מועמד יקר, מה הם הרגלי הגלישה שלך בחיפוש עבודה?

מועמד יקר, מה הם הרגלי הגלישה שלך בחיפוש עבודה?

סקר חדש בדק: כיצד מחפשים היום דורשי העבודה האקטיביים והפסיביים משרות ומה חשוב להם במיוחד?

שיתוף
הרגלי גלישה

האתר לקהילת משאבי אנוש The Undercover Recruiter יצא לבדוק מה חשוב למחפשי העבודה של היום, על מנת לסייע לכם המגייסים להתאים את השיטות והכלים שלכם לגיוס עובדים.

חיפוש עבודה במובייל הוא כאמור אחד הטרנדים החמים ביותר בימינו. על פי סקרים אחרונים, מחפשי העבודה רואים במשימה לחפש משרות ולהגיש מועמדות לעבודה כמשהו שאותו עושים 24/7.

נכון להיום, למעלה מ-47% מקרב מחפשי העבודה פונים לרשת קודם כל דרך המובייל, שם הם צורכים מידע על משרות ויוצרים אינטראקציות לשם הגשת מועמדות וקידום הסיכויים שלהם להתקבל. המובייל מאפשר להם לעסוק בחיפוש עבודה לאורך כל שעות היום, לרבות: בזמן שהם מתניידים (38%), בזמן העבודה (30%) ואפילו כאשר הם בשירותים/מקלחת (18%).

מחפשי העבודה הגולשים במובייל שוהים שם בטווחי הזמן הבאים:

20% – פחות מ-6 דקות
32% – בין 6 ל-10 דקות
28% – בין 11 ל-30 דקות
14% – מעל שעה

ואמנם Instagram, Pinterest, Snapchat ו-Google+ הופכות להיות פלטפורמות יותר ויותר נפוצות לחיפוש עבודה בקרב דורשי העבודה הפסיביים והאקטיביים. עם זאת שלושת הרשתות החברתיות שעדיין ממשיכות להוביל את תהליך הגיוס (מצד המועמדים) הן: פייסבוק 67%, טוויטר 45% ולינקדאין 40%.

מחפשי העבודה מתעניינים בתרבות הארגונית וזהו תחום שמעסיק אותם במהלך החיפוש. פייסבוק היא הפלטפורמה המובילה כיום את המחפשים לאיתור מידע על תרבויות ארגוניות בשיעור של 18%.

קיים קשר בין רמת ההשתכרות לבין העניין שמגלה המועמד בתרבות הארגונית של חברות מגייסות. על פי הסקר, בחלוקה לרמות שכר (2 רמות שכר), בעלי השכר הגבוה הינם בעלי עניין גדול יותר (בשיעור של פי שניים עד פי שלושה) בתרבות הארגונית ביחס לבעלי השכר הנמוך.

אינפלציית הכישורים. שימו לב, למחפשי העבודה העושים שימוש ברשת יש נטייה לנפח/להעצים/להגזים בכל הנוגע לכישורים שלהם ולתפקידים שאותם ביצעו בעבר. 31% מקרב מחפשי העבודה יצרו אינפלציית כישורים, משמע העידו על עצמם שיש להם יותר כישורים או כישורים מפותחים יותר.

נתון מעניין שעולה מהסקר והוא קשור לסעיף הקודם הוא העובדה שיש קשר בין רמת ההשכלה של מחפש העבודה לבין הנטייה שלו לשקר/להגזים/לנפח בקורות החיים. על פי הסקר האחרון, 9% מקרבי בעלי השכלה תיכונית משקרים לגבי הכישורים שלהם ברשת, 18% מקרב בוגרי תואר ראשון –21% מקרב בוגרי תואר שני ומעלה. המסקנה: ככל שמחפש העבודה משכיל יותר כך סביר יותר שהפרופיל שלו נגוע באינפלציית כישורים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה