מענה לכלל תחומי משאבי האנוש תחת קורת גג אחת

מענה לכלל תחומי משאבי האנוש תחת קורת גג אחת

אתם מוזמנים להתנסות בחינם בתוכנת SuccessFactors, המציעה מודולים לכל תחומי משאבי האנוש התומכים זה בזה. מורן דהן מנירם גיתן, אחת מנציגות SAP, מסבירה

שיתוף
מורן דהן

מורן דהן

הטכנולוגיה כבר מזמן חלשה גם לעולם העבודה, ועדיין באופן יחסי מעטים הארגונים המשתמשים במערכות מתקדמות לניהול משאבי האנוש. כיום קיימות מגוון תוכנות בשוק המעניקות פתרונות לניהול ההון האנושי, אך יש מעטות המציעות מענה כולל לכל תחומיו.

תוכנת SuccessFactors של SAP, שדורגה ע"י חברת המחקר פורסטר כמובילה מבין כל הטכנולוגיות, מציעה פתרון מבוסס ענן לכל מחזור חייו של העובד בארגון: החל משלב הגיוס, המשך בפיתוח עובדים, הערכת עובדים וניהול הנוכחות, וכלה בסיום העסקתו.

ב-26.11.14 יתקיים שולחן עגול ע"י חברת נירם גיתן, אחת החברות המייצגות את SAP בישראל, אליו מוזמנים ארגונים וחברות בכל גודל ומכל תעשייה על מנת להכיר ולהתנסות במערכת. מורן דהן, ראש תחום SuccessFactors בקבוצת נירם גיתן, מספרת בראיון ל-HRus על התוכנה.

איזה פתרון מציעה SuccessFactors?

מורן דהן: SuccessFactors היא תוכנת משאבי אנוש הנותנת פתרון מלא לניהול משאבי האנוש על כל רבדיו. היא כוללת כשבע מערכות, לפי תחומי משאבי האנוש השונים, כאשר חברה יכולה לרכוש מערכת אחת בלבד (לדוגמה מערכת גיוס עובדים), ולבחירתה ניתן להוסיף באופן הדרגתי מערכות נוספות שייענו על צרכים נוספים עתידיים.

מה היתרון של התוכנה לעומת תוכנות אחרות המוצעות בשוק?

היתרון הגדול שלה הוא באיגוד תחומי משאבי האנוש השונים במספר מערכות התומכות זו בזו, תחת קורת גג אחת. תמיכת המערכות זו בזו היא קריטית, משום שלדוגמה אם בתהליך הערכת עובדים מחליטים על בניית תוכנית פיתוח עובדים לעובד – מתבקש שהמידע המוזן יגיע גם למערכת ההדרכה והלמידה שבה ינהל העובד והמנהל את תוכנית ההדרכה תומכת תוכנית פיתוח.

המערכת נחשבת למתקדמת ומעודכנת מאוד. כך למשל מודול הגיוס מתממשק עם לינקדאין ופייסבוק, ופועל כ-head hunter המאתר את המועמדים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר. המודול מעבד את קורות החיים, והמידע של מועמד שהתקבל לעבודה והתחיל לעבוד עובר אוטומטית לתיק שלו, כולל הרקע התעסוקתי שלו וכישוריו.

מה מידת ההתעניינות בתוכנה מצד חברות בישראל ובעולם?

בארץ בעיקר חברות גדולות רכשו את מרבית המודולים, בתוכנית מדורגת של כחמש שנים. ההיערכות וההטמעה אורכת בממוצע כחצי שנה למודול. כיום יש למערכת למעלה מ-25 מיליון משתתפים, בארגונים ב-177 מדינות ברחבי העולם. היא תומכת בלמעלה מ- 37 שפות.

בהמשך לכך, למערכת יש יכולת מצוינת לנהל תהליכים לוקאליים. למשל בתיק העובד מופיעה ברשומת העובד יציאה למילואים, ומובן שהיא תופיע רק בארגונים בישראל בהם תהליך המילואים מתקיים. באירופה יופיעו שדות אחרים ייחודיים, שדות אלו מושפעים בעיקר מרגולציה לוקאלית.

בנק תוכן המותאם לכל תחום עיסוק

לדבריה של מורן, ניתן לבצע התאמות פרטניות לכל ארגון, אך בתוכנה ישנם תהליכים מובנים רבים, עם בנק גדול מאוד של תוכן שמסייע למנהל ולעובד. לדוגמה: במודול של הערכת עובדים, מוגדרים יעדים לכל תחום עיסוק. ישנם יעדים לעובדי כספים, יעדים מוגדרים לעובדי מכירות וכן הלאה. כל שנותר למנהל הוא לבחור מתוך הרשימה הקיימת. המענה כבר קיים עבור מגוון תעשיות: קמעונאות, הייטק, לואוטק ועוד, וכל התוכן הקיים במערכת עבר עריכה משפטית.

כיצד אתם מתמודדים עם החסם והחששות שיש לארגונים להחליף או להטמיע תוכנה חדשה?

מורן דהן: רוב החברות אינן משתמשות בתוכנות משאבי אנוש. במקרה הטוב יש להן תוכנת גיוס, אך היא אינה תומכת בתחומים האחרים כך שבכל מקרה תיק העובד מנוהל במקום אחר. ההקלדה היא כפולה, כיום מרבית החברות מתחזקות בדרך כלל מספר מערכות כדי לנהל את המשאב האנושי.

SuccessFactors מעניקה פתרונות של self service המסייעים בקיצור תהליכים באופן משמעותי. כל עובד יכול בעצמו לעדכן פרטים ואירועים, לנהל בעצמו את התהליך, שגם מתעדכן באופן אוטומטי. חברות רבות משתמשות רק במיילים, שאינם טובים מספיק לתיעוד, או שמתבצע רישום ידני ובאקסל. השימוש ב-SuccessFactors הוא ידידותי מאוד וכולל מסכים ויזואליים וגרפיים המסייעים למשתמש.

בכל מקרה אנו מלווים ארגונים עוד בתהליך הבחירה, מלווים אותם בהיבטים הטכניים של התאמת השדות בתוכנה לתרבות הארגונית, ועד לתהליכי ההטמעה וההדרכה.

שולחן עגול

ב-26.11.14 יתקיים שולחן עגול שיפרוס את מניפת האפשרויות ש- SuccessFactors מציעה. תינתן טעימה לכל מודול ואת הערך המוסף למנהלי משאבי האנוש, למנהלים הישירים ולעובדים. לדבריה של מורן, הכלי בהחלט מכוון למנהל הישיר וגם לעובד. התוכנה אינה מצריכה הדרכה רבה, מכיוון שהיא אינה מורכבת.

התוכנה מכוונת למנהל הישיר באופן מיוחד. היא מאפשרת לו לתת משוב לעובדים, לנהל את החופשות וימי המחלה. העובד יכול בעצמו לנהל מסלול התפתחותו, את יעדיו ולעקוב אחר ימי החופשה שנותרו לו. לימוד התוכנה אינה מצריכה הדרכה מורכבת. מדובר בפתרון ענן מאובטח ביותר שניתן ללמוד אותו בכל מקום ובכל זמן.

המערכת היא מצד אחד מאוד רחבה ומקיפה ומצד שני מסוגלת לתת גם מענה נקודתי וספציפי. היא מתאימה גם לארגון של עשרות עובדים בלבד, וגם לארגונים שיש בהם מעל ל-1,000 עובדים. בטווח הארוך, מדובר בתשתית מקצועית שתשרת את המנהלים והעובדים לאורך זמן.

האם אנשי משאבי האנוש יכולים לעדכן בעצמם את המערכות לאחר ההטמעה במהלך השנה, למשל להוסיף מקור גיוס חדש?

בוודאי! תפקיד האדמיניסטרטור במערכת, שהוא בדרך כלל בתפקיד משאבי אנוש, יכול לבצע מגוון גדול מאוד של פעולות, כולל להגדיר תהליכים, שדות ויישומים נוספים. חשוב לציין שכל שנה success factors מפיצה גרסה חדשה ללקוחותיה לאחר בדיקות ואישורים, וכל ארגון יכול בביטחון ובפשטות להטמיע את החידושים שהמערכת מציעה בכל גרסה.

לפרטים נוספים אודות השולחן העגול ניתן לפנות לקבוצת נירם גיתן:

liri_ov@nggconsult.com

(240)09-794-4800

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה