חמישה סימני הזהרה לכך שעובד שוקל עזיבה

חמישה סימני הזהרה לכך שעובד שוקל עזיבה

עזיבה וולונטרית היא דבר טבעי, אבל בהחלט מועיל להיות מסוגלים לחזות אותה ולהיערך לקראתה מבעוד מועד. כך תעשו זאת בחוכמה

שיתוף
התפטרות עובד

התפטרות עובד

תחלופת עובדים, כפי שיודעים אנשי משאבי אנוש מתחילים כמו גם ותיקים, היא דבר טבעי ויש לצפות לתחלופה רצונית מסוימת בעיקר בתקופות של התייצבות כלכלית. לתחלופת עובדים יכולה אף להיות יתרונות, כאשר עובדים שאינם מתאימים לתרבות הארגונית מעזיבים את עצמם. אולם, חשוב לצפות עזיבה על ידי התבוננות בסימנים שמרמזים עליה. אתר HR Payroll Systems מציעה את חמשת הסימנים המרמזים על עזיבת עובדים.

1. שינוי בהרגלי העבודה. כאשר עובדים שתמיד היו דייקנים מתחילים להחמיץ דד-ליין או מגישים עבודה מרושלת, ייתכן שזה סימן שהם מתחילים תהליך של עזיבה מנטלית. לכל עובד יש ימים רעים מדי פעם, לכן הסוגיה צריכה להיות מטופלת ברגישות כך שתוכלו לאבחן בצורה אפקטיבית כיצד הם מרגישים. אפתיה לגבי טעויות ו/או איחורים, ביטולים ועיכובים היא משהו שיש לתת עליו את הדעת.

2. ריחוק מעובדים אחרים. אחד החלקים הקשים ביותר בעזיבת חברה הוא עזיבת החברים והמכרים שאיתם עבדת זמן ארוך כל כך. שבירת השגרה. כיוון שזה תהליך קשה, עובדים נוטים להרחיק את עצמם ולהיות מסוגרים יותר. אם הבחנתם עובדים שבדרך כלל שמחים לשוחח ומתאפיינים בידידותיות כבר אינם מתערבבים עם האחרים כרגיל, ייתכן שזהו דגל אדום.

3. יציאה הביתה בדיוק בזמן או מוקדם יותר. עובדים שממהרים לעזוב אולי יוצאים לראיון עבודה או אולי פשוט מנותקים ממשרתם. קל לבדוק את העניין הזה ולראות אם יש סיבה לדאגה על ידי כך שמשוחחים עם העובדים על תחביבים ותחומי עניין כדי לראות אם הם התחילו לעשות משהו קבוע אחרי העבודה שעשוי להסביר את הלהיטות לצאת מהמשרד. יוגה בימים ג' ו-ה' לדוגמה. אם נראה שהעובדים אינם חשים בנוח בשיחה מעין זו או שאינם מספקים סיבה מוצקה לרצונם לצאת, לא צריך ללחוץ עליהם, אבל רצוי לשים לב לסימן ההזהרה.

4. שינויי חיים משמעותיים. שינויי חיים כמו נישואים, גירושים הולדת ילד או מוות של קרוב משפחה עשויים לגרום לעובדים לשקול מחדש סדרי עדיפויות. אם העובדים מנותקים מהעבודה או אינם מרגישים שתפקידם מוביל אותם לאיזשהו מקום, האירועים הללו עשויים להניע אותם להתחיל לחפש אפשרויות תעסוקה חלופיות. שיחה עם העובדים על אירועי חיים, תוך הבעת צער או איחולים, עשויה להראות להם שאכפת לכם ואולי יסייעו לכם להעריך האם הם אכן שוקלים עזיבה או סתם עובדים תקופה "אחרת".

5. שינוי גישה או ריבוי תלונות. יש כאלה שמתלוננים תמיד, זה חלק מהדנ"א שלהם. אבל אם עובדים שאינם נוטים להתלונן על כל דבר נראים בלתי מרוצים או אומרים דברים שליליים על העבודה, החיישנים שלכם צריכים להתעורר. מצד שני, אם עובדים שבדרך כלל נראים מתוחים מתחילים להתלונן פחות או נראים רגועים יותר, זה סימן שאולי הם ויתרו או שמצאו לעצמם משהו אחר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה