אביב הגיע פסח בא… ויש עבודה!

אביב הגיע פסח בא… ויש עבודה!

החג שבו חוגגים יציאה מעבדות מביא עמו בשורות טובות השנה, עם גידול בשיעור של 2% במספר המשרות החדשות במשק הישראלי

שיתוף
מעורבות העובדים

מעורבות העובדים

מהודעת איגוד לשכות המסחר נמסר כי במהלך חג הפסח הקרב ובא צפוי גידול במספר המשרות במשק. מדובר בגידול בשיעור של כ-2%, המהווה תוספת של 12,400 משרות. חגי הפסח חלים השנה בחודש אפריל ועל כן, במהלך חודש זה צפוי גידול בכמות המשרות בענפי המסחר, ההסעדה והאירוח, בהם צפויות להתווסף כאמור כ- 12,400 משרות.

ישראלה מני, סמנכ"לית כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, ערכה בדיקה במטרה לחזות את השינוי במשרות השכירים במשק בשלוש השנים האחרונות. מבדיקתה עולות המגמות הבאות:

בענף שירותי האירוח והאוכל (בו נכללים מסעדות, בתי מלון, אכסניות, בתי קפה, פאבים, קיוסקים, אולמות אירועים, שירותי קייטרינג וכיו"ב) צפוי גידול ממוצע בשיעור של 3.8% בכמות המשרות בחודש החג. שיעור זה מסתכם בתוספת של כ- 6,900 משרות. ומה יקרה בסיום תקופת החג? בענף שירותי האירוח וההסעדה צפויה מגמת ירידה של 1.3% במספר המשרות בחודש שלאחר חג הפסח, מה שאומר ירידה במספר המשרות בהיקף של כ- 2,300 משרות.

ב ענף המסחר הסיטונאי והקמעונאי צפוי גידול ממוצע של 1.3% בכמות המשרות בתקופת החג, שהם כ- 5,500 משרות חדשות בממוצע. בחלוף חודש החג צפויה ירידה של כ- 0.2%, שהם כ- 800 משרות.

עו"ד סיגל סודאי, מנהלת אגף יחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר, פרסמה מידע למעסיקים בדבר העסקת עובדים בתקופת חג הפסח: "זכויות העובדים בחג, נקבעות על פי מספר הסדרים שונים, חוקי עבודה, הסכמים קיבוציים או אישיים, צווי הרחבה או נוהג במקום העבודה. יש לפעול בהתאם להסדר שחל על מקום העבודה. מקום עבודה, שחלים בו מספר הסדרים במקביל, יפעל על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. "

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה