כך ייראו קורות החיים בעתיד

כך ייראו קורות החיים בעתיד

טופס קורות החיים הקלאסי שר את שירת הברבור שלו. היכונו לקורות החיים בגרסה החדשה לגמרי!

שיתוף

"הנייר, שפעם היה המדיום היחידי של קורות חיים, הולך בדרכם של הדינוזאורים". כך טוען כריסטיאן שאפל באתר משאבי אנוש HR Morning. מה עומד לתפוס את מקומו? רמז: זה יותר מרק לינקדאין או אתרי קריירה אחרים. ערמות של מחקרים מהזמן האחרון על יצירת קורות חיים, הפצתם וצריכתם במחלקות משאבי אנוש, נותחו על ידי פירמת האימון העסקי והפסיכולוגיה התעסוקתית Davitt Corporate Partners, והממצאים עשויים להפתיע אתכם.

Davitt ריכזו עבורכם את הממצאים המרכזיים המעניינים ביותר בתחום קורות החיים העכשוויים והעתידיים. להל"ן התוצאה קרי להל"ן העתיד:

  •  יוטיוב היא חממה לפעילות שקשורה לקורות חיים. הזיזו מהדרך את אתרי המדיה החברתית ופנו מקום ליוטיוב. חפשו video resume ביוטיוב ותקבלו מאות אלפי תוצאות. על פי סקר של  Vault Inc כ-89% מקרב המעסיקים אמרו שהם צופים בסרטוני קורות חיים בעיקר מפני שהם עוזרים להם להעריך את יכולות הפרזנטציה של המועמדים ואת סגנון ההתנהגות שלהם. נוסף על כך, יותר אתרי קריירה מאפשרים כיום למועמדים לפרסם סרטוני קורות חיים.
     
  • מועמדים נזרקים הצדה בגלל הדוא"ל שלהם. באותו סקר של Vault שהוזכר קודם נמצא שכ-76% מקורות החיים אינם זוכים למענה בגלל כתובת דוא"ל לא מקצועית שמצורפת אליהם. כך לדוגמה, מועמד שבחר לעצמו דוא"ל בסגנון SoPartyBoy1996@aol.com, סביר להניח שהוא לא יגיע לראש רשימת המועמדים הפייבוריטים. 
     
  • מדיה חברתית היא הנייר החדש. על פי Davitt, 93% מהמועסקים משתמשים במדיה החברתית למטרות גיוס. לינקדאין היא עדיין הרשת החברתית-עסקית הפופולרית ביותר למטרה זו, אולם מעסיקים טוענים שחשוב גם לתחזק פרופיל מקצועי הן בפייסבוק והן בטוויטר.
     
  • קורות החיים הופכים לדמויי טוויטר יותר. אחרי שקוראים כל היום ציוצים בגודל ביס, אף אחד אינו רוצה לשקוע בתוך ערמות של טקסט. הגבלת התווים בטוויטר הובילה לכך שקורות החיים הופכים למתומצתים יותר.
     
  • טבלאות וגרפים הם לוכדי העין החדשים. מועמדים שעדיין חושבים שככל שיכתבו יותר, כך הם ירשימו יותר, לא מבינים את כללי המשחק החדשים. על פי Davitt, טבלאות, תמונות, גרפים ואפילו אינפוגרפיקה הופכים לדבר הנפוץ, ואף נעשו לאמצעי שבו נעזרים מועמדים לעבודה לבדל את עצמם מהמתחרים.

אז איפה אתם נמצאים בתוך ההתחדשות הזאת? האם אתם שמים את הדגש על המדיום או על המסר? על הצורה או על התוכן? האם הגענו לשלב שבו מועמדים משלמים לאנשי מקצוע שיערכו, יסריטו, יעצבו ויצלמו עבורם קורות חיים או יכינו בשבילם טבלאות ואינפוגרפיקה? 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה