שיתוף

אחד המקומות הראשונים להתחיל בהם בתהליך הגיוס הוא, הקמת ועדת גיוס. ועדת גיוס היא קבוצה של אנשים המשתפים פעולה כדי להעריך מועמדים ולקבל החלטות בגיוס. חברי הועדה נוכחים בכל שלב בתהליך הגיוס – החל מבדיקת קורות החיים, דרך הראיונות ועד לקבלת ההחלטות.

האם אתם צריכים ועדת גיוס?

לא כל החברות ירצו או יצטרכו להקים ועדת גיוס עובדים. אם אתה מנהל עסק קטן, אתה יכול לעשות את כל החלטות הגיוס בעצמו, או לשכור מנהל גיוס שיעשה זאת עבורך. אך אם החברה שלך בינונית או גדולה, ועדת גיוס יכולה לעזור לוודא כי האינטרסים של החברה שלך מיוצגים מכל הזוויות.

זה לא רק עניין של גודל החברה, ועדת גיוס יכולה גם לסייע בהסרת הטיות ולוודא כי המגוון ושווי ההזדמנויות מיושמים.
כמובן שיתרונות אלו מתבטאים במחיר. הקמת ועדת גיוס יכולה להיות יקרה, שלא לדבר על הזמן הרב שהיא לוקחת מעובדים קיימים. הסיבה לכך היא כי לחברי הועדה שתבחר, יהיה צורך להקדיש זמן רב לבדיקת המועמדים – וזמן הגיוס יכול להתארך אף הוא, בשל יתר האנשים שיהיו מעורבים בהחלטות.

להלן 4 טיפים להקמת ועדת גיוס חזקה ואיכותית:

מספר אנשים סביר

שמור את זה קומפקטי. באופן אידיאלי, תרצה כ- 3-4 אנשים בוועדת הגיוס שלך. מעבר למספר זה הועדה שלך תהיה גדולה מדי ואז יתארך משך הזמן שנדרש כדי לגייס. חריג לכלל זה יכול להיות אם אתה מגייס עובדים לתפקידים מרכזיים או בכירים, שעלות הגיוס הגרוע יתורגם להפסדים גבוהים במיוחד.

ועדה ייצוגית

הועדה צריכה לייצג את החברה. אחד היתרונות של ועדת בחירת עובדים הוא לוודא של האינטרסים של החברה שלך נלקחים בחשבון. לכן, הקפד ליצור ועדה אשר מייצגת סדרי עדיפויות שונים בארגון שלך. לדוגמה, במקום לכלול שלושה מנהלי שיווק בוועדת גיוס לעבודה שיווקית, ייתכן שתרצה להקצות 2 מנהלי השיווק ושני בכירים ממחלקות אחרות.

ודא שחברי הועדה מכירים היטב את התפקיד אליו מגייסים

האם היית מעורב פעם בראיון שבו המראיין אינו יודע דבר על התפקיד, והוא פשוט קורא מתוך רשימה של שאלות?! גישה זו יכולה להתרחש אם ישנם חברי ועדה שאינם מעורבים ישירות במחלקה או בתחום העבודה שאתה מגייס עבורו. חשוב לוודא שכולם מבינים מה נדרש מהאדם שאתם מגייסים צור דיון קצר, פנימי וברור, ודונו בתפקיד כצוות.

הקצה יושב ראש

הקצה יושב ראש לוועדה כדי לסייע להחלטות לנוע מהר יותר. אחד מחברי הוועדה יהיה היו"ר והוא ירכז וינהל את העניינים, בעוד שהקלט של כולם צריך להילקח בחשבון. היו"ר יוכל לסייע ב"לחתום" כל החלטה סופית. עדיף להקצות את האדם אשר יושפע ישירות מההחלטה הסופית, או שמבין את התפקיד הכי טוב, למשל מנהל הצוות של האדם שיגויס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה