שאלות הראיון הטובות ביותר לשנת 2018

שאלות הראיון הטובות ביותר לשנת 2018

גיוס עובדים הוא ללא ספק הדאגה הגדולה ביותר עבור מעסיקים

שיתוף
שאלות לעובדי החברה

שאלות לעובדי החברה

מציאת האנשים הנכונים שיעבדו בחברה היא מהותית וקריטית. ביצועים גרועים יכולים לגבות מחיר קטסטרופלי מהצלחת החברה, כאשר רוב המנכ"לים המנוסים אומרים שהמגייסים צריכים להשקיע עד 50% מזמנם כדי לגייס כישרונות על. תהליך הגיוס בפועל, נוטה להישאר יותר כאמנות מאשר מדע כשמגייסים רבים מסתמכים על תחושת הבטן שלהם בתהליכי הגיוס.

שאלות גיוס יצירתיות יספקו תובנות טובות יותר למגייסים בשלב ראיון העבודה. הן יפיקו את התשובות שתאפשרנה לכם להבין מי בעצם עומד מולכם ועד כמה הוא עשוי להתאים לתפקיד ולחברה.

להלן שאלות הראיון הטובות ביותר לשנת 2018:

ספר/י לנו על תקופה בקריירה שלך שרצית במשהו כל כך, שלא היה אפשר לעצור אותך במרדף אחריו. על אילו מכשולים התגברת כדי להגיע לשם?

כאשר אתם מקשיבים לתשובות לשאלה זו, שימו לב היטב לזמן שלקח למועמד/ת להשיג את האתגר. המטרה היא לא למצוא את הזמן הקצר ביותר, אלא להפך: לראות עד כמה אדוק המועמד למשימה המאתגרת אותו וכמה זמן הוא ישקיע בהשגת מטרתו.

ספר/י לנו על מקרה שבו השתמשת בנתונים כדי לקבל החלטה

זו שאלה שבוחנת את המחשבה לעומק והירידה לפרטים של המועמד/ת. על המגייסים לחפש בתשובתו פרטים על המורכבות של הנתונים וכיצד נעשתה החשיבה, במקום להתמקד בנתונים באופן מידי כדי להגיע לתשובה הנכונה.

ספר/י לנו על אדם או ארגון שאתה מעריץ. למה אתה חושב שהם עשו השפעה חשובה?

אתם מחפשים סימנים לכך שהמועמד/ת מבין את התמונה הגדולה יותר, וכי הוא/היא יכול/ה לדבר על החשיבות של הפיכת תמורה לסדרי עדיפויות.

מה הדבר שהכי קשה לך איתו בעבודה צוות?

התשובה תספק לכם את הקשיים שיש לכל אחד למעשה בעבודת צוות, מההיבט האישי שלו. כיצד הוא מתמודד עם בעיות וקשיים ופותר אותם, וכן, האם הוא מסוגל להכיר ולהבין את החוויות של הסובבים אותם בצוות. עד כמה הם אמפתיים לאחרים ותומכים בהצלחת הכלל? שאלה חשוב מאוד לחברה בה העובדים פועלים כצוותים.

תאר זמן שבו לא הסכמת עם דרך הניהול של המנהלים שלך, מה עשית?

שאלה זו תאפשר לכם ללמוד איך המועמדים מגיבים כאשר הם עומדים בפני מצבים מטרידים ולא נוחים, ובמצבים שאינם בשליטתם. התרגיל הוא על התגובות של המועמד: האם המועמד מתחיל להתנהג בעצבנות ובאי נוחות, להקיש באצבעותיו ולהציג תסכול? או שהוא נשאר שלו ומסביר על אופן הטיפול שלו בבעיה וההתמודדות שלו מול מנהל שפחות הסתדר איתו.

תאר/י לנו מוצר שאת/ה אוהב/ת במיוחד?

זה לא חייב להיות מוצר אלקטרוני, אפילו מברשת שיניים מיוחדת יכולה להתאים לתשובה. המטרה היא לבדוק את היכולת אינטלקטואלית של המועמד, את מיומנויות התקשורת שלו וכיצד הוא מתקשר את המוצר למראיין.

תשובה טובה היא כאשר המועמד יתלהב לדבר על מוצר שהוא אוהב והוא יספק את היתרונות הברורים וגם הפחות ברורים של המוצר, כגון יתרונות שאפילו אתם לא חשבתם עליהם. זה יצביע על מידת היצירתיות שלו והחשיבה מחוץ לקופסה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה