פעילויות מהנות ויצירתיות להגדלת מעורבות העובדים

פעילויות מהנות ויצירתיות להגדלת מעורבות העובדים

חמש פעילויות מהנות מומלצות לסייע בהגדלת המעורבות, חיזוק מערכות יחסים ושיפור שיתוף הפעולה בעבודה

שיתוף
פעילויות גיבוש לעובדים

פעילויות גיבוש לעובדים

עידוד וטיפוח מעורבות העובדים לא תמיד קל. עם יותר ויותר עובדים מרחוק והתפשטות יישומי העברת הודעות דוא"ל – יש פחות צורך לדבר עם עמיתים באופן אישי. זה נהיה קשה יותר עבור ארגונים לעודד שיתופי פעולה ועבודת צוות.

להלן 5 דרכים מהנות לעודד עובדים לאינטראקציה ועבודה משותפת באופן הדוק יותר:

הצג את היצירתיות שלך עם אתגר Play-Doh

בכל יום בשבוע, קיימו פעילות של עבודה ב- Play-Doh. כל פעם קבוצה אחרת של עובדים תשתתף בפעילות ואתגרו אותם ביצירת הפסל החדשני ביותר. מדי שבוע, בחרו נושא מהנה לעיצוב הפסל או השאירו אותו פתוח לדמיון שלהם, על פי מה שתחליטו. בסוף השבוע, העובדים האחרים יכולים לשפוט את הפסלים הזוכים שיזכו את מעצביהם בפרס.
כיצד זה מגביר את המעורבות ועבודת הצוות? במהלך שלב הבנייה, העובדים יכולים לדון ולקבל ייעוץ לגבי מה שעליהם לעשות כדי לעצב את הפסל המושלם, ולהשתמש בעצה זו כדי לשפר את העיצוב שלהם. התרגיל הזה אמור להוביל להרבה כיף ודיון סביב המשרד.

משחק שקר לבן

משחק חוויתי נוסף נקרא "שקר לבן" והוא מתבצע כך: קבוצה של עובדים (או כל העובדים, בהתאם לגודל של החברה שלכם) רושמים על הלוח שלושה דברים על עצמם. שתיים מההצהרות נכונות ואחת שקרית – יתר העובדים צריכים לנחש מהי ההצהרה האמיתית. זוהי דרך מצוינת ליצור אינטראקציה בצוות וללמוד קצת יותר על זה. ההצהרות האמיתיות תמיד תתחלנה בשיחות, והתמונות השקריות צריכות לגרום לאנשים לצחוק.

שמות לשירים

בכל שבוע, על העובדים לחשוב על כותרות שירים שמתאימות לנושא שבועי. אלו תוכלנה להתפרסם באינטראנט של החברה, בעמוד החברה בפייסבוק או אפילו על לוח המודעות בבניין. הנושא יכול להיות אקראי לחלוטין או להיות משויך לחברה ולמה שהיא עושה. זוהי דרך קלילה נוספת לעורר תקשורת ולבנות מערכות יחסים בין הצוות במחלקות השונות, אשר בדרך כלל לא עובדות יחד.

תחרות נביטה

התחרות מתקיימת כאשר העובדים מקבלים כל אחד מהם, חבילה של זרעים ומנביטים אותם באותו הזמן בערוגה או באדניות. לצד כל שתיל יש להציב דגלון עם שם העובד, כאשר הנבט שצומח הכי מהר, מזכה את העובד בפרס ובהמשך, כל נבט שצומח מזכה בפרס קטן יותר את העובד ששתל אותו. כמובן, שעל העובדים לטפח, להשקות ולטפל בנבט שלהם. חשוב לזרוע את כל הזרעים באותו הזמן ובאותו האופן. הדבר הגדול הוא, כי הצמחים יכולים להיות מופצים ליחידים, צוותים של כמה עובדים או למחלקות שונות. זה מגבש את העובדים באמצעות אחריות משותפת על שתיל. האתגר הזה מעודד קבוצות לעבוד יחד ולקחת אחריות משותפת לטיפול במפעליהן.

פעילויות ספורט

הסדרת פעילויות ספורט קבועה עבור אותם עובדים המעוניינים לקחת חלק בכך, היא דרך מצוינת ומוכחת לייצר רוח צוות ומעורבות. מדוע לא לארח צוות למשחק משותף, או אפילו לאתגר את הלקוחות שלכם למשחק כדורגל או כדורסל?

צוותי הספורט המקצועיים ידועים היטב בשיתוף הפעולה שלהם ובאתוס הקבוצתי החזק שלהם – לכן צפו שהיתרונות הללו יעברו גם למקום העבודה שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה