סקר תעסוקה עולמי של מנפאואר: האטה בגיוס ברבעון ה-1 של 2012

סקר תעסוקה עולמי של מנפאואר: האטה בגיוס ברבעון ה-1 של 2012

המעסיקים בישראל צופים האטה של כ-3% בגיוס עובדים ברבעון הראשון של 2012 לעומת הרבעון הרביעי של 2011

שיתוף
מדיניות ניהול הון אנושי
מדיניות ניהול הון אנושי

צפי להמשך האטה בגיוס עובדים ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה לרבעון אחרון של 2011, כך עולה מסקר התעסוקה העולמי של  Manpower שפורסם היום.

הסקר, שנערך על ידי  חברת Manpower העולמית, מתבסס על ראיונות שנערכו עם כ-65,000 מעסיקים במגזרים הפרטי והציבורי במדינות שונות, ונחשב כאינדיקטור מרכזי למדידת מגמות בשוק העבודה העולמי ובשווקים מקומיים.

מתוך 41 המדינות והמחוזות שנסקרו, ב-31 מדינות (המהוות 75.6%) צופים רמות שונות של גיוס חיובי במרוצת הרבעון הראשון של 2012, חרף אי הוודאות הקיימת במשק. עוד עולה מסקר התעסוקה העולמי, כי מגמת הגיוס ברבעון הראשון של 2012 צפויה להיות מתונה יותר מהרבעון האחרון של 2011.

בנוגע לישראל, על פי הסקר, המעסיקים בארץ צופים האטה בגיוסים ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה לרבעון הקודם. 20% מן המעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם, 7% חוזים ירידה ואילו 69% צופים שלא יהיו שינויים. לפיכך, תשקיף התעסוקה נטו (שיעור המעסיקים הצופים גידול כולל בתעסוקה, פחות אחוז המעסיקים הצופים ירידה ברבעון הבא באזורם) מצביע על ירידה של 3% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011.

מעסיקים בברזיל, בטייוואן, בהודו ובפנמה מדווחים על התחזקות במגמות הגיוס ואילו תשקיף התעסוקה החלש ביותר נרשם ביוון, בהונגריה ובאיטליה וזאת כתוצאה מירידה בהיקף הפעילות העסקית עקב המשבר הכלכלי הפוקד מדינות אלה.

מעסיקים באירופה מושפעים מהמשבר הכלכלי והתוצאה הישירה היא צפי לירידה בגיוס עובדים במדינות נוספות בעולם המקיימות סחר משמעותי עם מדינות היבשת. כך צפויה ירידה בגיוס עובדים גם בסין, שאירופה היא שוק הייצוא הגדול ביותר שלה. עם זאת, הירידה החדה באמון המעסיקים בסין נובעת ממאמצים מכוונים של הממשלה הסינית להרגיע את הכלכלה.

מעסיקים בארה"ב צופים יציבות בתשעה מתוך 13 ענפים, ואילו ביפן תכניות הגיוס הן אופטימיות ואף הגבוהות ביותר במדינה מאז הרבעון השלישי של 2008.
המעסיקים באזור אסיה-פסיפיק ממשיכים לדווח על תחזיות העסקה חיוביות. מחפשי העבודה בהודו הם המרוויחים הראשיים, שכן שם נרשם הביקוש הגבוה ביותר באזור, עם דגש על גיוס עובדים לענפי ההייטק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה