שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

המונח 'עבודה מהבית' הולך כנראה להיות שם המשחק בארגונים רבים בחודשיים הקרובים.

יש כמה קבוצות של עובדים שזכאים כיום לעבוד מהבית בהקשר לנסיבות התפשטות וירוס הקורונה.

הקבוצה הראשונה והברורה מאליה היא קבוצת העובדים שמחוייבים להיות בבידוד. נכון לעכשיו, מאוד לא ברור למה המחוקק לא מאפשר למעסיקים לאלץ עובדים לעבוד מהבית במקום לשלם להם ימי מחלה.

אחרי הכול מדובר במאות אלפים של אנשים שמחוייבים להיות בבידוד ולא להגיע למקום העבודה. לפחות חלקם הלא קטן משמש בתפקידים שמאפשרים לעבוד מהבית.

כך או כך, כפי שכבר כתבנו בכתבות קודמות, עובדים שנמצאים בבידוד, ושתפקידם מאפשר להם לעבוד מהבית, יכולים להמשיך לעבוד כרגיל אם הם רוצים בכך ומה שיותר חשוב – אם הם מסכימים לכך.

לשם כך על הארגון להצטייד במערכות מתאימות שמאפשרות לנהל פגישות עבודה באמצעות מצלמות רשת, קישוריות אינטרנט טובה בבתי העובדים לרבות WiFi, תוכנות שמאפשרות שיתוף מסמכים באופן שכמה עובדים יכולים לעבוד על אותו מסמך למרות שכל אחד מהם נמצא במקום אחר, ועוד.

מנהלי משאבי אנוש בארגונים שמעסיקים עובדים שעתיים ועובדים יומיים, יצטרכו למצוא פתרון בנוגע להגעה להסכם עם העובדים על שיטה בה ניתן לבדוק כמה שעות העובד עבד בכל יום.

יתכן שגם כאן תדרש טכנולוגיה ייעודית שתאפשר למדוד את מספר השעות והימים שהעובד עבד בפועל.

אחת הדרכים היא לסכם עם העובד שבתקופת הבידוד ישלמו לו על פי משימה, כאשר מספר השעות הדרוש לביצוע המשימה יסוכם בין המעסיק לעובד.

הקבוצה השנייה היא עובדים שאינם מחוייבי בידוד. כלומר, האפשרות לעבוד מהבית צריכה להנתן גם לעובדים שאינם מחוייבים על פי התקנות של משרד הבריאות להיות בבידוד.

חשוב לדעת שעובדים שלא מעוניינים להגיע למשרד וצעדיפים לעבוד מהבית משום שהם חוששים להדבק, זכאים לעבוד מהבית. 

כלומר, אם בשבועות הקרובים לא יחול שיפור משמעותי במצב, ואם מספר החולים יעלה, יתכן שיהיו עובדים שיעדיפו להיות בבידוד מרצון כדי להמנע מלהידבק בעצמם בווירוס.

במילים אחרות, יתכן מאוד שבשבועות הקרובים יהיו יותר ויותר עובדים שיעדיפו לעבוד מהבית ולא להגיע לעבודה.

בין אם מדובר בעובדים מבוגרים מעל גיל 60, או עובדים בעלי מחלות רקע, עובדים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת, או עובדים שבריאותם תקינה וגילם מתחת ל-60 אבל הם לא רוצים להסתכן מסיבותיהם האישיות.  

ארגונים שרוצים לשמר עובדים אלה יצטרכו להיענות לבקשתם. זוהי סיבה נוספת לכך שעל כל החברות במשק להתארגן לקראת מצב שבו עובדים רבים יוכלו לעבוד מהבית והעבודה לא תפגע. כאמור, מדובר בעובדים שסוג ומהות התפקיד שלהם מאפשרים עבודה מהבית.

בשורה התחתונה, כל ארגון שעובדיו מבצעים משימות שניתנות להתבצע מהבית, חייב להערך למצב בו הוא יוכל להמשיך את העבודה השוטפת באופן שפעילותו העסקית לא תפגע, או שהפגיעה תהיה מינימלית ככל האפשר, על ידי העסקת עובדים מהבית.  

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. למה לא מצליחים לעבוד מהבית? תשאלו את שר התקשורת שבמשמרת שלו לא דאגו לתשתיות סיבים אופטים.

השאר תגובה