קייטנות לילדי עובדים בחופש הגדול

קייטנות לילדי עובדים בחופש הגדול

חברות משפרות את מיתוג המעסיק באמצעות קייטנות לילדי העובדים

שיתוף
קייטנות לילדי עובדים

קייטנות לילדי עובדים

מיתוג מעסיק, אחד הטרנדים החמים היום בשוק ההייטק והתעשייה בכלל ותכליתו איתור דרכים, אמצעים ושיטות לפתות מצד אחד, ולשמר מצד שני, את העובדים הטובים ביותר בשוק,

אצלכם בחברה. למרות ריבוי האוניברסיטאות, המכללות, המסגרות הצבאיות ועוד המכשירות מתכנתים ומהנדסים עדין הביקוש בשוק למקצועות אלה הוא עצום, והמלחמה על הכישרונות קשה, מאתגרת ומחייבת יצירתיות.

בעידן בו חברות כמו גוגל, פייסבוק ואחרות מכתיבות מודל העסקה וטיפוח עובדים ראוותני קשה לכלל החברות לעמוד בקצב. אחד השירותים היעילים, שלא מעט חברות בשוק, כבר מאמצות, זה מספר קייצים ברציפות – הוא קייטנה לילדי העובדים. זו אולי לא הסיבה מדוע טלנט כזה או אחר יבחר לעבוד בחברה מסוימת אולם זה ללא ספק שירות נהדר לעובד, לילדיו ולחברה, ומהרבה בחינות.

כך לדוגמא, ב- KLA – Tencor, מובילה בינלאומית בבקרת תהליכים בשוק המוליכים למחצה ובתעשיות נלוות, לנסוע לקייטנה עם ההורים זה כמו לנסוע לטיול שנתי.

לחברה, השוכנת במגדל העמק, מגיעים עובדים מחיפה, הקריות, כרמיאל, נהריה וגם מפתח תקווה ומודיעין. חלקם מגיעים ברכב פרטי, חלקם ברכבת וחלקם בשאטלים של החברה, ממוזגים ומרווחים, לפחות כמו מחלקה ראשונה, היוצאים מתל אביב ומחיפה. "קייטנה בשבוע האחרון של אוגוסט היא דוגמא קטנה לסיבות בעטיין מהנדסים בוחרים לנסוע את כל הדרך למגדל העמק, ולעיתים, כעבור זמן, אף מחליטים להשתקע ביישובי הסביבה" אומרת ויקי פלטניק, מנהלת משאבי אנוש בחברה.

זוהי השנה השלישית בה KLA – Tencor, המעסיקה בארץ כ- 500 עובדים, מקיימת קייטנה והשנה מספר הקייטנים מגיע ל- 180, בגילאי 5 עד 12. "משנה לשנה אנחנו רואים איך הביקוש גדל, הילדים מתחברים ביניהם וממתינים קצרי רוח לשנה הבאה" אומרת פלטניק ומוסיפה, "הקייטנה הזאת פעמים רבות מהווה הצלה ומענה אידאלי להורים: הילדים מתלווים אליהם ליום העבודה במקום להישאר בבית לבדם, מול המסך, זה מצד אחד, ומצד שני, אינם מפריעים לשגרת יום העבדה. כך, הילדים גם נחשפים לסביבת העבודה של ההורים, מפתחים תחושת גאווה בהורים ולויאליות עצומה לחברה."

ואפרופו טיול שנתי, בקייטנה של KLA – Tencor פורעים את השטר. חברת "חוויה" המפיקה ומנהלת את הקייטנה דואגת לקחת את הילדים מדי יום לטיול, למקומות כמו פארק הדייג במעיין צבי, פארק היורה בבית לחם הגלילית, קרקס פלורנטין בכפר הירוק, אקווה פארק בכנרת ועוד.

חלק מה- DNA שלנו

Zerto, סטארטאפ מצליח העוסק בתחום של שרידות, עמידות וגמישות של מערכות המידע (IT Resilience) בסביבות וירטואליות ובענן הוקם לפני כ- 10 שנים, מעסיק כ- 700 עובדים מתוכם 250 בהרצליה פיתוח, והשאר מפוזרים ברחבי העולם. הקייטנה של Zerto תימשך השנה 7 ימים ונרשמו אליה לא פחות מ- 140 ילדים.

הקייטנה כוללת שני מסלולים: בני 3- 6 אשר ייהנו ממגוון רחב ומעשיר של פעילויות, במשרדי החברה, ובשעות הצהרים יחברו להורים לארוחת צהריים משותפת, ובני 6 – 12 אשר יגיעו בבוקר למשרד ולאחר ארוחת הבוקר, יעלו על אוטובוס שייקח אותם לחוות נאות קדומים, לפלנטריום, לספארי, למוזיאון העיצוב בחולון או למסע בעקבות הביטלס. בני ה- 14 וה- 15, אגב, מוזמנים להתנדב בקייטנה ולסייע עם הילדים הצעירים. השנה אף מספר עובדים ישתלבו בעצמם בהדרכות, כך ראש צוות הפיתוח יעביר תרגול יוגה ואיש פיתוח אחר יעביר אימון כושר.

"ההורים מספרים שהילדים מחכים לפגוש את החברים שפגשו בקייטנה של שנה שעברה" אומרת ליאת נחמני, סמנכ"לית משאבי אנוש ב- Zerto. "יכולנו לקיים את הקייטנה במקום חיצוני לחברה אבל בחרנו להמשיך ולארח את הילדים במשרדים שלנו. לאפשר את הקשר הישיר עם ההורים ולאכול צהרים יחד. במהלך הקייטנה אנחנו מחלקים לילדים מתנות קטנות וממותגות כמו חולצה, תיק וכד' והילדים לובשים אותם בקנאות, מזדהים וגאים בחברה של אמא או אבא. הקייטנה לילדי העובדים מצטרפת לשורה של יתרונות וערכים מוספים שאנו מציעים לעובדים שלנו, מעבר לסביבת עבודה נעימה ולא פורמלית, אנשים איכותיים, אתגרים טכנולוגים ואפשרויות להתפתח."

"הקייטנה היא חלק מן ה- DNA שלנו. העובדים כולם נרתמים ומתרגשים לקראתה, וההורים אגב, מתקשרים אלי כבר מאפריל, לרשום את הילדים או כדי לבקש להעביר תכנים וסדנאות בעצמם," מספרת שרית רותם, מנהלת הרווחה ב- Zerto.

קיבלנו מייל מעובדת

חברת התרופות Takeda ישראל מפתח תקוה, סניף של חברה יפנית בינלאומית עם מסורת של לא פחות מ- 237 שנים, מקיימת קייטנה בת 4 ימים, בשבוע האחרון של אוגוסט. בסניף הישראלי עובדים 52 עובדים כאשר 39 ילדים נרשמו לקייטנה.

הקייטנה כוללת פעילות ODT) Out Door Training), המשלבת בין משימות תנועה לאתגרי חשיבה, חדר בריחה בקופסה, מסלול של מתקני עץ המחייבים קואורדינציה, מוטוריקה, ריכוז, שיתוף פעולה ומנהיגות, ומגוון סדנאות, העוסקות בין השאר, בערכים של החברה.

"יש לנו בחברה תיבת מייל ייעודית לקבלת הצעות ייעול מאת העובדים" מספרת ענבל אורבך גמליאל, סמנכ"לית משאבי אנוש. "לפני 3 שנים קבלנו מייל ובו הצעה לקיים קייטנה בשבוע האחרון של החופש, כאשר כל הקייטנות כבר הסתיימו וכולם כבר מותשים, והחלטנו להרים את הכפפה."

עובדי Takeda אשר ביומיום שלהם עוסקים בייצור ובשיווק של תרופות בתחומי האונקולוגיה ומערכת העיכול, מאושרים מן הקייטנות ומספרים שנחמד להם לצאת בבוקר מהבית יחד עם הילדים, ולעבוד בלב שקט.

ב- Omrix , חברת בת של Johnson&Johnson , המתמחה בפיתוח ובייצור של מוצרים מצילי חיים המבוססים על פלסמה אנושית, גם מקיימים קייטנה באמצע אוגוסט, למשך 5 ימים, זו השנה הרביעית ברציפות, ובשנתיים האחרונות עובדת החברה עם חברת פטל הפקות, אשר מפיקה עבורה את הקייטנות. השנה נרשמו לקייטנה 110 ילדים בגילאי 4 עד 9. התוכן קשור לילדי החברה עצמם וכולל פעילויות יצירה והצגות. גם אצלם היוזמה נולדה מתוך דאגה לעובד ולמשפחתו והעובדים מחכים כל השנה לקייטנות הקיץ, ומוקירים תודה לחברה על כך.

חברת ווסטרן דיגיטל מתמחה באחסון נתונים דיגיטליים ונחשבת לאחת מיצרניות הדיסקים הקשיחים הגדולות בעולם. כמדי שנה החברה מקיימת קייטנות לילדי העובדים במרכזי הפיתוח השונים שלה בארץ. השנה, הילדים הצעירים צפויים ליהנות ממופע קסמים, שיעורי יוגה או סדנת בניית עפיפונים. הגדולים יותר ישתתפו בסדנת לגו הנדסי, משחקי חשיבה ומשחקי לייזר טאג. ואילו הילדים הבוגרים ביותר, יגיעו לשלושה ימי כיף במשרדי החברה בכפר סבא, תפן ועומר, ויעסקו בנושאים כמו מבוא לרובוטיקה, הדפסת תלת מימד ומבוא לתכנות וניהול פרויקטים.

"בנוסף לתכנים לימודיים ושפע פעילויות מהנות, אנו משלבים פעילות ערכית קהילתית בקייטנה וזאת בהלימה למדיניות החברה, המעודדת מעורבות חברתית ותרומה לקהילה של עובדיה לאורך כל השנה" אומרת רחלי לייסט, מנהלת רווחה ואחריות חברתית בווסטרן דיגיטל ישראל. "כ-200 ילדי הקייטנה ישתתפו ביום פעילות בדגש 'האחר הוא אני' באמצעות עמותת נגישות ישראל, בנוסף, יוזמנו הילדים לכתוב אגרות ברכת שנה טובה למשפחות נתמכות, ויחד עם ההורים יארזו חבילות מזון, אשר לקראת ראש השנה יחולקו למשפחות נזקקות ברחבי הארץ."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה