעות". העובדה הזאת מראה כי ברור שלא כל חברה משלמת לפי חוק.

בעוד בבתי מלון רוב המאבטחים נחשבים לעובדי מלון, ביתר המגזרים, מרבית העובדים מועסקים באמצעות קבלני כוח אדם. לא ניכנס לכיס של כולם, אך בטוח לכל ארגון יש תקציב מועט שיכול להיות מוקדש להגדלת הכנסתם של עובדי השמירה והאבטחה. עובדים אלה, שחיי אדם תלויים בהם, צריכים להיות הראשונים לקבל יחס, הולם. יחד עם זאת, שימור עובדים כולל אפשרויות רבות שאינן מחיבות הוצאות כלכליות גדולות:

ראשית, הכשרה ורענון באופן תדיר ישפרו את עירנותם ותעלה בתודעתם את חשיבות עבודתם. שנית, היעדר יחס מספק לקבוצת עובדים מסוימת יוצר באופן מיידי תחושת אפליה אצל עובדים – אפליה מחמת תפקיד או מחמת השתייכות למחלקה מסוימת. פעילות לשימור עובדים הסובלים מתדמית נמוכה בתוך הארגון, חייבת לכלול כינוס של העובדים על ידי נציג משאבי אנוש, אחת לרבעון, במטרה להדגיש את חשיבות התפקיד לארגון ולשלום עובדיו ולקוחותיו. דבר חשוב נוסף הוא עבודה מתמדת על שיפור תדמית התפקיד: בכל פעם שנעשות פעילויות גיבוש לצוות המאבטחים – יש לפרסם תמונות ותקצירים מהאירוע בכל הארגון. באירועי חברה יש לציין תודה נפרדת לעובדי האבטחה, שבזכותם אנו יכולים לעבוד בשקט.

דני ברקאי, מנהל משאבי אנוש בהילטון מלכת שבא אילת, התייחס וסיפר על הלך הדברים במלון שלו:

"הקב"טים ברובם מועסקים במלוננו כחלק מעובדי המלון תחת ההסכם הקבוצי בענף המלונאות. המלון נחשב "מפעל ראוי" וככזה דואג להכשיר את עובדיו ולוודא כשירותם המקצועית. כל קב"ט, לאחר אישור משרד הפנים, עובר הסמכה חיצונית, בסיומה מקבל תעודה מטעם משטרת ישראל ובעקבותיה גם העלאת שכר.
אין מקום לטענות בדבר יחס משפיל או זלזול בחשיבות תפקידו של הקב"ט, כמו של בעלי תפקיד אחרים כמו מצילי בריכה האחראים על חיי אדם. כחלק מעובדי המלון נהנים הקב"טים מתנאי העסקה נוחים, מגורים מסובסדים, הסעות, שלוש ארוחות ביום, פעילות רווחה ענפה, מערך הדרכות והעשרה, תוך התחשבות מירבית בבקשות וצרכי הקב"טים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה