עבודה משותפת, בניית צוותים ו-HRIS

עבודה משותפת, בניית צוותים ו-HRIS

מיצוי מלא של מערכות המידע של משאבי האנוש יכול תרום מאוד לעבודת צוות ולכל היתרונות המשתמעים ממנה

שיתוף
שינוי ארגוני

עבודה משותפת של עובדים עשויה לתרום רבות למקום העבודה. העובדים מרוצים יותר, ייתכן שיהיה קל יותר לבנות צוותים לפרויקטים שונים והאינפורמציה עשויה לזרום בחופשיות רבה יותר בארגון. HRIS (מערכת מידע של משאבי אנוש) עשויות לסייע בעידוד עבודה משותפת על ידי כך שהיא למעשה מקלה על התקשורת בין העובדים, לרבות אלה שממוקמים רחוק. אתר HR Payroll Systems מסביר איך זה קורה.

הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס משאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה לחצו כאן

בעבר רוב העבודה המשותפת נעשתה בפנים אל פנים או באמצעות דוא"ל. אין להפחית בערכה של אינטראקציה פנים אל פנים, אך HRIS יכולה לאפשר לעובדים ליהנות מדרכי שיתוף רבות יותר. מערכות מסרים, פורומים, סרטונים ופודקאסטים עשויים להקל את השיתוף כאשר יש מכשולי גאוגרפיה ולוחות זמנים המקשים על תקשורת פנים אל פנים.

• אחסון נתוני פרויקט ופיתוח. כתלות בפרטי הפרויקט, עובדים עשויים לעבוד עליו בשיתוף תוך שימוש בפונקציות HRIS וגם לתקשר בנוגע לו. תלוי בסוג המערכת, ייתכן שיהיה ניתן לחלוק טבלאות אקסל, מסמכים, בלוגים ומידע אחר ולעדכן את כל חברי הצוות על התקדמות בזמן אמת.

• יתרונות העבודה המשותפת. כאשר העובדים פועלים יחד כצוות, הם לעתים קרובות הופכים מחוברים יותר לחברי הצוות האחרים ולארגון כולו. לפעמים הצוות גדול יותר מסך כל מרכיביו ומציג תפוקה רבה יותר מאשר חיבור התפוקות של כל עובד בנפרד. כאשר עובדים בשיתוף, האחריות האישית היא מובנית כיוון שבצורת עבודה זו העובדים חשים לעתים קרובות לחץ רב יותר להגיע ליעדים ואף מעבר להם.

• שימוש ב-HRIS לבניית צוותים. מנהלים יכולים להשתמש במידע על העובדים שמצוי ב-HRIS כדי לבנות צוותים בצורה מושכלת. שימוש במידע קונקרטי יכול לעזור למנהלים להבטיח שלעובד בצוות יש את הכישורים הדרושים להשגת יעדי הפרויקט. ייתכן שיועיל לקבוע לצוות משימות חשובות פחות לפני שמתקדמים למשימות חשובות יותר, כדי שניתן יהיה לבחון את היכולות האישיות בנוסף ליכולות המקצועיות של הצוות.

• אפשר לתת לעובדים לבחור צוותים. יש גישה נוספת, שבה החברות עשויות לאפשר לעובדים לבחור לעצמם את הצוותים שלהם במטרה להבטיח התאמה אישית רבה יותר וכדי לעודד תחושה חזקה של העצמה וחופש. התרבות הארגונית והנוכחות או ההיעדרות של קשרים חזקים בין עובדים עשויות להכתיב האם לאפשר לעובדים לבחור לעצמם צוותים או להחליט שצוותים שנקבעו מלמעלה יעבדו טוב יותר. יש חברות שאולי ימצאו שכדאי לנסות את שתי הגישות עבור פרויקטים שונים ולמדוד את התוצאות של כל אחת מהן.

• מתן משוב בעקבות העבודה המשותפת. HRIS מקלה מאוד על מנהלים במתן משוב לכל אנשי הצוות לאחר השלמת פרויקט משותף. כתלות בחיוביות התוצאות ובתרבות הארגונית, ייתכן שיהיה מועיל להפוך את התוצאות זמינות עבור כל העובדים דרך ה-HRIS. מנהלים יכולים לספק הנחיות נוספות תוך שימוש במסרים אישיים או קבוצתיים שנשלחים באמצעות ה-HRIS.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה