שיתוף

ארגונים בכל מקום בעולם נאבקים כדי לשמר את ההון האנושי שלהם, במיוחד בשוק תחרותי וכזה הנשלט יותר ויותר על ידי מכונות ואלגוריתמים. מנהלי תאגידים גדולים ובעלי עסקים קטנים כאחד תרים מדי יום אחר אסטרטגיות חזקות לשימור עובדים, כשאחת האסטרטגיות הטובות לכך, היא למעשה שילוב של שתי אסטרטגיות מקבילות: אסטרטגיית גיוס עובדים ואסטרטגיית שימור עובדים בארגון.

שמירה על העובדים בעידן האוטומציה היא משימה לא קלה, ומנהלים צריכים להבין את היתרונות של האינטגרציה בין האסטרטגיות וכי מדובר בתהליך שלא נגמר.
אסטרטגיות גיוס ושימור עובדים הולכים יד ביד, ודורשים גישה דומה כדי להצליח. אחרי הכל, אם אסטרטגיית שימור העובדים שלכם מוצלחת, לא תצטרכו לגייס עובדים חדשים רבים כל כך, ותוכלו לסמוך על עובדים ותיקים ומנוסים שלכם במקום לגייס עובדים צעירים חדשים.

לכן, חשוב מאוד כי אסטרטגיות הגיוס והשימור שלכם יזכו להשקעה הכספית הדרושה להן כדי להצליח ותעבדו במקביל כדי למשוך ולשמור על העובדים הטובים ביותר.
בניית תרבות איתנה ובריאה במקום העבודה היא המקום האידאלי להתחיל. תכניות חזקות כגון: ביטוח בריאות לעובדים, לוחות זמנים גמישים, טכנולוגיות מתקדמות ומשרדים מפנקים, הן תכניות טובות לשימור ולגיוס עובדים.

המחשבה צריכה להיות שאף עובד לא יישאר בארגון שלכם רק כי הוא התקבל לעבודה. יש להמשיך ולהציע לו יתרונו וחוויות מפנקות וטובות כדי שיישאר אתכם.

תרבות של שקיפות ומדיניות הדלת הפתוחה, הן חזקות מאוד בשימור עובדים לארוך זמן. גם אפשרויות לקבל משוב ויוזמות מהעובדים, הוא ערך חשוב מאוד שיגרום להם לרצות להישאר. ארגונים חכמים מציעים ערוצים לקבלת משוב אנונימי מהעובדים, דבר שמביא לשימור עובדים גבוה יותר. עובדים רוצים לדעת שהם חלק ממשהו גדול יותר וכי יש בכוחם להשפיע.

על ידי שילוב אסטרטגיות גיוס ושימור תוכלו גם ללמוד לקח חשוב במיוחד: הארגון צריך להעדיף כמה עובדים איכותיים על פני כמות גדולה יותר של עובדים פחות טובים. צמצום תחלופת העובדים מחייב להביא מועמדים מתאימים מלכתחילה.

עובדים טובים יותר מרוויחים יותר

אם אתם מתכוונים להשקיע כל כך הרבה בהון האנושי שלכם, שכר הוא חלק בלתי נפרד מהעניין. ארגונים שמחזיקים בעובדים לאורך זמן מציעים שכר גבוה יותר מהמתחרים. בסופו של יום, העובד צריך להצדיק את שעות העבודה הרבות הארוכות, העבודה והמאמץ, במשכורת יפה שהוא מביא הביתה.

משכורות תחרותיות ותכניות הטבות רחבות יעשו את ההבדל ויתרמו בסופו של דבר לשורה התחתונה של הארגון. כמובן שצריך להיות במעקב צמוד, כדי לוודא שאינכם "משתוללים" עם רמות השכר, יש מידה לכל דבר, ועליכם להציע שכר הגיוני שתוכלו לעמוד בו לאורך שנים.

חשוב להבין כי באמצעות שילוב של אסטרטגיות הגיוס והשימור שלכם, אתם מציבים למעשה את העובדים במרכז ולמעלה – גבוה יותר מכל דבר אחר. עובדים עם מוטיבציה עליהם מפקחים מנהלים חכמים, מהווים יתרון לארגון שלכם בטווח הארוך, ויעזרו לבנות ולשמר מותג חיובי שהלקוחות ירגישו בנוח לעבוד איתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה