פילוסופיה ועסקים- לא מה שחשבתם

פילוסופיה ועסקים- לא מה שחשבתם

יותר ויותר חברות טכנולוגיות בארה"ב החלו להעסיק בוגרי פילוסופיה. המגמה הגיע גם לישראל וכבר השפיעה על תפיסת גיוס העובדים של סלקום

שיתוף

 "דרוש פילוסוף" היא לא בדיוק המודעה שהיינו מצפים למצוא בלוח דרושים. אלא שמתברר כי בניגוד לציפיות, חברות ענק בארצות הברית דווקא מחפשות סטודנטים בוגרי פילוסופיה. הדרישה לגיוס בוגרים במדעי הרוח בכלל ופילוסופיה בפרט, מקורה במאפיינים החדשים של השוק הגלובאלי – שוק דינאמי ומורכב המשתנה במהירות מיום ליום. המורכבות שלו דורשת ראייה אינטגרטיבית המסוגלת להבחין במורכבויות ולקשר בין המשתנים השונים המרכיבים את התמונה הכוללת. היא גם מחייבת כישורים אנליטיים ולוגיים שיסייעו במציאת פתרונות, כמו גם דמיון יוצר המסוגל להעלות פתרונות חדשניים ובלתי שגרתיים.

לימודי הפילוסופיה הם בדיוק התחום המשלב את כל התכונות האלו – הם מקנים ראייה אינטגרטיבית ולא רק עיסוק יתר בפרטים הקטנים, הם מחדדים את הכישורים האנליטיים באמצעות לימודי הלוגיקה והיכולת לנסח טיעונים בבהירות. לימודי הפילוסופיה גם מעצימים את הדמיון היוצר, באמצעות היכולת לראות את המערכת הקונספטואלית היומיומית באורח שונה. הדימוי של הפילוסופיה כתחום 'לא מעשי', הפך ליתרון בעיני אנשי הגיוס של חברות הענק האמריקניות, המחפשות פרופיל של עובד היכול להסתגל לשינויים מהירים ולהטמיע קונספטים חדשים.

בעולם משתנה, סבורים מנכ"לים של חברות הענק ,המידע הספציפי אותם מקנים המוסדות להשכלה גבוהה, ממילא צפוי להשתנות בפרקי זמן קצרים ובטווח הארוך אינו מקנה יתרון. ההנחיות הניתנות ל'ציידי כוח האדם' בחברות האמריקניות, הן לחפש דווקא מועמדים לגיוס בעלי השכלה רחבה יותר. את ההכשרה הספציפית הנחוצה לחברה עצמה יעבור העובד בתוך כותלי הארגון במסגרת קורסים מזורזים ותמציתיים, לפני שיתחיל בפועל את העבודה.

המגמה החדשה הגיע גם לישראל. חברת סלקום לדוגמא, החלה גם היא לחפש עובדים לתפקידי ניהול בעלי השכלה כללית רחבה ולאו דווקא אלו שסיימו חוגים כמו כלכלה, חשבונאות או מנהל –עסקים. מנכ"ל אינטל לשעבר, הפרופסור דב פרוהמן, צפה את המגמה הזו עוד לפני שנים וציין כבר אז כי יעדיף לקבל לעבודה בוגר פילוסופיה שבילה שנים אחדות במזרח הרחוק, ולא בהכרח בוגר מדעי המחשב. גם חברת מייקרוסופט האמריקנית והשלוחה הישראלית שלה, אימצה את המדיניות הזו.

ההיגיון המונח בבסיס הפרופיל החדש אותם מחפשים ארגונים ילך ויעמיק. בעתיד הלא רחוק, אלו העוסקים בגיוס עובדים יתמקדו יותר ויותר באיתור מועמדים בעלי השכלה כללית רחבה ובוגרי מדעי רוח. כך ש"דרוש פילוסוף" עשויה בהחלט להיות המודעה המובילה בלוח הדרושים למשרות ניהול תוך שנים ספורות.

 

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה