ההטבה הטובה ביותר לעובדים – להיות בבית

ההטבה הטובה ביותר לעובדים – להיות בבית

עדיין חושבים שהעובדים שלכם מפנטזים על חדרי כושר בחינם, ארוחות מסובסדות או יום גיבוש? מחקר חדש מראה שבשביל העובד המודרני – אין כמו בבית!

שיתוף
איזון בית עבודה

כנס הרווחה השנתי (שהתקיים ב-14 ביוני בכפר המכביה) עסק לא מעט בנושאי איזון בית-עבודה, משפחה ותפישת העובד כמי ששייך קודם כל למעגל משפחתי, חברתי וקהילתי. גם השנה נשמע הצירוף "איזון עבודה-בית" כמעט בכל מקום, בהרצאות, בשיחות מסדרון ואם לא בתוך השורות אז בין השורות. 

מחקר חדש שבו השתתפו 1,000 עובדים ושתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Grapevine מראה לנו מה העובדים שלנו רוצים לקבל כהטבה מהמעסיק. אז אם תוכנית הרווחה שלכם כוללת מכונות קפה, קוקטיילים וטיולים לאתרים מרוחקים, זה הזמן לחשיבה מחודשת שכן:

70% מקרב העובדים רואים בסגנון עבודה גמיש המאפשר איזון בית-עבודה כהטבה החשובה ביותר.
66% מקרב העובדים היו רוצים לקבל כהטבה 20 ימי חופשה וחגים במהלך השנה.
63% מהעובדים היו רוצים לקבל הטבה בצורת ימי מחלה בתשלום מלא, לפי מידת הצורך.
62% מקרב העובדים היו רוצים לקבל כהטבה פנסיה בתנאים מיטיבים.
29% מקרב העובדים היו רוצים לקבל הטבות בצורת כיסוי או סבסוד רפואת שיניים להם ולבני משפחותיהם.
26% מקרב העובדים היו רוצים לקבל הטבה של בדיקות רפואיות (כגון סריקות וצילומים) במקום העבודה או דרך העבודה, כדי לזהות מחלות בשלבים מוקדמים.

ממצאי המחקר: העובדים לא צריכים כיף, ריגושים, טיולים וחוויות עם עובדים אחרים. העובדים צריכים לנוח, להירגע ולהשלים זמן איכות עם בני המשפחה שהוזנחו.
מי ששואל את עצמו למה העובדים מציינים ימי מחלה ותוספת שעות בית, כשהם יכולים לבחור פעילויות כיפיות כמו מסיבות קריוקי או טיול ג'יפים, הסיבה היא פשוטה: העובדים מותשים. על פי מחקר שבוצע על ידי חברת Mintel כ-58% מקרב העובדים מגדירים את עצמם כסובלים מבעיות של מתח, עייפות ותשישות והם טוענים שלא קיבלו מענה בצורת הפנייה לסיוע או טיפול במקום העבודה.

העובדים שנמצאים כיום יותר שעות בעבודה ויותר שעות מחוץ לעבודה כשהם מחוברים לעבודה (בטלפון, במייל, במחשבות ודאגות על העבודה…) זקוקים לשעות בית. לכן, אם תוכנית הרווחה שלכם כוללת טיולים ארוכים למקומות מרהיבים או מסיבות רוויות אטרקציות עד השעות הקטנות של הלילה, אולי כדאי לשנות את התוכניות ולארגן לעובדים יום כיף – כל אחד בביתו הוא?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה