עלות שכרו של יו"ר אסם ב-2011: 3.1 מיליון שקל על משרה חלקית

עלות שכרו של יו"ר אסם ב-2011: 3.1 מיליון שקל על משרה חלקית

כ־382.8 אלף שקל הוענקו לו כבונוס על ביצועי החברה ויותר ממיליון שקל קיבל בגין תנאים סוציאליים

שיתוף

שכרם של ששת המשתכרים הבכירים בחברת אסם הסתכם ב-2011 בכ-16 מיליון שקלים. כך עולה מהדו"ח השנתי שפרסמה החברה אתמול (א').

בראש המשתכרים עומד המנכ"ל הפורש גזי קפלן, עם עלות שכר בסך 3.6 מיליון שקל אשתקד, לעומת 5.2 מיליון שקלים ב-2010.

היו"ר, דן פרופר, נהנה משכר בעלות גבוהה מאוד של 3.1 מיליון שקל על משרה חלקית, מול 3 מיליון שקל ב-2010. פרופר הוא אולי האדם המזוהה ביותר עם אסם ומוצריה, וחתום בין היתר על המצאתו של חטיף הביסלי ב-1968. בשנים 1987-2006 כיהן כמנכ"ל החברה.

מתוך עלות שכר זו, כ־382.8 אלף שקל הוענקו לפרופר כבונוס על ביצועי החברה, ויותר ממיליון שקל הוא קיבל על תנאים סוציאליים שכללו בין השאר אחזקת רכב, הוצאות טלפון, ארוחות, עיתונים וקצבת ביגוד. עלות שכרו החודשית עומדת על 255 אלף שקל, והיא גבוהה פי 20 מעלות השכר החודשי הממוצעת של העובד בחברה – כ־13 אלף שקל.

אחיו של דן פרופר, גד פרופר, המכהן כדירקטור באסם והיה עד סוף 2011 מנכ"ל אסם אינטרנשיונל ואסמים חבילות שי, קיבל ב־2011 שכר בעלות של 2.5 מיליון שקל.

בימים בהם יוקר המחיה, החרמות הצרכניים ו-ועדי העובדים משתלטים על סדר היום חדשות לבקרים, רבים לוטשים עיניים לעבר דו"חות החברות הגדולות לבורסה בהם נחשפים נתוני הרווח וההפסד שלהן. אסם היא אחת מהחברות המושכות עניין בהקשר זה, שכן הייתה נתונה לא מכבר לאיומי חרם צרכנים בדומה לתנובה, והיא מייצרת מוצרי צריכה ומוצרי יסוד שמחיריהם נתונים לפיקוח כלי התקשורת וארגוני הצרכנים.

המנכ"ל יעזוב בשבוע הבא

לפני כשבועיים הודיעה החברה לבורסה על כך שמנכ"ל הקבוצה, גזי קפלן, יפרוש מתפקידו בתחילת אפריל. קפלן הודיע ליו"ר מועצת המנהלים, דן פרופר, על החלטתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל הקבוצה עקב מצב בריאותו ומאבקו במחלת הסרטן. קפלן כיהן בתפקיד שש שנים, ויסיים את תפקידו ב-2 באפריל. המשנה למנכ"ל, איציק צאיג, ימונה למנכ"ל הקבוצה.

עם מסירת ההודעה אמר שההחלטה לפרוש היתה קשה ואמוציונאלית עבורו, אך דווקא ראיית החברה וטובתה במקום הראשון הביאה אותו להבנת המציאות שמחייבת אותו לפרוש. "בשש השנים האחרונות היו אוסם ועובדיה עבורי למשפחה שכלפיה מרגישים מחויבות", אמר קפלן, "אך תפקיד מנכ"ל הקבוצה הנו תובעני וכמעט טוטאלי", והוסיף שהגשמת החזון והיעדים שנבנו עבור החברה דורשת זמינות מלאה ושעות עבודה ארוכות שאין באפשרותו להקדיש בתקופה זו.

מועצת המנהלים החליטה להמליץ לאסיפה הכללית למנות את קפלן לדירקטור הקבוצה וכך להמשיך את מעורבותו בחברה.

אסם, שהוקמה ב1942 היא אחת מתאגידי המזון הגדולה בישראל, ומעסיקה קרוב ל-5,000 עובדים. החברה הוקמה מאיחוד של מספר מפעלים לייצור אטריות בארץ ישראל.

לפני כשלושה חודשים הודיעה החברה לבורסה לנירות ערך בתל אביב על יציאתו של קפלן לחופשת מחלה ארוכה לאחר שעבר ניתוח ושיקום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה