סקר: 7 מגמות המשפיעות על אושר העובדים

סקר: 7 מגמות המשפיעות על אושר העובדים

סקר חדש התמקד בהשפעת היחסים בין דרגים שונים במקום העבודה על אושר ומעורבות של העובדים

שיתוף
סקר אושר עובדים

סקר אושר עובדים

סקר מעורבות במקום העבודה שבוצע על ידי TINYpulse, כלי אינטרנטי שמאפשר למעסיקים לקבל משוב אנונימי מכוח העבודה שלהם, חשף מגמות במקום העבודה שלא תמיד זוכות לתשומת הלב הראויה. הדוח כלל 40,000 משיבים ביותר מ-300 ארגונים ומתגובותיהם זיקק שבע תובנות שנוגעות לתחושותיהם של העובדים בנוגע לתרבות ארגונית, ניהול, הכרה בהישגים וחברים לעבודה.

1. רק 42% מהעובדים מכירים את חזון הארגון שלהם, את מטרת העל שלו ואת ערכיו. זהו מספר נמוך ומדאיג ומדגיש את העובדה שרוב המנהלים הבכירים אינם מתקשרים ואינם מחזקים את העקרונות המנחים של החברה ואת משימת העל שלה.

2. 82% ממשתתפי הסקר טענו שהמנהלים שלהם ניסחו בברור את תפקידם ואת תחומי האחריות שלהם. שלא כמו הנתון הקודם, נראה שברמת העבודה יום-יומית המנהלים מצליחים לקבוע את הציפיות ואת גבולות האחריות האישית של העובדים שלהם. יותר משמונה מתוך כל עשרה עובדים יודעים מהו תפקידם. אולם, מחברי הדוח הוסיפו שבגלל שמנהלים אינם כה יעילים בחיבור בין המטרות של הפרט לבין המטרות והחזון של הארגון, יש לזכור כי "ההזדמנות לביצועים מעולים בכל חלקי הארגון מותאמת למטרות, לחזון ולערכים של הפרט וכן של הקולקטיב."

3. האושר של העובדים תלוי יותר בחברים לעבודה מאשר במנהלים הישירים. בסקר נמצא שאושרם של העובדים תואם ב-23.3% יותר לקשרים שלהם עם חברים לעבודה מאשר למנהלים הישירים. על אף שלמנהלים הישירים יש שליטה רבה יותר על הפעילות היום-יומית של העובדים, ליחסי ידידות טובים עם הקולגות יש כפי הנראה השפעה משמעותית יותר על איכותן של פעילויות שגרתיות אלה.

4. משחק קבוצתי ושיתוף פעולה הם המאפיינים שהעובדים הכי אוהבים אצל חבריהם לעבודה. כהרחבה לסעיף הקודם, נמצא גם שעבודה שמתנהלת היטב עם הקולגות ממלאת תפקיד חשוב. מחברי הדוח כתבו: "בתהליכי הגיוס והראיונות, חברות מובילות חייבות להטמיע הזדמנויות לבחון ולסנן את המאפיינים החיוניים הללו של המועמדים."

5. 18% מהמשיבים לסקר כללו הצעה לשיפור, וארגונים שאינם מקדמים הצעות של העובדים נמצאים בפיגור בנוגע לחדשנות. ארגונים שאינם מעודדים משוב מעובדיהם מחמיצים הזדמנות גדולה. מדיניות של דלת פתוחה רק בשביל להגיד שהיא קיימת היא מיצוי בלתי מספק של הנכס החשוב ביותר שיש לארגון – המשאב האנושי.

6. 36% מהמשתתפים סיפקו הכרה בביצועי עובדים אחרים בדרג שלהם, מה שמוכיח ששימוש במערכת פשוטה שמאפשרת לעשות זאת מקדם הכרה פנים ארגונית בהישגים. בזמנים שבהם מקום העבודה הופך וירטואלי ומבוזר יותר, המספרים מראים שגדל הצורך במתן הכרה על בסיס קבוע, מעבר לזאת שמתבצעת פנים אל פנים בין העובדים למנהלים הישירים שלהם.

7. שקיפות ההנהלה היא גורם מפתח בנוגע לקביעת אושרם של המועסקים. יש מתאם של 0.94 בין שקיפות ההנהלה לאושרם של העובדים, ונראה כי דיאלוג מתמשך בין ההנהלה לצוות הוא דבר רצוי. שקיפות בנהלה עשויה לדרוש שימוש בזמן ומשאבים נוספים, אבל מחברי הדוח ממליצים לראות בה השקעה משתלמת.

אמנם שלוש התובנות האחרות קשורות, ולא במקרה, לשירות של TINYpulse, אך עדיין יש הרבה מה ללמוד מהסקר בנוגע למערכות היחסים בין הדרגים השונים במקום העבודה.

כנס מיזוגים ורכישות בהיבט המשאב האנושי

אין תגובות

השאר תגובה