עובדי המכון למחקר ביולוגי במאבק ארגוני מול ההנהלה

עובדי המכון למחקר ביולוגי במאבק ארגוני מול ההנהלה

ההסתדרות הכריזה על הצעד הארגוני, לטענתה בעקבות פגיעת ההנהלה ביחסי העבודה במקום ואי קיום ההסכמים הקיבוציים ותקנונים

שיתוף

סכסוך עבודה במכון למחקר ביולוגי בישראל.

ההסתדרות הכריזה על הצעד הארגוני, לטענתה בעקבות פגיעת ההנהלה ביחסי העבודה במקום ואי קיום ההסכמים הקיבוציים ותקנונים. שכן מזה זמן מה מתקיימים יחסי עבודה לקויים בין ההנהלה לוועד העובדים, דבר אשר גורם לפגיעה במרקם יחסי העבודה ובפגיעה הולכת ומתמשכת בוועד העובדים.

בסכסוך העבודה שהוכרז, טוענת ההסתדרות כי קיים מבוי סתום וסחבת מכוונת מצד ההנהלה בכל הנוגע למושא-ומתן על הסכם השכר. בו בזמן ההנהלה מתנערת באופן חד צדדי מן ההסכמים והנהלים הקיימים במכון בנוגע לתנאי העבודה של העובדים.

בוועד העובדים טוענים כי ההנהלה מעבירה באופן חד צדדי עובדים מתפקיד לתפקיד, מורידה בסמכויות של העובדים לפי ראות עיניה ואף לא מאפשרת השתלמויות או קידום בדרגות של העובדים.

ההסתדרות אף תבעה את ההנהלה בבית-הדין לעבודה על אי קיום תלוש השכר על פי החוק. במסגרת התביעה, קבע בית-הדין כי על ההנהלה לציין בכל תלוש שכר את מספר ימי המחלה והחופשה שנוצלו ויתרת תקופת המחלה הצבורה. כמו כן הטילה על ההנהלה קנס כספי על הוצאות בית-המשפט.

המכון למחקר ביולוגי בישראל עוסק במחקר בתחומי הביולוגיה, המיקרוביולוגיה, הכימיה ותחומים סמוכים.  המכון הוקם בשנת 1952 וממוקם בנס ציונה. הוא מסונף למשרד ראש הממשלה, ופועל בקשר הדוק עם משרד הביטחון, ונודע כגוף שעוסק, בין השאר, בפיתוח אמצעי הגנה מפני נשק ביולוגי ונשק כימי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה