שיתוף

ככל שעולה מספר העובדים מביתם, וככל שגוברת ההכרה בכך שהעבודה מהבית תמשך להתקיים ברוב הארגונים בטווח הארוך, כדאי להתחיל להתארגן לקראת הטווח הארוך מבחינת הציוד שנמצא בביתו של העובד.

המשמעות של עבודה מהבית היא שהעובד צריך שתהיה לו בבית פינה שתשמש כמשרד. לא משרד זמני, לא פינה שכל יום עוברת למקום אחר, אלא מקום שקט בבית, שישמש משרד קבוע ובו יהיה כל הציוד הנדרש.

אחרי הכול, העובדים מביתם עובדים בתנאים הדומים לאלו של פרילנסרים שעובדים מביתם. ההבדל הוא שכאשר מדובר בעובד שכיר, הארגון הוא זה שאמור לרכוש עבורו את הציוד ולממן את ההוצאות הנלוות להקמת משרד ביתי שכזה. ככל שהציוד יהיה יותר איכותי, כך תגבר יכולתו של העובד לבצע את עבודתו בצורה טובה וחלקה יותר.

להלן כמה פריטים בסיסיים שכל עובד מהבית צריך שיהיה ברשותו:

1 מחשב וקו אינטרנט:

העובד חייב להיות מקושר אונליין למשרד בכל רגע. לכן יש חשיבות רבה לנתב איכותי וקו אינטרנט איכותי ומאובטח היטב, במהירות גבוהה.

הוא זקוק לנתב טוב ולקו תקשורת מהיר כדי לתקשר עם עמיתיו לצוות, עם לקוחות, ספקים וכו. קו אינטרנט במהירות גבוהה ונתב איכות טובה יאפשרו לארגון לשמור על יתרונותיו התחרותיים.

2 מדפסת שהיא גם סורק, מכונת צילום ופקס:

אף על פי שרוב הדברים מטופלים כיום בצורה דיגיטלית, יש לא מעט דברים בתקשורת עם לקוחות וספקים, ולפעמים גם אגף המנהלה במשרד, שדורשים נייר.

כדאי להתקין בבית העובדים מכשיר מדפסת\סורק\מכונת צילום\פקס שתומך בתקשורת אלחוטית (WIFI), כדי שניתן יהיה לשלוח למכשיר מסמכים גם מהטלפון הנייד.

3 קו טלפון נייח:

אין ספק שהשימוש בקווי טלפון נייחים הפך זניח וכמעט ללא שימוש. ועם זאת, פעמים רבות איכות הקו הנייח טובה יותר לשיחות עבודה, הוא אמין יותר מקווים ניידים ורבים מעדיפים אותו בשיחות ארוכות על פני הקו הסלולרי.

פרט לכך, קווי הטלפון הנייחים הם גם מאובטחים הרבה יותר מאשר קווים ניידים. קשה הרבה יותר לפרוץ אליהם ולצותת לשיחה.

לכן, כדאי ורצוי להתקין קו טלפון נייח בביתם של העובדים מהבית, שיהיה רשום על שם החברה.

4 ריהוט המתאים ליום עבודה שלם:

ארגונים שיכולים להרשות לעצמם יכולים לרכוש עבור עובדיהם שעובדים מהבית, כיסא עבודה נוח, ושולחן עבודה שמתאים לסוג העבודה.

שני אלה צריכים להתאים לכללי השמירה על הגב והכתפיים של העובדים. שיאפשר לשמור על בריאות הגב והכתפיים של העובדים.

כפי שבמקום העבודה נהוג לרכוש כסאות ושולחנות נוחים, כך חשוב לשמור על בריאותם של העובדים מהבית. עובד שאין לו עמדת ישיבה נוחה, עם כסא ושולחן המתאימים לכללי השמירה על בריאות הגב, וסובל מכאבי גב במהלך יום העבודה בגלל ריהוט שאינו מתאים, הוא עובד שהתפוקה שלו תהיה נמוכה יותר, ומידת אי שביעות הרצון – גבוהה יותר.

בנוסף, כדאי לרכוש עבור העובדים מביתם ציוד אחסון שבו יוכלו לאחסן את כל הדברים שהם זקוקים להם לצורך עבודתם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה