עשרת הדיברות במשאבי אנוש

עשרת הדיברות במשאבי אנוש

תחום משאבי האנוש הוא תחום שגדל ומפתח כל הזמן. מידיי יום צצים כלים ואפשרויות חדשות המספקות למנהלי משאבי אנוש אפשרויות להשפיע ולקדם את הארגון כולו

שיתוף
עשרת הדיברות במשאבי אנוש

למרות השינויים התכופים, ישנם תכונות וכישורים חיוניים שמוכרחים להתקיים אצל העוסקים בתחום, בלעדיהם לא ניתן לנהל את העובדים ולסייע בקידום הארגון בהצלחה.

להלן עשרת הדיברות במשאבי האנוש:

ארגון

ניהול משאבי אנוש מחייב עבודה מסודרת. קבצים מאורגנים, מיומנויות ניהול זמן חזקות ויעילות, תיוק טפסים, ניהול דיני עבודה, ועוד. כאחראים על הקריירה ועל המידע האישי של העובדים בארגון, עליכם להיות סופר מאורגנים, לשמור ולהצניע כל פרט אישי של עובד.

ניהול

יום העבודה של מנהל משאבי אנוש טיפוסי הוא כמו מרדף אינסופי אחר משימות. חופשות עובדים, שכר, קידום, גיוס, שימור, ושורה של משימות נוספות שדומה כי לעולם אינן מסתיימות. מנהל משאבי אנוש מוכרח לדעת לנהל את עצמו ואת המחלקה שלו היטב, על מנת להצליח ולבצע בהצלחה את כל משימותיו.

יצירתיות

אחוז גדול של סוגיות העומדות בפני מנהלי משאבי אנוש, נוגעות לתחום האפור ואין להן תשובה חד משמעית. לדוגמה, האם העובדת אכן הוטרדה מינית, האם התבצעה אפליה בעבודה, וכד'. מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים לפעול ביצירתיות ובמחשבה זהירה בתחום האפור, להיוועץ עם מומחים בתחומים השונים ולקבל החלטות מבוססות ונכונות.

פתרון סכסוכים

לעיתים קרובות ישנן עמדות מנוגדות בין מנהלים בחברה, עובדים, או עובד מול מנהל. גם כאן מדובר בהתנהלות בתחום האפור ועל מנהל משאבי האנוש לפעול כפסיכולוג וכמגשר בין הצדדים ולמצוא דרך להביא לפתרון הסכסוך.

תקשורת

תקשורת היא מיומנות בלתי ניתנת לוויתור אצל אנשי משאבי אנוש אשר צריכים לתקשר עם העובדים והמנהלים בחברה. על מנהל משאבי אנוש לדעת להיות תקשורתי הן בכתב והן בעל פה. עליו לדעת לדבר בצורה אותנטית אחד על אחד ולנאום בפני הארגון כולו. עליו לדעת לתקשר היטב הן במדיה החברתית והן בחיים האמיתיים.

מצפון

אנשי משאבי אנוש הם המצפון של החברה, כמו גם שומרי הסודות. כפי שאתם כמנהלי משאבי אנוש משרתים את הצרכים של ההנהלה הבכירה, אתם גם מפקחים על מעשיהם כלפי עובדים תוך שמירה על מדיניות ותקנות. עליכם להיות מסוגלים להתמודד עם מנהלים שלא פעלו כשורה מול העובדים ולפעול כנגדם. כמובן שהכל צריך להיעשות במידת הדיסקרטיות האולטימטיבית.

סוכן כפול

העובדים מצפים מאנשי המקצוע בתחום משאבי האנוש לסנגר עליהם בעת הצורך. מהצד השני עליכם לאכוף את מדיניות החברה ולפעול לצד ההנהלה הבכירה. התחושה היא קצת של סוכן כפול כיוון שעליכם לדאוג לאינטרסים של כל הצדדים. ישנם פעמים בהם תהיו חייבים לקבל החלטות שיגנו על העובדים ובפעמים אחרות תצטרכו לפעול לטובת הארגון.

הובלת שינויים

כיום חברות רבות נמצאות במצב של שינוי והתחדשות ועל מנהלי משאבי אנוש לדעת להוביל שינויים אלו בצד האנושי של הארגון. שינויים כגון מיזוגים ורכישות, מעבר לחברה גלובלית, ועוד. כל שינוי משפיע על ההון האנושי של החברה ומנהלי משאבי האנוש האחראים לו, אחראים גם להובלת השינוי וניהולו.

שותף עסקי

עם הפיכת מנהלי משאבי אנוש לשותפים עסקיים של הארגון, נכללות משימות נוספות ותחומי אחריות נוספים לתפקיד. תחומים אלו כוללים: זיהוי, פיתוח וטיפוח עובדי מפתח בארגון. ניתוח נתוני העובדים, מה שמאפשר להם ללמוד את נקודות החוזק, ולטפל בחולשות ע"י הכשרה, גיוסים בהתאם ליעדי הארגון ועוד ועוד. מודל השותף העסקי דורש ממנהל משאבי אנוש להיות מעורב כמעט בכל היבט של הארגון, כולל סטטיסטיקות ייצור, מצבו הכספי, ותחזית מכירות.

אימוץ טכנולוגיות

הטכנולוגיה המתקדמת כיום מאפשרת למנהלי משאבי אנוש להתקדם מאוד. אחת הסיבות להתקדמותה המשמעותית של פונקציית משאבי האנוש היא הטכנולוגיה אשר כיום מאפשרת לנהל נתוני עובדים לעומק ולהפיק תובנות עמוקות יותר מאשר בעבר. ישנם כיום כלים מצוינים לניהול עובדים כגון: מערכות ניהול עובדים המפיקות דו"חות, ניהול תגמולים, מעקב שעות העבודה ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה