עשרות עובדי חברת האנרגיה "סולל" יתייצבו מחר לשימוע לפני פיטורים

עשרות עובדי חברת האנרגיה "סולל" יתייצבו מחר לשימוע לפני פיטורים

שנתיים וחצי מאז רכשה אותה סימנס העולמית, החלו צצות שמועות על אודות הצעדים הארגוניים על רקע המשבר בענף

שיתוף

עשרות מעובדי חברת האנרגיה הסולארית סולל זומנו לשיחת שימוע לפני פיטורים, שעתידה להתבצע מחר (ג').

העיתון הכלכלי דה מרקר דיווח על כך שעובדים בחברה סיפרו כי 100-150 עובדים קיבלו הודעה על שימוע ועשויים למצוא עצמם חסרי תעסוקה בקרוב. לא זו בלבד, אלא שבקרוב, לפי דברים, צפוי גל פיטורים נוסף. למולם, טוענים מקורות בחברה שמספר המפוטרים יסתכם בעשרות עובדים "בלבד".

שנתיים וחצי מאז רכשה סימנס העולמית את סולל, שמקום מושבה בבית שמש, החלו צצות בשלושת החודשים האחרונים שמועות על אודות הצעדים הארגוניים. זאת, על רקע קשיים כלכליים בהם שרוי המפעל. עדויות של עובדי החברה דיברו על ארוחות צהריים לבעלי תלושים בלבד, ביטול ארוחות ערב וקיצוץ נסיעות לחו"ל.

אתמול בבוקר הודיעו מנהלי החברה לעובדים המיועדים על השימועים הצפויים. האחרונים התבקשו לשוב לבתיהם עוד באותו היום ולשוב לשימוע ביום שלישי השבוע. בסולל-סימנס מועסקים, לפני הפיטורים, 480 עובדים.

לא ממש ברור אם מדובר בסימפטומים של ניהול כושל או שמא משבר בענף העולמי המקרין על ישראל. כך או אחרת, כבר לפני כחצי שנה דיווחו כלי תקשורת בינלאומיים כי סימנס העולמית צפויה לרשום הפסד הון של 200 מיליון יורו על השקעתה בסולל. הקשיים שאליהם נקלעה החברה מיוחסים למשבר הכלכלי החריף בספרד, יעד הייצוא המרכזי של סולל-סימנס. החברה מייצאת רכיבים למערכות תרמו-סולאריות, המפיקות חשמל באמצעות ריכוז קרני השמש ליצירת חום.

במקביל סובל הענף התרמו-סולארי העולמי ממשבר, בשל הוזלה משמעותית של הטכנולוגיה הסולארית המתחרה, פאנלים פוטו-וולטאיים (PV), המייצרים חשמל ישירות מקרינת השמש. מחירם של פאנלים אלה פחת בשנתיים האחרונות ביותר מ-35%, בשל הצפת השוק בפאנלים זולים מסין.

עם זאת, יש מי שטוען כי המשבר בחברה קשור במידה רבה לניהול לקוי ובזבוז כספים בלתי מבוקר. לפני כשנה גייסה סולל-סימנס 200 עובדים חדשים למפעל בבית שמש, מרביתם מהנדסים, ואף היו דיבורים על רילוקיישן למשרדים חדשים במתחם איירפורט סיטי אך המעבר בוטל.

מסימנס ציינו בתגובתם הכללית כי "שוק האנרגיה התרמו-סולארית סובל מהאטה הנובעת מהמשבר הפיננסי העולמי ושינוי בתנאי השוק. כתוצאה מכך, עולה הצורך להתאים את מערך הפעילות ואת מבנה כוח האדם ביחידה העסקית. אנו ערוכים עם תוכנית להרחבת מגוון המוצרים ופיתוח מודל עסקי שיגדיל את שוק המטרה ואת יכולת התחרות בשווקים הגלובליים. אנו מאמינים שתהליך זה יחזק את מעמדה של סימנס בשוק ה CSP ויוביל אותנו בדרך למימוש פוטנציאל השוק".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה